Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaatste keer XTC (veel) minder effect, welke reden?

Laatste keer XTC (veel) minder effect, welke reden?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
Tux-t-penguinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar af en toe XTC in een thuisfeestje. Ik heb in die periode veel geleerd over wat ik wel/niet moet doen. En ik dacht dat ik hiermee redelijk betrouwbaar mijn drugservaring onder controle had.
Wat ik heb geleerd zijn o.a. XTC testen, juiste dosering t.o.v. gewicht, met Lege maag starten, geen viagra voor xtc en dat soort dingen.

Ongeveer een jaar geleden heb ik een redelijke hoeveelheid pillen gekocht nadat ik een sample had laten testen. Deze kwamen goed uit de test, met 185mg. En deze werkten dan ook altijd goed, door 1,5*lichaamsgewicht te doseren. Elke keer dat ik deze pillen heb gebruikt, tot de laatste keer was het effect erg goed en lekker intens. Ik heb ze vorig jaar een aantal keer gebruikt, met elke keer heel goed en intens effect.

Ik doe het thuisfeestje altijd op een vrijdag middag + avond, waardoor ik het weekend lekker kan bijkomen en maandag weer redelijk fris aan het werk kan. Dus afgelopen vrijdag samen met een vriendin om 14.00 uur begonnen. Ik had 7.00 in de ochtend licht ontbeten. Maar het effect van de XTC was er wel maar beduidend minder dan ik gewend ben. Ik heb nog een beetje bij genomen, maar ben daar terughoudend in, omdat ik in het verleden daar slechte ervaringen mee heb. Maan alsnog was het maar een erg milde ervaring. Vaak switchen we aan het eind van de XTC high over op GHB, en de GHB ervaring was veel lekkerder dan XTC, terwijl dit meestal andersom is. En ik heb ook bijna geen kater er van. Zaterdag was ik behoorlijk actief al, en nu zondag voel ik eigenlijk helemaal niets meer van het feit dat ik gebruikt heb.

Enkele relevante aspecten:
  • Heb de XTC 1 jaar in bezit, in een doosje droog bij kamertemperatuur bewaard;
  • Heb de XTC vaker gebruikt en tot nu toe altijd zelfde goede effect. (En getest 185mg);
  • Tijd tussen de laatste keer en deze keer is behoorlijk lang. De laatste keer was in september, en daarna dus afgelopen vrijdag;
  • Ik had de nacht er voor goed geslapen;
  • Licht gegeten 7 uren voor inname;
  • De Kater is veel minder dan normaal.

Ik dacht eerst dat de pillen te oud zijn geworden, maar na veel googlen wordt overal aangegeven dat de werking bijna niet afneemt over de jaren.
Nu denk ik zelf aan, dat het wellicht niet heel goed gemixt was, en daarom de dosis per pill sterk varieert. Maar weet dat uiteraard niet zeker. Mijn partner waarmee ik het nam, had ook minder effect dan normaal, en zij had al 2 jaar geen XTC meer gebruikt.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Want ik wil volgende keer weer lekker intens genieten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je een laagedoseerde pul hebt genomen. Is jou bij het testen nog iets verteld over de spreiding in dosering van soortgelijke pillen?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er zat 7 uur tussen je laatste (lichte) maaltijd en de inname van de xtc. Je had dus zeer weinig energie. Kan goed zijn dat de mdma daarom niet heeft gewerkt zoals je wellicht verwachtte. Probeer de volgende keer maximaal 3 uur voor inname je laatste maaltijd te eten.

Hoeveel mg pakte je als eerste dosis? Of pakte je de hele pil à 185mg ineens?
T
Tux-t-penguinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wollukker zei:
Er zat 7 uur tussen je laatste (lichte) maaltijd en de inname van de xtc. Je had dus zeer weinig energie. Kan goed zijn dat de mdma daarom niet heeft gewerkt zoals je wellicht verwachtte. Probeer de volgende keer maximaal 3 uur voor inname je laatste maaltijd te eten.

Hoeveel mg pakte je als eerste dosis? Of pakte je de hele pil à 185mg ineens?
Klik om te vergroten...

Ik laat er altijd 7 uur tussen. En ik had zeker niet weinig energie.

Ik weeg 130 kg, dus ik nam 1 pil en een mini korreltje. (zoals altijd) En ik heb na 2,5 uur een halve bij genomen.
T
Tux-t-penguinLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Ik denk dat je een laagedoseerde pul hebt genomen. Is jou bij het testen nog iets verteld over de spreiding in dosering van soortgelijke pillen?
Klik om te vergroten...

Er is me verteld, dat er variatie in kan zitten. Niets specifiek over de spreiding. Maar mijn huidige vermoeden is het zelfde.

Als dit het is, vind ik het lastig om daar op te anticiperen bij het volgende feestje. In het verleden ook vervende ervaringen gehad met bijnemen. Maar bij een laag gedoseerd pilletje zal bijnemen de oplossing zijn.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je eerste dosis moet goed zijn. Als je eerste dosis xtc/mdma niet goed is geweest heeft bijnemen weinig zin meer. Je versterkt dan meer de negatieve effecten ipv de positieve.

Je kan ook de pil verpoederen en op die manier doseren mbv capsules. Of gewoon mdma kristallen gebruiken ipv xtc.
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Test je pil(len). ALTIJD. Ik druk geen pillen in mijn mik meer voordat ik weet wat erin zit en hoeveel. Hoe betrouwbaar de vriend/vriendin ook is waar ik het vandaan krijg. Alleen DAN kun je met ietwat zekerheid doseren.
T
Tux-t-penguinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kalebas zei:
Test je pil(len). ALTIJD. Ik druk geen pillen in mijn mik meer voordat ik weet wat erin zit en hoeveel. Hoe betrouwbaar de vriend/vriendin ook is waar ik het vandaan krijg. Alleen DAN kun je met ietwat zekerheid doseren.
Klik om te vergroten...
Zoals in de openingspost staat zijn het geteste pillen, al zal er een spreiding in de sterkte zitten. Ik heb destijds 30 stuks gekocht, hopende dat ze allemaal zoveel mogelijk de zelfde sterkte hebben.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
7 uur niet eten vooraf lijkt me niet nodig. Zo heb je geen energie om te verbranden. 2-3 uur van te voren niet meer eten, behalve een banaantje is meer dan genoeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."