Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc en 2CB weekend festival

Xtc en 2CB weekend festival

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
bomenknuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
FredKroket zei:
Coke
Klik om te vergroten...
Het gehele weekend? Werkt dan de X nog hetzelfde?
b
bomenknuffelaarLid
Hi!
Ik heb nu twee keer XTC gebruikt.

over een paar weken ga ik naar Decibel toe! Super veel zin in. Maar we gaan een heel weekend. Wat is een slimme combinatie om te doen qua drugs?

ik wil namelijk de XTC echt goed voelen. Wat ik kon vinden op het forum is om dit dan op de laatste dag te doen. Wat is dan aan te raden voor de andere twee dagen? Ik zag soms 2CB voorbij komen?
b
bomenknuffelaarLid
Poederpret zei:
2-CB is inderdaad een leuke, pep kan ook als je dat leuk lijkt
Klik om te vergroten...
Ja lijkt me ook leuk! Maar werkt de X dan niet minder?
P
PoederpretLid
2-CB is inderdaad een leuke, pep kan ook als je dat leuk lijkt
F
FerdFatoehausLid
Heb je al ervaring met 2-cb en/of andere tripmiddelen?
b
bomenknuffelaarLid
FredKroket zei:
Heb je al ervaring met 2-cb en/of andere tripmiddelen?
Klik om te vergroten...
Nee dat nog niet! Maar las dat je van een lichte hoeveelheid niet extreem gaat trippen?
F
FerdFatoehausLid
bomenknuffelaar zei:
Nee dat nog niet! Maar las dat je van een lichte hoeveelheid niet extreem gaat trippen?
Klik om te vergroten...
Klopt maar zou je wel adviseren om dat eerst eens thuis te proberen. Op een festival kan het (ook in lichte dosis zo der ervaring) overweldigend zijn omdat veel prikkels harder binnenkomen dan met xtc bijvoorbeeld.
b
bomenknuffelaarLid
FredKroket zei:
Klopt maar zou je wel adviseren om dat eerst eens thuis te proberen. Op een festival kan het (ook in lichte dosis zo der ervaring) overweldigend zijn omdat veel prikkels harder binnenkomen dan met xtc bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Aaah oke thanks! Wat zou je dan doen als je drie dagen naar een festival gaat?
F
FerdFatoehausLid
bomenknuffelaar zei:
Aaah oke thanks! Wat zou je dan doen als je drie dagen naar een festival gaat?
Klik om te vergroten...
Coke
M
MiraculeusLid
bomenknuffelaar zei:
dan de X nog hetzelfde?
Klik om te vergroten...
Als je wilt dat de MDMA optimaal werkt moet je er goed voorbereid aan beginnen, dus genoeg slapen, gezond eten, supplementen nemen en geen drugs in de dagen /week ervoor.
Als je 2 dagen aan de coke/pep/2cb/iets anders gaat, moet je lichaam dat eerst zien te verwerken, en ben je niet in optimale staat. Daarnaast kan trippen mentaal ook best belastend zijn.
Je kunt het natuurlijk prima doen, maar wellicht zou de X wel beter kunnen vallen dan wanneer je andere middelen neemt de dagen ervoor.
D
DirkdirkLid
bomenknuffelaar zei:
Hi!
Ik heb nu twee keer XTC gebruikt.

over een paar weken ga ik naar Decibel toe! Super veel zin in. Maar we gaan een heel weekend. Wat is een slimme combinatie om te doen qua drugs?

ik wil namelijk de XTC echt goed voelen. Wat ik kon vinden op het forum is om dit dan op de laatste dag te doen. Wat is dan aan te raden voor de andere twee dagen? Ik zag soms 2CB voorbij komen?
Klik om te vergroten...
XTC, ofwel MDMA is een zeer krachtige serotonine releaser waardoor elke andere drug minder goed zal werken en er kruistolerantie optreed. Dit geld ook in mindere mate voor 2C-B en Amfetamine (speed). Wat ik zal doen, is één dag MDMA nemen en de andere dag bijvoorbeeld alcohol, wiet of speed (wat je dan ook graag doet) maar twee dagen achter elkaar MDMA en/of 2C-B is een heel slecht plan.
F
FerdFatoehausLid
bomenknuffelaar zei:
Het gehele weekend? Werkt dan de X nog hetzelfde?
Klik om te vergroten...
Nee denk het niet. Als je al 2 dagen goed bent gegaan op de SOS en of pep maakt het niet uit wat je de 3e dag doet, je gaat er sowieso minder van merken.
T
TheRealKoekertLid
Eigenlijk is het sowieso niet echt aan te raden om 3 dagen achter elkaar uit je stekker te gaan. Maar je zal waarschijnlijk al een weekend ticket hebben.

Ik zou zelf dan zoiets doen:

Vrijdag: alcohol en of wiet (misschien later op de avond een punt coke als je er behoefte aan hebt)
Zaterdag tegen einde van de middag: mdma
Zondag: speed

Tripmiddelen beter eerst thuis uitproberen voor je het op een groot festival doet. Keta hetzelfde verhaal.
T
TrippiLid
Mja formeel is het advies om maar op 1 van de dagen een stimulant te gebruiken. Ik zou zelf op dag 2 xtc/ mdma doen omdat je dan op dag 3 nog de afterglow hebt.
Speed of coke kun je om je hart en vaten te beschermen beter laten staan als je ook xtc gaat doen. Maar als je onverstandig wil zijn zou ik die met mate bewaren voor de zondag. Dan voeg je wat energie toe aan de afterglow.
2cb kan, maar zoals iemand anders al zei, dit moet je wel gewend zijn. Het maakt je echt prikkelgevoelig en als je niet gewend bent aan tripmiddelen kan t enorm afleiden van je feestje. Hetzelfde geldt voor een lage dosis lsd. Het kan je ineens allemaal overvallen en dan duurt zo'n trip onaangenaam lang.
Ketamine op een feest is ook meer voor de ervaren gebruiker. Niet alleen omdat het niet bepaald oppept, maar ook omdat je snel wil bijpakken en doseren op de dansvloer nogal een uitdaging is. Ik vind dit zelf in de juiste dosis best tof om op te dansen maar het heeft echt wel even geduurd voor ik die dosis gevonden had.
Wiet maakt mij altijd ontzettend slap en ik snap niks meer van de wereld dus dit zou ik zelf niet aanraden maar als je er lekker op gaat is het zeker een optie. Qua interactie met andere middelen zit je met wiet redelijk safe, behalve als je het combineert met triptica. Dan kan het best onvoorspelbaar worden en dat wil je niet op een festival. Sommige mensen hebben best een kater van wiet, dat kan wel onhandig zijn als je op een festival bent.

Als je elke dag iets gebruikt wordt het effect altijd minder de dag erna, al was het maar omdat je vermoeid raakt. Op een festival is nachtrust vaak ook schaars. Het belangrijkste wat je in de gaten moet houden is de belasting van je systeem. XTC slurpt serotonine en het herstel duurt weken dus je kunt maar 1 serotonine slurper gebruiken op je festival. Speed werkt meer op dopamine dus dat werkt nog wel na xtc, maar belast net als XTC je hart- en vaatstelsel enorm. Dus afgezien van het subjectieve effect dat best prima zal zijn is het wel een enorme aanslag op je lichaam. Verder kun je een keuze maken op basis van wat allemaal is voorgesteld in dit topic.

Hou er vooral rekening mee dat je je lichaam behoorlijk belast als je echt drie dagen uit je plaat bent. Het valt te overwegen om minimaal 1 dag (bijvoorbeeld dag 1) nuchter te blijven of alleen wat drankjes te nemen.
P
PoederpretLid
bomenknuffelaar zei:
Ja lijkt me ook leuk! Maar werkt de X dan niet minder?
Klik om te vergroten...
Ik zou de pep bewaren voor na je avondje xtc anders werkt het inderdaad minder goed. Maar zoals de rest hierboven al beschreef is het eigenlijk niet heel verstandig om twee of drie dagen achter elkaar stimulanten te gebruiken. Doe je dit toch, dan zou ik sowieso wel een paar uur slaap pakken tussendoor om je lichaam nog rust te geven, en goed eten is heel belangrijk, vooral veel vitamines. Als je het zo doet beperk je voor jezelf de risico's maar ze blijven er wel natuurlijk dus wees voorzichtig en party on!
b
bomenknuffelaarLid
Super bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik dit ga doen:
- vrijdag klein beetje alcohol
- zaterdag XTC
-zondag klein beetje pep

alles met mate en voldoende voeding en slaap tussendoor. Super bedankt !
F
FerdFatoehausLid
bomenknuffelaar zei:
Super bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik dit ga doen:
- vrijdag klein beetje alcohol
- zaterdag XTC
-zondag klein beetje pep

alles met mate en voldoende voeding en slaap tussendoor. Super bedankt !
Klik om te vergroten...
Klinkt als een solide plan. Ook genoeg (maar niet teveel) water blijven drinken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."