Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverdosis benzo's!? Of badtrip.

Overdosis benzo's!? Of badtrip.

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey hey

Vanavond zo'n intens heftige paniekaanval gehad.

Vandaag op aan benzo's; 20mg Diazepam, 1mg alprazolam, 0,5mg lorazepam.

Pas begonnen met een ssri.

In angst en gevoel gek te worden ambulance gebeld. Alles was goed en hoefde niet mee.

Maar na die laatste 5mg diazepam voel ik me zo duizelig. Of is dit de combinatie wiet en benzo's?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Hey hey

Vanavond zo'n intens heftige paniekaanval gehad.

Vandaag op aan benzo's; 20mg Diazepam, 1mg alprazolam, 0,5mg lorazepam.

Pas begonnen met een ssri.

In angst en gevoel gek te worden ambulance gebeld. Alles was goed en hoefde niet mee.

Maar na die laatste 5mg diazepam voel ik me zo duizelig. Of is dit de combinatie wiet en benzo's?
Klik om te vergroten...
Ik kan je exacte vraag niet beantwoorden, las in je andere topic wel van bovenstaande en daar wil ik wel een reply/advies op geven.

Wanneer je straks gaat taperen met benzo's, zou ik alle andere vormen van drugs/medicatie (tenzij voorgeschreven door een arts) achterwege laten. Ik vermoed dat je dit wel weet gezien je eerdere ervaringen met taperen, maar het kan nog maar eens gezegd worden. Ook voor meelezers. Taperen van benzo's is al zwaar genoeg. Gebruik van andere middelen daarbij staat dit proces alleen maar nadelig in de weg. Dus of de wiet hierin nu een rol heeft gespeeld, durf ik niet te stellen. Maar het kan wel impact hebben.

Doordat je benzo's met verschillende halfwaardetijden, werkingsduur en pieklevels slikt, kan het wel zijn dat de spiegel die je dmv het diazepamgebruik hebt opgebouwd, verstoord raakt omdat de alprazolam, maar ook de lorazepam wellicht aan het uitwerken waren. Heb je een vast schema vwb het benzogebruik?

Sterkte wederom iig. Hoop dat de ssri z'n werk gaat doen straks en je taper mild zal zijn.
F
FN91Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Hey hey

Vanavond zo'n intens heftige paniekaanval gehad.

Vandaag op aan benzo's; 20mg Diazepam, 1mg alprazolam, 0,5mg lorazepam.

Pas begonnen met een ssri.

In angst en gevoel gek te worden ambulance gebeld. Alles was goed en hoefde niet mee.

Maar na die laatste 5mg diazepam voel ik me zo duizelig. Of is dit de combinatie wiet en benzo's?
Klik om te vergroten...
Uit ervaring sprekende

toen ik ook ssri’s moest nemen en dus ook grote hoeveelheden xanax en diazepam gebruikte. Toen heb ik een epileptische insult gehad. Hierop heb ik toen geen antwoord gehad. De spoedarts zei gewoon “dit is door intoxicatie”. Maar of het iets te maken heeft met die combinatie, dat is niet vermeld. (Benzo en ssri)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wiet heeft inderdaad een groot effect op je mentale staat in combinatie met de meeste drugs. Zowel benzos als ssris staan hier los van; beiden reageren amper tot niet op THC.

Het kan wel zijn dat wiet (vooral sativa) in dit geval paranoia en paniek opgewekt heeft.

Kleine gok maar als je zowel benzos als ssris gebruikt vermoed ik standaard al dat je of een angststoornis hebt of angstig/depressief bent van aard.

Wiet kan die negatieve gevoelens inderdaad keihard versterken wat tot bv. een paniekaanval kan leiden.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ge moet geen 3 verschillende benzo's door elkaar gebruiken he. Ik weet niet waarom ge dat neemt maar als een dokter u dat voorschrijft zoek dan maar een andere.

En als ge dat recreatief neemt zult ge dat toch anders moeten doen. Die benzo's zijn leuk maar als ge vanalles door elkaar gebruikt kan het zijn dat ge mottig wordt ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."