Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKoud krijgen bij een warme douche onder xtc

Koud krijgen bij een warme douche onder xtc

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
demi096Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mensen,
Ik gebruik zo nu en dan xtc en laatst leek me het lekker om een warme douche te nemen. Ik had het de hele avond warm en leek me wel fris om even af te spoelen. Zodra ik de douche onderstapte (zon 38 graden, waar ik normaal mee douche) begon ik het ontzettend koud te krijgen, helemaal trillen, tot klappertandend toe.
Uit reactie heb ik de douche wat hoger gezet maar ik bleef maar rillen.

Snel de douche uit gegaan, goed afgedroogd en warm aangekleed , maar ik heb het de hele nacht ontzettend koud gehad!
Normaal gesproken eigenlijk nooit koud gehad als ik xtc gebruik , tot dat ik dus een warme douche nam. Ervaart iemand dit ook? Is dit normaal of ben ik simpelweg een bijzonder gevalπŸ˜‚
Thanks!
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee hoor, zo bijzonder ben je niet 😊. Ik had een zelfde soort vraag. Die post kun je ook wel lezen. Mdma stuurt je lichaamstemperatuur knap in de war. In de zomer met meer dan 40'C buiten toch zitten te klappertanden. Lekker dekentje erbij pakken. Omgekeerd heb ik vaak zweet buien als ik daarna ga slapen. Echt liters πŸ˜…
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
demi096 zei:
Dag mensen,
Ik gebruik zo nu en dan xtc en laatst leek me het lekker om een warme douche te nemen. Ik had het de hele avond warm en leek me wel fris om even af te spoelen. Zodra ik de douche onderstapte (zon 38 graden, waar ik normaal mee douche) begon ik het ontzettend koud te krijgen, helemaal trillen, tot klappertandend toe.
Uit reactie heb ik de douche wat hoger gezet maar ik bleef maar rillen.

Snel de douche uit gegaan, goed afgedroogd en warm aangekleed , maar ik heb het de hele nacht ontzettend koud gehad!
Normaal gesproken eigenlijk nooit koud gehad als ik xtc gebruik , tot dat ik dus een warme douche nam. Ervaart iemand dit ook? Is dit normaal of ben ik simpelweg een bijzonder gevalπŸ˜‚
Thanks!
Klik om te vergroten...

EΓ©n tip: NIET WARM DOUCHEN AAN DE MDMA.
Ook niet in bad aub.

Wat MDMA onder meer doet is de hypothalamus verontregelen. Dat deel van je brein werkt onder meer als een thermostaat van je lichaam. Maar door de MDMA kan de hypothalamus niet meer goed de lichaamstemperatuur meten. Daardoor kun je dus oververhit raken van MDMA.

De ervaring die je hebt gehad hangen ook samen met een verontregelde hypothalamus. Je was warm aan het douchen, maar je had de ervaring dat je het koud had. Toen ging je je warm aankleden, maar je hypothalamus had dat niet door en ging dus nog meer warmte produceren door te rillen, terwijl je het warm had.

In ernstige gevallen worden deze reacties zo sterk dat artsen in het ziekenhuis mensen proberen te koelen met een ijsbad, maar dat het lichaam zoveel warmte blijft produceren dat de lichaamstemperatuur 40+ graden blijft. Dan heb ik het over de fatale casussen waarbij mensen aan oververhitting overleden (ondanks een ziekenhuisopname).

Dus ja, veel mensen hebben de ervaring dat het koud aanvoelt tijdens MDMA. Maar je kunt je daar beter niet naar gedragen, want dat kan gevaarlijk zijn.

Sterker nog, het zou zelfs een goed idee kunnen zijn om een nog koudere omgeving op te zoeken. De kans is zeer aanwezig dat het koude gevoel dan minder wordt zodra je weer terugkomt op dezelfde plek.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
ManPaardKrokodil zei:
Nee hoor, zo bijzonder ben je niet 😊. Ik had een zelfde soort vraag. Die post kun je ook wel lezen. Mdma stuurt je lichaamstemperatuur knap in de war. In de zomer met meer dan 40'C buiten toch zitten te klappertanden. Lekker dekentje erbij pakken. Omgekeerd heb ik vaak zweet buien als ik daarna ga slapen. Echt liters πŸ˜…
Klik om te vergroten...

Als het 40 graden buiten is dan lijkt het me om dezelfde reden verstandig om op zijn minst te wachten tot het donker is (en afkoelt) voordat je MDMA neemt.

Zulke temperaturen en MDMA zijn echt levensgevaarlijk.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Als het 40 graden buiten is dan lijkt het me om dezelfde reden verstandig om op zijn minst te wachten tot het donker is (en afkoelt) voordat je MDMA neemt.

Zulke temperaturen en MDMA zijn echt levensgevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Ja, absoluut. Sindsdien ook geen echt leuke mdma ervaring meer gehad, dus toch iets niet goed gegaan. πŸ™„

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."