Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelaties en druggebruik

Relaties en druggebruik

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen. Het belangrijkst is dat die overeenkomen anders gaat het wrijven. Dat wil niet zeggen allebei wel of allebei niet gebruiken. Dat betekent bijvoorbeeld dat je het allebei accepteert.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dick_van_Leeuwen zei:
Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen. Het belangrijkst is dat die overeenkomen anders gaat het wrijven. Dat wil niet zeggen allebei wel of allebei niet gebruiken. Dat betekent bijvoorbeeld dat je het allebei accepteert.
Klik om te vergroten...
Gebruiken is wat anders dan verslaafd zijn. Bij verslaafd zijn horen helaas heel veel nare eigenschappen, waar je niet altijd invloed op hebt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Ik vind dit een tricky uitspraak. Voor mij heeft verslaving met name te maken met het niet meer in de hand hebben van zelf opgelegde grenzen. Als je jezelf voorneemt 3 maanden te wachten tussen MDMA-sessies en het dan toch maandelijks doet, is er wel degelijk iets aan de hand dat waarschijnlijk nog verder uit de hand gaat lopen. M.i. dien je altijd breder te kijken dan sec naar frequentie van gebruik.
Klik om te vergroten...
Dat ook plus je kan ook verslaafd zonder dat elke maand tot uitvoer te brengen. Ik heb periodes gehad dat ik 3 maand niet gebruikt had maar alsnog er elke dag mee bezig was in mijn hoofd. Alleen maar denken aan drugs en visualiseren dat ik ging gebruiken. Anders kon ik niet slapen.
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Speedboot1993 zei:
Hoi lieve forumleden

Er zijn hier vast veel mensen met een relatie maar ook mensen zonder een.

Mijn vraag luidt als volgt,
Hoe kijken jullie aan tegen een relatie waarin drugs regelmatig worden gebruikt en hoe kijken jullie naar een relatie waar niet regelmatig drugs worden gebruikt.

Wat zie ik als regelmatig: 1x of meer in de maand.

Wat zie ik als niet regelmatig: 1x of minder in de 5/6 maand.

En een vraag die daar op volgt,
Kan je een relatie hebben als je allebei verslaafd bent?
Klik om te vergroten...
vanuit mijn kijk kan ik zeker zeggen dat dat lastig is ben al een tijdje verslaafd aan wiet op het begin had ik dat niet eens door. tot dat mijn vriendin in die tijd (ongeveer jaartje geleden nu) mij dat vertelde in die periode zat ik er zelf erg slecht bij en uiteindelijk ging het uit omdat zij vond dat ze samen was met een junk. en nu ik erop terug kijk is het gewoon echt rot hoe het gelopen is want inplaats van mij aan de kant zetten kon ze er ook gewoon voor mij zijn. en daar denk ik dat het ding zit al is een iemand verslaafd of beide, als je van elkaar houdt dan help je elkaar daar mee hoe lastig dat ook is maar samen stoppen is wel veel gemakkelijker als alleen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je goed communiceert en geen dingen verbergt of liegt over je gebruik, dan kan dat prima. In mijn geval helpt het ook enorm dat we allebei heel veel kennis hebben over drugs en ons dus ook heel bewust zijn van de consequenties van ons gebruik, dus het komt eigenlijk nooit zo ver dat het echt helemaal de klauwen uitloopt. Ook ervaren we het begrenzen van elkaars gebruik niet als straffend en kunnen we er altijd op een rustige manier over praten als onverantwoord gebruik op de loer ligt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."