Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruiken

Waarom gebruiken

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mee eens met de anderen hier, je moet je kop niet in het zand steken over dit onderwerp, maar er juist w e l over praten!
Doodzwijgen heeft eerder een averechts effect, en het is onvermijdelijk dat er ooit een contact plaatsvindt met iemand die gebruikt. Is dat niet op school, dan wel ergens anders.
Kinderen zijn nieuwsgierig en een onderwerp als drugs is " spannend"....via school ben ik ook ooit met hash in aanraking gekomen, er werd thuis nooit over gesproken en wellicht was eea anders verlopen, als dat wel gebeurd was.
Dus: praat erover!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ten eerste Wat enorm goed van jou dat je nu al bezig bent om op een goede manier hem voor te bereiden...

Ik heb zelf 2 dochters één van 26 en één van 16.

En mijn oudste dochter heeft er nooit naar omgekeken Ze had totaal ander soort vrienden en zat op een dansschool en alcohol roken drugs was iets waar ze eerder een afkeer van had.

Mijn jongste dochter daar tegen had met 14 al een vriendje met wie ze inmiddels nu 2,5 jaar samen is. Ik wist dat hij wel een blowtje rookte , hij was 15.

Haar nichtje heeft een keer toen ze 16 was een verkeerde pil gehad tijdens een feestje en is drie dagen helemaal de weg kwijt geweest. Dit soort dingen heb ik ook met haar besproken. Je kan natuurlijk niet alles voorkomen maar je kan wel zien wat voor vriendengroep er is en wat daar gebruikt wordt. Neem niets aan van anderen, ben je 18 , en je wil een pilletje.
Dan gaan we hem testen ( Kan hier 1 km verder gratis)

Echt niet elke tiener gebruikt drugs. Misschien dat er eens een ballonnetje geprobeerd wordt dat ze een keer dronken of beroerd er van zijn, een joint testen op die leeftijd. En dat heeft mijn jongste alledrie een keer geprobeerd.
Ik zat met 16 in de kroeg aan de Coebergh Bessen. Maar met mate .

Ik laat haar ook wel eens mee kijken naar stujes uit RTL4 verslaafd.
En op BNN een verhaal over een meisje dat verlamt was geraakt van lachgas. En nu is die groep weg, paar zijn erger nu, geen stabiel thuis en 2 werden opgepakt, geeft mij rust ook, en spelen ze nu pokemon en kijken Netflix op zaterdag.

Afkomst zou geen verschil moeten maken en volg hem gewoon. Zijn vrienden, zijn hobbies.
Ik ben ook vader en moeder tegelijk in opvoeding en ik sta open voor alles wat ze me verteld, en zal altijd mijn eerlijke mening geven. De grens is dat ze over dingen gaat liegen en het vertrouwen weg is. Dat weet ze, vaak is het erger voor een kind dat moeder verdrietig is en teleurgesteld dan boos. Wees er gewoon open over , niet te zwaar maken en ga op YouTube eens wat filmpjes kijken vanaf 14 jaar, wat hij er over weet, over de gevaren en praat echt gewoon goed over. Ik denk niet dat je je nu al zorgen hoeft te maken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kunt je zoon alleen maar vertellen wat je mee hebt gemaakt.

Verhalen over drugs waar je zelf niet bekend mee bent werken alleen maar averechts.

Net zoals gebruikers en -tot op zekere hoogte- handelaren problemen aanwrijven die eerder door een verkeerd drugsbeleid komen, zoals de voorstanders van dit soort beleid nog weleens willen doen.
S
SpeedPietLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zou juist heel open erover zijn en transparant , strenge ouders maken stiekeme kinderen mijn ouders zijn ook heel erg anti drugs maar ik heb daardoor nog meer intresse erin gekregen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."