Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik: wanneer gaat het jou te ver?

Drugsgebruik: wanneer gaat het jou te ver?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftig. Ik denk dat dat voor mij ook echt een hele grote grens is: alles maar aanpakken om iets te kunnen voelen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar trekken jullie voor jezelf de grens bij dingen die te maken hebben met drugs? Om enkele voorbeelden te noemen:

- drugs(soorten) die je nooit zal doen
- methodes van toedienen die je nooit zal gebruiken
- doseringsgrenzen
- niet vaker dan x keer per dag/week/maand/jaar drugs gebruiken
- nooit ongepland (impulsief) drugs gebruiken
- nooit in je eentje drugs gebruiken
- nooit/alleen in het bijzijn van of met bepaalde mensen drugs gebruiken
- nooit/alleen op bepaalde plekken drugs gebruiken

Specifieke drugs

PMA en PMMA zijn twee drugs die ik nooit zou doen, aangezien er meer dan genoeg veiligere analogen zijn, waarvan de recreatieve waarde ook veel hoger is. Verder schieten me geen andere drugs te binnen die ik nooit zou doen.

Drugssoorten

Qua drugssoorten is er eigenlijk maar één groep waar ik ver van uit de buurt blijf en dat is synthetische cannabinoïden. Cannabis is een van de drugs die ik het vaakst in m'n leven gebruikt heb, maar het is wel meteen de drug waar ik het vaakst in mijn leven (heel) slecht op gegaan ben. 3 op de 10 keren dat ik blow is het voor mij een matige of slechte ervaring, omdat ik veel te hard ga vaak. Hoe minder THC erbij zit, hoe groter de kans is dat het goed gaat, dus ik moet er echt niet aan denken om pure THC naar binnen te werken die ook nog eens heel snel overgedoseerd kan worden, doordat het zo potent is.

Methode van toedienen

Ik hoop echt voor mezelf dat ik me hieraan kan houden en dat ik de grens trek bij intraveneus toedienen. Ik denk dat ik drugs intraveneus toedienen best prima kan missen als levenservaring en zo niet, dan wordt het misschien toch maar tijd me klinisch op te laten nemen voor mijn verslavingsproblematiek.

Doseringsgrenzen

Bij veel hallucinogenen ben ik nog altijd mijn grens aan het opzoeken, aangezien ik veel nog niet (vaak) gebruikt heb. Stoffen die zowel psychedelisch als stimulerend werken zijn hierbij uitgezonderd, want daarbij wil ik wel onder een bepaalde grens blijven, vanwege lichamelijk ongemak dat ik op hogere doses al snel ervaar.

Bij alle niet-hallucinogenen heb ik wel een duidelijke grens waar ik onder wil blijven zitten. Bij stimulanten lukt het me het best om me daar ook aan te houden, maar bij depressanten, zoals alcohol, benzodiazepinen en GHB, is het relatief veel voorgekomen dat ik zoveel ervan genomen had, dat ik gewoon delen uit mijn geheugen miste en dan later van andere mensen hoorde dat ik nog meer erbij genomen had en dus ver over mijn vooraf gestelde grens gegaan was.
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey leuke topic!
Nooit geweten dat er mensen zijn die bewust kiezen voor pma en pmma.

- drugs(soorten) die je nooit zal doen

Heroine en crack zou ik nooit doen

- methodes van toedienen die je nooit zal gebruiken

Injecteren

- doseringsgrenzen

Dit vind ik erg momentbepalend, zodra ik de controle verlies stop ik

- niet vaker dan x keer per dag/week/maand/jaar drugs gebruiken

Ik heb mezelf wat verlenging gegeven van mijn jeugd, zodat ik er straks echt een punt achter kan zetten. Momenteel maakt het mij niet zoveel uit hoevaak het gebeurd maar de richtlijn is eigenlijk 1 keer in de 2 weken.

- nooit ongepland (impulsief) drugs gebruiken

Ja dit doe ik het liefst, als ik het plan ben ik de hele week zenuwachtig als een klein kind :)

- nooit in je eentje drugs gebruiken

Dit doe ik eigenlijk ook het liefst, hier kan ik echt zo van genieten, maar dat is lastig in een relatie. Stiekem doen bracht zoveel ellende dus ik kies nu sinds een paar maanden voor eerlijkheid.

- nooit/alleen in het bijzijn van of met bepaalde mensen drugs gebruiken

Dit heb ik altijd als fijn ervaren maar de laatste tijd brengt het me onrust. Ik vind dit alleen nog fijn als echt niemand ervan weet. Drugs gebruiken met anderen doe ik niet heel graag, alleen als ik zeker weet dat we het zonder ook gezellig kunnen hebben.

- nooit/alleen op bepaalde plekken drugs gebruiken

Ik kan het overal, maar bij mijn ouders thuis lukt me niet meer uit principe. Ik heb blijkbaar een geweten gekregen
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beschermbengel zei:
Nooit geweten dat er mensen zijn die bewust kiezen voor pma en pmma.
Klik om te vergroten...
Denk dat dit ook wel heel uitzonderlijk is hoor, maar mensen die alles gebruiken waar ze maar aan kunnen komen, ongeacht hoe gevaarlijk iets is, heb je er gegarandeerd tussen zitten.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meestal is het pas de volgende dag dat ik de grens besef. Opzoeken en eroverheen, en als het dan problematisch dreigt te worden leg ik mezelf weer een geforceerde stop op van een paar dagen of een paar weken.

De grens van alleen of op bepaalde plekken ben ik ook wel overheen ondertussen.

En ROA maakt me eigenlijk niet echt uit, als er ooit een drug op m'n pad komt waar injecteren het best is zou ik dat wel doen. Maar als ik andere opties heb gaan die voor. Ketamine intraveneus zou ik ooit misschien nog wel een keer willen doen als mijn tolerantie gezakt is.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Specifieke drugs: heroïne en crack.

Drugssoorten: wiet trekt me niet, sowieso alles met roken sla ik over.

Methode van toedienen: snuiven en injecteren.

Doseringsgrenzen: ik ben avontuurlijk maar houd me best goed aan aangegeven doseringen. Ben wat ouder en voorzichtig.
Dat wil ik zo houden.

Ik gebruik geen drugs om op m’n werk beter te presteren, dan rol je zo een verslaving in.
Ik doe het alleen op een feestje en als ik me goed voel: recreatief noem ik het.
En ik probeer de 6 weken regel te hanteren, dat lukt me niet altijd, zeker niet op dit moment vanwege veel feesten en festivals. Maar dan denk ik wel goed na wat ik neem, dus niet iedere week xtc.
Ik houd m’n gebruik goed bij in m’n telefoon. Het gaat dit jaar goed, veel beter dan vorig jaar.

Ik gebruik bijna nooit alleen, vrijwel altijd met m’n vrouw of met vrienden.
Alleen 2-fdck wel eens alleen gedaan.

Tot slot, het gaat me ook te ver als ik niet meer luister naar m’n vrouw. Als zij zegt dat ik moet stoppen doe ik dat. Ze heeft namelijk altijd gelijk (op dat punt 😉).
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk topic! Eens kijken:

Zweevteev zei:
Specifieke drugs
Klik om te vergroten...
Heroïne (opiaten vrijwillig in het algemeen), crack, GHB, pyros, datura, cathinonen etc.

Zweevteev zei:
Drugssoorten
Klik om te vergroten...
Ook synthetische cannabinoïden blijf ik ver bij uit de buurt, maar dit geldt voor zo'n beetje alles wat in het straatje ''onveilig'' past.

Zweevteev zei:
Methode van toedienen
Klik om te vergroten...
Bij welk middel ook, intraveneus!

Zweevteev zei:
Doseringsgrenzen
Klik om te vergroten...
Tsja, zoals de meesten wel weten heb ik een verleden met 3mmc. Hier ben ik inmiddels 3,5 jaar af en dat hou ik zo.

Het ligt 'm bij mij tegenwoordig vooral aan het middel wat ik neem. Ik hanteer de standaarddoseringen die psychonautwiki aanraadt, waar ik me goed bij voel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Specifieke drugs
Klik om te vergroten...

Heroine, synthetische cannabis, datura

Zweevteev zei:
Methode van toedienen
Klik om te vergroten...

Intraveneus sowieso. Heb geen zin om de afgrond te zien.

Zweevteev zei:
Doseringsgrenzen
Klik om te vergroten...

In de begin jaren waren er geen grenzen. Veel met vuur gespeelt en ook veel geluk gehad. Nu enkel nog 1 dosis of een dubbele dosering binnen de normen. Ook niet meer kopen dan er gebruik kan en mag worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."