Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAndere “trip” door hasj chocomelk

Andere “trip” door hasj chocomelk

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
Hoi,

Ik had laatst een keer hasj chocomelk gemaakt en het gaf mij een heel ander effect dan een jointje.

Ik gooi meestal ongeveer 0.2 hasj in mijn joint maar ik heb ook maar 0.2 hasj in mijn chocolademelk gegooid.

Het was echt een top feeling maar hoe kan dat dat ik door hasj chocomelk veel verder weg ben dan van een joint?
_
_shikantazaLid
Alle hash die je opeet wordt door het lichaam opgenomen. Bij roken verbrandt er sowieso wat als je niet actief rookt, en waarschijnlijk blaas je bij roken ook nog een klein deel uit na het inhaleren.
I
Indigo SeekerLid
Als je cannabis eet, moet het door het spijsverteringsstelsel. Tijdens het opnameproces passeert THC de lever, waar het wordt omgezet in een veel krachtigere vorm. Delta-9 THC (normale THC) wordt omgezet naar 11-hydroxy-THC, dat makkelijker de bloed-hersenbarrière kan passeren.
T
TijdloosLid
Baapjes zei:
Hoi,

Ik had laatst een keer hasj chocomelk gemaakt en het gaf mij een heel ander effect dan een jointje.

Ik gooi meestal ongeveer 0.2 hasj in mijn joint maar ik heb ook maar 0.2 hasj in mijn chocolademelk gegooid.

Het was echt een top feeling maar hoe kan dat dat ik door hasj chocomelk veel verder weg ben dan van een joint?
Klik om te vergroten...
Doe dit al jaren vanaf mijn 16e lol , is een snelle weg ipv hasj of wiet boter te maken. Wel volle melk gebruiken :wink:
C
ChefCurryLid
Edibles zijn de shit. Of gemixed in olie etc.
N
Neo-ShulginistLid
Baapjes zei:
Hoi,

Klik om te vergroten...
Dat komt omdat THC op een andere manier het lichaam binnenkomt, namelijk via de mond, maag, darmen, lever, en dan pas het brein. Daardoor verwerkt de lever eerst THC voordat het in het brein komt en je daar stoned van wordt. De lever heeft enzymen die er 11-OH-THC van maken.

Je wordt dus letterlijk van een andere stof stoned als je edibles inneemt :wink:

leafwell.com

What Is 11-hydroxy-THC? Understanding the THC Metabolite

11-hydroxy-THC is a metabolic byproduct of delta-9 THC, and is more potent. Consuming cannabis edibles converts THC to 11-OH-THC more readily.
leafwell.com leafwell.com

Overigens worden edibles hierdoor eigenlijk altijd eerst verhit. Want in de cannabisplant zit meestal voornamelijk THC-a, de zuurvorm van THC. Die stof is minder psychoactief. Maar als je THC-a verhit dan laat de zuurgroep los waardoor er THC overblijft. Dat proces heet decarboxylatie.

In joints wordt THC-a ook gedecarboxyleerd doordat de plantenresten verbranden. Maar bij edibles heb je meestal nog even de hulp van een oven nodig. Dus rauwe wiet eten heeft niet zoveel zin. Je kan er beter eerst spacecake van maken.
W
WollukkerLid
Even een bump, maar @Neo-Shulginist ik vind jouw posts echt mooi. Hoe je alles met jouw kennis plat weet te slaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."