Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in MDMA pauze

Drugs in MDMA pauze

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TruetrufflesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan dan het beste psychedelica doen.
Als je meer info over serotonine wilt hebben en welke stof wat precies met je serotonine systeem doet.
Dan kan je op deze link hieronder klikken. Is een link naar de psychonautwiki
Serotonin
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je rekening wil houden met de 3-maandenregel moet je voornamelijk weg blijven van de empathogenen (zoals 6-APB, 5-MAPB, 4-MMC, etc.). Er zijn ook een hoop stimulerende middelen op de markt die lichte serotonine-affiniteit hebben (zoals methamfetamine, A-PHP, etc.). Het is natuurlijk niet zo'n goed plan om 3 drie maanden drugsvrij dan maar vol te plannen met allerlei andere drugs. Ze worden dan niet per se gezonder zeg maar.
Psychedelica en dissociatieven hebben niet een enorme interactie met empathogenen. Het is niet zo dat als je die een keertje gebruikt dat je MDMA dan niet meer werkt.

De 3-maandenregel kun je sowieso beter gewoon zien als een vuistregel die voorkomt dat je te vaak drugs gebruikt :wink:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb niet het idee dat psychedelica nou zo veel serotonine slurpt. Alvast zo voelt het niet.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste DF-leden,

Ik vroeg me af of het veilig is om drugs met lichte serotonineaffiniteit, zoals (D)MXE, O-PCE, 2CB, sommige psychedelica (LSD, truffels,...), en nog wel een paar, in te nemen in de 3 (of meer) maanden pauze van MDMA (of een andere zware serotonineslurper)? En heeft dit effect op je volgende MDMA ervaring? Zijn er van jullie die hier wat meer info over hebben, of ervaring kunnen delen?

Ik vroeg me dit af omdat ik in de 3 maanden tussen MDMA gebruik weleens af en toe een stofje zou willen uitproberen, zonder hierbij de MDMA ervaring teniet te doen.

Mvg. GreenDude
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Ik heb niet het idee dat psychedelica nou zo veel serotonine slurpt. Alvast zo voelt het niet.
Klik om te vergroten...
Wat ik altijd begreep was dat bijv. LsD de serotonine receptor nabootst en niet volledig open liet stromen zoals mdma dat wel doet. Dit verklaard dan ook waarom er geen echte kater merkbaar is, de serotonine wordt meer geclooned dan verbruikt. (Correct me if im wrong)
F
FenomenaalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Let It Happen zei:
Wat ik altijd begreep was dat bijv. LsD de serotonine receptor nabootst en niet volledig open liet stromen zoals mdma dat wel doet. Dit verklaard dan ook waarom er geen echte kater merkbaar is, de serotonine wordt meer geclooned dan verbruikt. (Correct me if im wrong)
Klik om te vergroten...
Dit klopt volgens mij ook inderdaad. Ik gebruik nu ongeveer 5 jaar lang xtc met pauzes van 3 maanden of langer en heb nog steeds veel effect. In januari ging ik zo hard dat het net leek alsof het mn eerste keer was. Tussendoor gebruik ik af en toe 2cb, truffels, lsd of ketamine. Uit mijn eigen ervaring kan dit prima. Ik heb soms zelfs het idee dat deze drugs de werking van xtc bij mij weer versterken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."