Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom altijd "iets" en is nuchter niet genoeg?

Waarom altijd "iets" en is nuchter niet genoeg?

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zag dat ik nog helemaal geen antwoord heb gegeven op de originele vraag van het topic. En ik herken het verhaal zeker.

Ik heb blowde al jarenlang op dagelijkse basis en in mijn studententijd was het ook niet raar om elke dag bier te drinken. Na een tijdje kwam ik erachter dat dat toch niet helemaal gezond was, dus alcohol voor drie maanden helemaal niet aangeraakt. Tegelijkertijd nam mijn wiet gebruik juist weer flink toe.

Als ik moest stoppen met uppers als 3-mmc en speed, ga ik eten als een gek. Op die momenten is chocolade het iets wat ik echt 'moet' hebben. Twee van die XL zakken blauwe M&M's is dan dagelijkse kost. 🫣

En toch... Er is een leegte die niet te vullen valt. Het is wat te dempen met drugs, eten of procesverslavingen. Maar het is nooit genoeg om dat gat te vullen.

Wat me nu erg helpt is door het te vullen met spiritualiteit. Dat is het enige wat eigenlijk op termijn lijkt te werken. Vertrouwen krijgen in een hogere macht, wat die ook mag zijn. Voor mij een soort geest van het universum. Maar echt een naam ga ik het niet geven. Dan zou ik beweren dat ik 'weet' wat die hogere macht is. Maar dat haalt het geloof weg uit geloof en sluit me af om iets bij te leren. Als ik iets weet, kan ik namelijk erg de wijsneus uithangen.

Ook houd ik me veel bezig met mediteren en in het nu leven. In het nu verdwijnt namelijk die leegte. Overigens ook angst en wrok.

Dit zijn wel dingen die enorm helpen om dat 'iets' mee te vullen voor mij.
B
BreekijzerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie herkent het dat nuchter zijn vaak niet genoeg is om het leven door te komen?
Is dat dan dat je verslaafd bent?

Ik probeer het telkens. Ben ook al jarenlang aan verschillende middelen. Vanaf mijn midden tienerjaren aan wiet.
Later ook diverse hardddrugs en tripmiddelen. Maar ook alcohol, sigaretten, cafeïne en noem het allemaal maar op.

Phenibut is ook een terugkerend middeltje in mijn leven.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik altijd wel "iets" nodig heb voor mijn gevoel. Waarom is nuchter zijn niet genoeg.
Heb al meerder periodes gehad dat ik helemaal klaar was met alle vorm van geest verruimende / geest veranderende middelen.

En toch.. sluipt het er vroeg of laat weer in. Ga ik weer wat kopen en meer en dan ben ik weer terug bij af.

Herkennen jullie dit en enig idee hoe dat zo kan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."