#1
Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen. Het belangrijkst is dat die overeenkomen anders gaat het wrijven. Dat wil niet zeggen allebei wel of allebei niet gebruiken. Dat betekent bijvoorbeeld dat je het allebei accepteert.
Gebruiken is wat anders dan verslaafd zijn. Bij verslaafd zijn horen helaas heel veel nare eigenschappen, waar je niet altijd invloed op hebt.Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen. Het belangrijkst is dat die overeenkomen anders gaat het wrijven. Dat wil niet zeggen allebei wel of allebei niet gebruiken. Dat betekent bijvoorbeeld dat je het allebei accepteert.
Dat ook plus je kan ook verslaafd zonder dat elke maand tot uitvoer te brengen. Ik heb periodes gehad dat ik 3 maand niet gebruikt had maar alsnog er elke dag mee bezig was in mijn hoofd. Alleen maar denken aan drugs en visualiseren dat ik ging gebruiken. Anders kon ik niet slapen.Ik vind dit een tricky uitspraak. Voor mij heeft verslaving met name te maken met het niet meer in de hand hebben van zelf opgelegde grenzen. Als je jezelf voorneemt 3 maanden te wachten tussen MDMA-sessies en het dan toch maandelijks doet, is er wel degelijk iets aan de hand dat waarschijnlijk nog verder uit de hand gaat lopen. M.i. dien je altijd breder te kijken dan sec naar frequentie van gebruik.
vanuit mijn kijk kan ik zeker zeggen dat dat lastig is ben al een tijdje verslaafd aan wiet op het begin had ik dat niet eens door. tot dat mijn vriendin in die tijd (ongeveer jaartje geleden nu) mij dat vertelde in die periode zat ik er zelf erg slecht bij en uiteindelijk ging het uit omdat zij vond dat ze samen was met een junk. en nu ik erop terug kijk is het gewoon echt rot hoe het gelopen is want inplaats van mij aan de kant zetten kon ze er ook gewoon voor mij zijn. en daar denk ik dat het ding zit al is een iemand verslaafd of beide, als je van elkaar houdt dan help je elkaar daar mee hoe lastig dat ook is maar samen stoppen is wel veel gemakkelijker als alleen.Hoi lieve forumleden
Er zijn hier vast veel mensen met een relatie maar ook mensen zonder een.
Mijn vraag luidt als volgt,
Hoe kijken jullie aan tegen een relatie waarin drugs regelmatig worden gebruikt en hoe kijken jullie naar een relatie waar niet regelmatig drugs worden gebruikt.
Wat zie ik als regelmatig: 1x of meer in de maand.
Wat zie ik als niet regelmatig: 1x of minder in de 5/6 maand.
En een vraag die daar op volgt,
Kan je een relatie hebben als je allebei verslaafd bent?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."