Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 3 bier weer zin om iets te nuttigen?

Na 3 bier weer zin om iets te nuttigen?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie heeft dit ook? Je neemt je voor om een rustig avondje te houden en vaak lukt dit ook wel. Toch, na 3 bier kan het van een rustig avondje thuis (escaleren) in een alles of niks dag.
Alcohol is toch een trigger en alles wat je jezelf voornam is eigenlijk niks meer waard.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dat zelf niet zo erg, want ik drink weinig alcohol en ik heb die associatie niet echt samen dus.
Maar mijn vriend heeft dat wel. Hoe meer bier hij op heeft hoe groter de trek naar coke wordt ook.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
Ik heb dat zelf niet zo erg, want ik drink weinig alcohol en ik heb die associatie niet echt samen dus.
Maar mijn vriend heeft dat wel. Hoe meer bier hij op heeft hoe groter de trek naar coke wordt ook.
Klik om te vergroten...
Dan heeft jou vriend hetzelfde als mij. Van niets naar iets in letterlijk 2 halve liters. Moet morgen om 8:30 op Schiphol zijn voor een vlucht voor mijn werk. Twijfel nu om te bellen, zeg het maar. Coke is toch een duveltje die je snel belt naar een paar biertjes. Mijn vriendin is zelf geen drinker en begrijpt daar natuurlijk niks van. Fijn voor jou vriend dat jij dat wel accepteert.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik zat ben heb ik dat ook wel al sinds de 1ste keer dat ik speed of andere middelen nam. 2 biertjes gezellig geen probleem. Bij meer en licht zat worden dan komt die zin er wel.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Als ik zat ben heb ik dat ook wel al sinds de 1ste keer dat ik speed of andere middelen nam. 2 biertjes gezellig geen probleem. Bij meer en licht zat worden dan komt die zin er
Klik om te vergroten...
Exact, 2 bier geen probleem daarna is bellen toch wel een optie. In principe doe ik dat niet als ik rekening moet houden met werk, nu twijfel ik toch.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nodoubts zei:
Dan heeft jou vriend hetzelfde als mij. Van niets naar iets in letterlijk 2 halve liters. Moet morgen om 8:30 op Schiphol zijn voor een vlucht voor mijn werk. Twijfel nu om te bellen, zeg het maar. Coke is toch een duveltje die je snel belt naar een paar biertjes. Mijn vriendin is zelf geen drinker en begrijpt daar natuurlijk niks van. Fijn voor jou vriend dat jij dat wel accepteert.
Klik om te vergroten...

Ja ik kan wel zeggen dat het nu niet verstandig is, maar dat heeft weinig zin want ik weet hoe dat werkt in je hoofd als dat coke-stemmetje schreeuwt. En nouja het is niet echt acceptatie, we zijn allebei coke/speed verslaafd dus we gebruiken ook samen dan. Alleen ik drink er geen alcohol bij meestal.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Ja ik kan wel zeggen dat het nu niet verstandig is, maar dat heeft weinig zin want ik weet hoe dat werkt in je hoofd als dat coke-stemmetje schreeuwt. En nouja het is niet echt acceptatie, we zijn allebei coke/speed verslaafd dus we gebruiken ook samen dan. Alleen ik drink er geen alcohol bij meestal.
Klik om te vergroten...
Jouw vriend zit dan in hetzelfde schuitje als mij, heb je niet het idee dat jou vriend of jijzelf überhaupt hulp nodig heeft, dit kan niet zo doorgaan?!! Ik snap dat je dat niet wilt horen maar dit kan niet langer zo doorgaan??!! Jullie hebben samen een groot probleem. Period.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nodoubts zei:
Jouw vriend zit dan in hetzelfde schuitje als mij, heb je niet het idee dat jou vriend of jijzelf überhaupt hulp nodig heeft, dit kan niet zo doorgaan?!! Ik snap dat je dat niet wilt horen maar dit kan niet langer zo doorgaan??!! Jullie hebben samen een groot probleem. Period.
Klik om te vergroten...

Oh ja dat weten we wel hoor. M'n vriend is al 25 jaar verslaafd (hij is 41 en ik 35) En ik loop ook al jaren bij verslavingszorg hoor dus er wordt aan gewerkt😉
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vroeger 15//20 jaar geleden had ik dat wel.. Bier drinken stond gelijk aan drugs gebruiken (meestal pep en of andere dingen die ik thuis had liggen)
Int begin was het pas jaaaaah pep gebruiken na heel veel bier en na verloop van tijd werd het eigenlijk na 1 slok bier al van jah ff naar Mr snelle 🤣

Nu afgelopen 8/9 jaar heb ik daar gelukkig geen last meer van (heeel sporadisch ooit) ( Sowieso gaat ik zo goed als nooit meer op stap en heb er allemaal ook niet zo heel veel behoefte meer aan)
Ben vort saai 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."