Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed uitgaan

Speed uitgaan

25 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo

Wat als je 2 keer in de maand uitgaat en dan paar kleine puntjes speed neemt.
Ik neem dit dan meestal in combinatie met alcohol en water 50/50.

Hoe slecht is dit en zijn er meer gebruikers hier die dit ook doen, dus 1 avond Pep niet meerdere dagen achter elkaar.

Met alleen alcohol vind ik niet meer leuk en word ik vaak veel te dronken en krijg dan vaak ruzie of andere dingen waar ik volgende dag spijt van heb. Met Pep heb ik alles goed onder controle

Wat zijn de ervaringen hiermee na een aantal jaren op deze manier gebruiken.
Ik ben zelf hoogsensitief, dus heb maar klein beetje speed nodig om wat te voelen.

Ik ben niet van plan door de week te gebruiken. Dus daar voor waarschuwen hoeft niet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anoniemus zei:
Veel Pep gesnoven dan?
Klik om te vergroten...
Toch teveel ja. 😂
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja. Niemand gaat je hier vertellen dat er geen gezondheidsrisico zit aan regelmatig speed gebruiken. Datzelfde geldt voor regelmatig (overmatig) alcoholgebruik. Het is een aanslag op je systeem, zeker als je ook steeds een nacht overslaat. De mogelijke korte en lange termijn gevolgen zijn vrij divers en onvoorspelbaar. Er zijn mensen die jarenlang amfetamine gebruiken zonder noemenswaardige gevolgen, en er zijn gelegenheidsgebruikers met een herseninfarct. Hoe dit voor anderen is, is dus niet per se relevant voor jou.

Wat wil je bereiken met dit topic? Wil je gerustgesteld worden? Wil je ontmoedigd raken? Maak je je zorgen over je gezondheid?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Gezond zal het in ieder geval niet zijn denk ik. 🤣
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt mij verantwoord gebruik tbh.

Zou me er niet over kapot nadenken alvast.
Je kan ook gewoon stoppen met nemen, dan volgt het stoppen van (teveel) nadenken ook vanzelf
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Je kan ook gewoon stoppen met nemen, dan volgt het stoppen van (teveel) nadenken ook vanzelf
Klik om te vergroten...
Universele top-tip voor twijfelaars!
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trippi zei:
Mja. Niemand gaat je hier vertellen dat er geen gezondheidsrisico zit aan regelmatig speed gebruiken. Datzelfde geldt voor regelmatig (overmatig) alcoholgebruik. Het is een aanslag op je systeem, zeker als je ook steeds een nacht overslaat. De mogelijke korte en lange termijn gevolgen zijn vrij divers en onvoorspelbaar. Er zijn mensen die jarenlang amfetamine gebruiken zonder noemenswaardige gevolgen, en er zijn gelegenheidsgebruikers met een herseninfarct. Hoe dit voor anderen is, is dus niet per se relevant voor jou.

Wat wil je bereiken met dit topic? Wil je gerustgesteld worden? Wil je ontmoedigd raken? Maak je je zorgen over je gezondheid?
Klik om te vergroten...
Slapen kan ik altijd wel.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Gezond zal het in ieder geval niet zijn denk ik. 🤣
Klik om te vergroten...
Nee oke maar hele avond kapot zuipen aan alcohol is ook niet gezond en ja zonder alcohol of drugs ga je toch niet op stap.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk persoonlijk dat 2x per maand een klein beetje speed geen ramp is, maar goed en gezond is het nooit. Ook combineren is natuurlijk niet het beste, maargoed.. 2x per maand..het kan erger.

wellicht ook iets om over na te denken om jezelf, als je geen speed gebruikt of wil gebruiken of wat dan ook, niet helemaal dronken te zuipen waardoor je ruzies etc krijgt? Naar mijn mening is alcohol het leukst als je niet helemaal bezopen bent en dus dingen gaat doen waar je spijt van krijgt. Ik stap ook eigenlijk nooit zonder alcohol, wel zonder drugs, en heb er dan juist niet zoveel aan als ik helemaal bezopen ben of zoals jij het noemt “kapot zuipen”.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anoniemus zei:
Nee oke maar hele avond kapot zuipen aan alcohol is ook niet gezond en ja zonder alcohol of drugs ga je toch niet op stap.
Klik om te vergroten...
Er zit wel veel ruimte tussen "kapot zuipen" en uitgaan zonder alcohol en drugs. Je kunt prima uitgaan zonder iets te gebruiken hoor, ik doe het weleens 😅
Als je speed gebruikt omdat je geen maat kan houden met alcohol ligt je probleem niet (alleen) bij het speedgebruik vrees ik.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor deze reacties alvast, hoop dat er ook nog wat ervaringsdeskundigen reageren😀
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Anoniemus zei:
Bedankt voor deze reacties alvast, hoop dat er ook nog wat ervaringsdeskundigen reageren😀
Klik om te vergroten...
Ik ben ervaringsdeskundige! En ik leef nog zonder gebreken 😁
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anoniemus zei:
Bedankt voor deze reacties alvast, hoop dat er ook nog wat ervaringsdeskundigen reageren😀
Klik om te vergroten...
Mensen met meer kennis qua schadelijkheid kan ik nog snappen.


Maar ik was/ben ervaringsdeskundige 😂
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Maar ik was/ben ervaringsdeskundige 😂
Klik om te vergroten...
We hadden dit als eerste moeten zeggen denk ik, in plaats van doordacht reageren 🤣
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Trippi zei:
We hadden dit als eerste moeten zeggen denk ik, in plaats van doordacht reageren 🤣
Klik om te vergroten...
"Aangenaam, ik ben een junk" werkt toch meestal niet zo goed in de "echte" wereld hoor 🤣🤣
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Mensen met meer kennis qua schadelijkheid kan ik nog snappen.


Maar ik was/ben ervaringsdeskundige 😂
Klik om te vergroten...
Veel Pep gesnoven dan?
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik het zo lees moet je vooral iets minder drinken. (Less is more zeggen ze wel eens) Verder is uppers en downers combineren niet perse een aanrader. Al doet bijna iedereen het in het uitgaans leven. Zou er wel op letten dat je niet steeds meer speed gaat gebruiken tijdens het uitgaan. Weeg bijvoorbeeld van te voren af wat je mee wil nemen.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Toch teveel ja. 😂
Klik om te vergroten...
Of misschien precies genoeg?

OT ik zie nu dat je dit onderwerp (met enige regelmaat uppers icm alcohol gebruiken) vaker ter sprake bracht @Anoniemus , kun je uitleggen waarom je hier toch steeds op terug komt? Maak je je zorgen?
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#19
TheRealKoekert zei:
Als ik het zo lees moet je vooral iets minder drinken. (Less is more zeggen ze wel eens) Verder is uppers en downers comiberen niet perse een aanrader. Al doet bijna iedereen het in het uitgaans leven. Zou er wel op letten dat je niet steeds meer speed gaat gebruiken tijdens het uitgaan. Weeg bijvoorbeeld van te voren af wat je mee wil nemen.
Klik om te vergroten...
Ik vind het na 12 jaar uitgaan op vooral alcohol, een enkele keer drugs, niet meer leuk met alleen alcohol.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Trippi zei:
Of misschien precies genoeg?

OT ik zie nu dat je dit onderwerp (met enige regelmaat uppers icm alcohol gebruiken) vaker ter sprake bracht @Anoniemus , kun je uitleggen waarom je hier toch steeds op terug komt? Maak je je zorgen?
Klik om te vergroten...
Achteraf bekeken teveel.


Of precies genoeg om te beseffen dat het genoeg was.


Beide zijn dus inderdaad wel correct 😜😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."