#1
Goededag!
Ik heb een goede 3 maanden terug een flinke paniekaanval gehad door wiet voor de eerste keer in mijn ruim 3 jaar elke dag smoken.
Sinds dien heb ik eigenlijk bijna niet meer geblowed en heb ik er veel problemen door gehad met terugkerende paniekaanvallen en derealisatie en depersonalisatie. Ook als ik volledig nuchter was.
Ik baal hier echt enorm van want wiet was voor mij altijd de ultieme manier om te relaxen en tot mijzelf te komen. Ieder jointje was voor mij maximaal genieten en kon mij eigenlijk haast geen leven meer zonder voorstellen.
Nu heb ik al ruim twee maanden niet meer geblowed en hoewel de derealisatie/depersonalisatie en angst/paniek nog steeds aanwezig zijn, is het niet heel erg overheersend meer. En ik wil eigenlijk toch wel weer graag blowen maar ben angstig voor de angst. Ik blijf mijzelf vragen "Ik heb 3 jaar zonder problemen heerlijk gesmoked heb dus waarom zou het nu ineens niet meer kunnen?" Maar dan is er een overheersendere stem als het ware (niet letterlijk, als in schitzofrenie) die zegt "Misschien krijg je wel een psychose of trigger je de volgende keer wel schitzofrenie". Hierdoor krijg ik bij voorbaat alweer angst om een jointje op te steken.
Daarnaast voelde ik mij, bij de laatste keer dat ik een jointje opstak na mijn paniekaanval, wel high, maar niet mellow. Ik voelde mij wel relaxed, maar kon niet relaxen, als dat uberhaubt logisch klinkt... Normaal luisterde ik altijd naar muziek met mijn koptelefoon maar toen lukte me dat totaal niet. De muziek klonk eerder irritant.
Nouja, lang verhaal kort, ik vroeg mij af, zijn er mensen die ook paniekaanvallen hebben gehad door wiet, die hier ook lang last van hebben gehad, en dit toch overwonnen hebben en nu weer lekker kunnen genieten? Ik hoor graag jullie verhalen en hoe jullie het eventueel overwonnen hebben. Of misschien juist hoe het dingen erger maakte en dat het echt maar beter is om een andere manier te gaan zoeken om te relaxen?
En zijn er daarnaast daadwerkelijk risicos om weer te gaan smoken met mijn klachten? Ik heb hier veel onderzoek naar gedaan maar de verhalen zijn erg wisselvallend en is het lastig de feiten eruit te plukken. Daarom hoor ik graag liever jullie persoonlijke ervaringen. Daarnaast hangen de verhalen die ik lees online vaak ook af van andere factoren zoals psychologische ziektes (in de familie). Dat heb ik voor zover ik weet namelijk niet.
Ik hoor graag van jullie, alvast bedank!
Ik heb een goede 3 maanden terug een flinke paniekaanval gehad door wiet voor de eerste keer in mijn ruim 3 jaar elke dag smoken.
Sinds dien heb ik eigenlijk bijna niet meer geblowed en heb ik er veel problemen door gehad met terugkerende paniekaanvallen en derealisatie en depersonalisatie. Ook als ik volledig nuchter was.
Ik baal hier echt enorm van want wiet was voor mij altijd de ultieme manier om te relaxen en tot mijzelf te komen. Ieder jointje was voor mij maximaal genieten en kon mij eigenlijk haast geen leven meer zonder voorstellen.
Nu heb ik al ruim twee maanden niet meer geblowed en hoewel de derealisatie/depersonalisatie en angst/paniek nog steeds aanwezig zijn, is het niet heel erg overheersend meer. En ik wil eigenlijk toch wel weer graag blowen maar ben angstig voor de angst. Ik blijf mijzelf vragen "Ik heb 3 jaar zonder problemen heerlijk gesmoked heb dus waarom zou het nu ineens niet meer kunnen?" Maar dan is er een overheersendere stem als het ware (niet letterlijk, als in schitzofrenie) die zegt "Misschien krijg je wel een psychose of trigger je de volgende keer wel schitzofrenie". Hierdoor krijg ik bij voorbaat alweer angst om een jointje op te steken.
Daarnaast voelde ik mij, bij de laatste keer dat ik een jointje opstak na mijn paniekaanval, wel high, maar niet mellow. Ik voelde mij wel relaxed, maar kon niet relaxen, als dat uberhaubt logisch klinkt... Normaal luisterde ik altijd naar muziek met mijn koptelefoon maar toen lukte me dat totaal niet. De muziek klonk eerder irritant.
Nouja, lang verhaal kort, ik vroeg mij af, zijn er mensen die ook paniekaanvallen hebben gehad door wiet, die hier ook lang last van hebben gehad, en dit toch overwonnen hebben en nu weer lekker kunnen genieten? Ik hoor graag jullie verhalen en hoe jullie het eventueel overwonnen hebben. Of misschien juist hoe het dingen erger maakte en dat het echt maar beter is om een andere manier te gaan zoeken om te relaxen?
En zijn er daarnaast daadwerkelijk risicos om weer te gaan smoken met mijn klachten? Ik heb hier veel onderzoek naar gedaan maar de verhalen zijn erg wisselvallend en is het lastig de feiten eruit te plukken. Daarom hoor ik graag liever jullie persoonlijke ervaringen. Daarnaast hangen de verhalen die ik lees online vaak ook af van andere factoren zoals psychologische ziektes (in de familie). Dat heb ik voor zover ik weet namelijk niet.
Ik hoor graag van jullie, alvast bedank!