Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan een huisarts zomaar een drugstest doen

Kan een huisarts zomaar een drugstest doen

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
Nee ze testen niet op drugs.
Als jij bloed moet laten prikken krijg je ook een formulier vantevoren mee, waarop staat aangevinkt op wat ze gaan testen.

Als de huisarts wel op drugs gaat testen, dan alleen op jouw verzoek.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de politie, als jij je wil laten testen op drugs heb je geen verklaring van de politie nodig. Wel zijn de kosten voor eigen rekening.

Als de politie jou wil testen op drugs doen ze dit niet via de huisarts. Bij een aanhouding mogen ze je gewoon testen op drugs, wel is die test beperkt tot -ik geloof- 5 soorten?
B
Bert1234Lid
Zeelanddude zei:
Op aanvraag kan je daar een drugstest aan toevoegen ja.
In een gewoon bloedonderzoek gaan ze niet specifiek op zoek naar drugs hoor.
Bovendien gaat een huisarts zich echt niet druk maken dat er drugs in jou bloed zit.

Waar ben je precies bang voor?
Klik om te vergroten...
Ik heb bang voor dat ze het gaan vinden als ik er een paar dagen ervoor nog een jonko doe maar mijn psycholoog wil vergelijken met nu en 2 jaar geleden dus dan kijken ze toch naar alles in mijn bloed?
Zeelanddude zei:
Bovendien gaat een huisarts zich echt niet druk maken dat er drugs in jou bloed zit.

Klik om te vergroten...
L
Lid 152247Lid
Heeft je psycholoog gezegd dat ze specifieke op wiet wil testen?
Ik vind dat trouwens een vreemd verzoek, gewoon weigeren.dat heeft geen gevolgen voor je behandeling want het is geen verslavingszorg(ook dan hoeft het geen gevolgen te hebben)
Z
ZeelanddudeLid
Bert1234 zei:
Ik heb bang voor dat ze het gaan vinden als ik er een paar dagen ervoor nog een jonko doe maar mijn psycholoog wil vergelijken met nu en 2 jaar geleden dus dan kijken ze toch naar alles in mijn bloed?
Klik om te vergroten...
Je psycholoog wil een drugstest laten doen ofzo?
Net als hierboven vind ik dat een vreemd verzoek maar ik ken je verleden natuurlijk niet. Zit je in een opname oid?

ligt er helemaal aan wat ze willen vergelijken, als ze waarde A en B willen vergelijken wordt er gekeken naar waarde A en B.
T is volgens mij niet zo dat ze een shot bloed afnemen en eens lekker gaan uitpluizen wat daar allemaal precies in zit.
S
SnuffelaarLid
Heb zelf ook al meermaals bloed moeten laten testen voor opnames enzo en daar de verslagen van gelezen. Drugs stonden nooit op het lijstje van onderzochte waarden.

Voorbeeldje van eigen onderzoek:

5194D131-9826-4FC6-B477-DD1E0976DC0E.jpeg
B
Bert1234Lid
Zeelanddude zei:
Je psycholoog wil een drugstest laten doen ofzo?
Net als hierboven vind ik dat een vreemd verzoek maar ik ken je verleden natuurlijk niet. Zit je in een opname oid?

ligt er helemaal aan wat ze willen vergelijken, als ze waarde A en B willen vergelijken wordt er gekeken naar waarde A en B.
T is volgens mij niet zo dat ze een shot bloed afnemen en eens lekker gaan uitpluizen wat daar allemaal precies in zit.
Klik om te vergroten...
Neen totaal niets met drugs vgm iets met leverwaarden maar ben niet zeker ik neem
Pilletjes
Ivm met adhd en ze willen kijken of me
Lichaam er goed op reageert nee zit niet in een opname
B
Bert1234Lid
.
K
KlaasVaakLid
Waar ben je nou precies bang voor? Je huisarts gaat echt niet stiekem een drugstest bij je doen. Zelfs al zou hij wel weten wat je gebruikt heeft hij beroepsgeheim dus komt het nooit bij iemand anders terecht.
B
Bert1234Lid
hallo.

ik vroeg me dus af of de huisarts bij een gewoon bloedonderzoek ook een drugstest kan toevoegen. dan testen ze zegmaar op drugs en ook een normaal onderzoek.
Of moet je daarvoor politie toestemming etc hebben om op drugs te laten testen. en testen ze op drugs in een gewoon bloedonderzoek waar ze niet specifiek naar drugs zoeken maar gewoon een algemeen onderzoek

groetjes bert
Z
ZeelanddudeLid

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."