Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2fdck microdoseren en tolerantie

2fdck microdoseren en tolerantie

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou zeggen, verdiep je toch eens in het microdoseren met truffels. Bijvoorbeeld met het Paul stamets protocol. Er zijn ook nog andere protocollen.
Je doseert dan bijvoorbeeld 1x per drie dagen.
D
Daantje6666Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Ik heb een vraag over 2-fdck en microdosering en tolerantie.
Ik heb al zo'n 10 jaar last van depressieve gevoelens. Alle anti-depressieva zo ongeveer al gehad incl. alle bijkomende behandelingen zoals therapie en Electrochocks.
Ik wilde graag Ketamine therapie of MDMA therapie. Maar helaas, via de officiele routes ben ik, naar hun zeggen, 5 jaar te vroeg. Mogelijk dan ik over 5 jaar hier wel voor in aanmerking kom. Maar hoe houd ik deze 5 jaar nog vol?
Vandaar dan maar zelfmedicatie toepassen.
Ik heb nu een paar keer getript op 2-fdck. Niet zo'n hoge dosis maar wel genoeg om even een reis te maken.
Nu is dit niet helemaal mijn bedoeling, ik wil graag voor elke dag, of 2x per week gaan microdoseren. Eigenlijk hetzelfde als bij de officiele therapie, met Stratavo neusspray Ketamine. Dat is geloof ik ook 2 x per week.
Maar waarom wordt daar niet gesproken over tolerantieopbouw?
Weet iemand over dit onderwerp meer? Ik heb al veel onderzoeken gelezen in wetenschappelijke artikelen zoals PubMed.
Alle tips/ waarschuwingen zijn ook welkom.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag Daan


Bij spravato wordt er wel degelijk een hoge dosis ketamine gegeven en geen microdosering. De patiënten die dit krijgen ong. 2 à 3x week zijn er dan ook 3u van onder invloed waarbij ze niet mobiel zijn. Om te microdoseren kijk je beter naar klassieke psychedelica zoals truffels, paddo's of lsd. Deze zijn ook veiliger naar verslaving toe.
D
Daantje6666Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Jam,
Bedankt voor je reactie!
Truffels en paddo's kan je ook maar per 6-8 weken gebruiken.
LSD is meer een fijne trip heb ik begrepen.
Ketamine schijnt iets van een 'afvalstof' te produceren naast het effect van mindere depressie. Deze vrijkomende stof lijkt ook iets te doen met verbeteren van stemming. Vandaar mijn 1e voorkeur Ketamine/2-fdck.
Maar dan nog over mijn vraag en jouw reactie, bouwen mensen die Spratavo 2-3x per week krijgen (en dus blijkbaar hoge dosering) geen opbouwtolerantie op?
D
Daantje6666Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik ga mij idd. eens verdiepen in truffels/ paddo's.
Als ik de bijwerkingen/ schadelijke gevolgen van 2-fdck lees (blaas, nieren, geheugen etc.) word ik hier ook niet vrolijk van.
Daarnaast merk ik nu al (terwijl ik niet verslavingsgevoelig ben, nu middelbare leeftijd en nooit verslavingen gehad) de verslavende werking ervan: - mentaal wel te verstaan!!!
Ik 'los' 2-fdck op in water en drink het op. Ik schat zo'n ruim 0,5 gram (in 1 week nu 4x gebruikt). Ik lees nu dat dit best veel schijnt te zijn. (dacht eerst, ik lees het verkeerd/ reken verkeerd mg-gr).
Dus mogelijk ook nu al lichamelijke tolerantie...
Maar het ontspannende, dromerige gevoel vind ik zo verslavend. Niet oke dus, ben ik bang.
Het gekke is, truffels heb ik ook een paar keer gedaan. Die doen echt nauwelijks iets bij mij. De 3e en laatste keer zelfs een super heroic dosis Valhalla 60 gr., en ik voelde me een beetje 'aangeschoten'.....bizar vond ik dat, zo weinig reactie van mijn lichaam.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Persoonlijk vind ik 2-FDCK best wel dysforisch. Het zou me verrassen als het net zo effectief werkt tegen depressie als ketamine.

Ik gebruik ook met enige regelmaat ketamine, bijvoorbeeld in de dagen nadat ik stimulerende middelen heb gebruikt en daardoor een dip ervaar. Maar eerlijk gezegd heb ik niet echt het idee dat het me helpt om een beter humeur te ontwikkelen. Mogelijk komt de dosering best nauw, en mogelijk werkt medische s-ketamine wel beter dan het racemische spul wat op straat verkrijgbaar is. Zelf wat aanrommelen is denk ik daardoor niet zo effectief.

Daarnaast zeg je zelf ook al dat een metaboliet van ketamine mogelijk een belangrijke rol speelt in het antidepressieve effect. 2-FDCK is een andere stof, die mogelijk op een andere manier wordt afgebroken, en die sowieso niet precies dezelfde metabolieten als ketamine produceert in het lichaam. In die zin is er dus ook geen redelijke veronderonstelling dat 2-FDCK een vergelijkbaar antidepressief effect geeft.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daantje6666 zei:
Hoi Jam,
Bedankt voor je reactie!
Truffels en paddo's kan je ook maar per 6-8 weken gebruiken.
LSD is meer een fijne trip heb ik begrepen.
Ketamine schijnt iets van een 'afvalstof' te produceren naast het effect van mindere depressie. Deze vrijkomende stof lijkt ook iets te doen met verbeteren van stemming. Vandaar mijn 1e voorkeur Ketamine/2-fdck.
Maar dan nog over mijn vraag en jouw reactie, bouwen mensen die Spratavo 2-3x per week krijgen (en dus blijkbaar hoge dosering) geen opbouwtolerantie op?
Klik om te vergroten...
Dag Daan


Truffels of paddo's kan je wel microdoseren wat betekent om de 4 dagen (ongeveer) een zeer lage dosering nemen ongeveer 1/10e van wat je nodig hebt voor een trip. Dit heeft voor sommige mensen een positief effect op de stemming.
Mensen die spravato gebruiken krijgen een soort onderhoudsbehandeling van ong 2 à 3x week, dit omdat het anti-depressieve effect kort aanhoudt.
In spravato zit S-ketamine, het zou kunnen dat R-ketamine een langere antidepressieve werking heeft (pre-klinisch onderzoek wijst dit uit). Maar dat is dus nog niet als neusspray verkrijgbaar zoals spravato. Over het antidepressief effect van 2-fdck is allicht nog niet zoveel geweten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou wel antidepressief werkt als ik de rest van je post lees.
Je zou het kunnen proberen, maar truffels of paddo's zijn wel minder verslavend als dissociatieven zoals ketamine en lijken mij dan ook meer aangeraden, maar je kan natuurlijk testen wat voor jou het beste werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."