Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen

Gestopt met blowen

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
N3K0 zei:
Misschien komen nu wel dingen naar boven die je eerst weg rookte?
"Afleiding zocht in wiet?"

Nu is er misschien meer ruimte. Luister naar je gevoel en wees lief voor jezelf. En wat meer introspectie kan ook helpen.
Mindfullness//meditatie. (Nee is niet zweverig tenzij met jezelf zitten en jezelf van binnen leren kennen zweverig is)
Klik om te vergroten...
Mediteren hielp voor mij juist niet in de afkick omdat dan de depressieve gevoelens en de afkickverschijnselen vergroot worden. Klinkt allemaal leuk en aardig maar door niks te doen word je nog gekker. Kan je beter oppakken na de afkick periode.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Harry In De Warrie zei:
Mediteren hielp voor mij juist niet in de afkick omdat dan de depressieve gevoelens vergroot worden. Klinkt allemaal leuk en aardig maar door niks te doen word je nog gekker en depriesiever. Kan je beter oppakken na de afkick periode.
Klik om te vergroten...

Meditatie is niet zoveer het weg maken van gevoel/gedachten enof oordelen.
Maar het observeren van wat is. Zonder het te willen/moet veranderen. Verdragen wat er is. Dat gevoelens/gedachten komen en gaan.
Ook foccusen op 1 punt (b.v de ademhaling) Kan helpen. Telken als je word afgeleid door gedachten jezelf vriendelijke terug brengen naar je ademhaling. Keer op keer op keer.

En ja als je gaat mediteren als je emoties en gedachten al all over the place zijn vraag je bijna het onmogelijke van jezelf.

Meditatie/mindfullness kan je beter doen als de strom minder groot is. En op momenten dat je je wat beter voelt.
Zodat als de storm groot is het langzaam aan beetje bij beetje minder moeilijk word.
Meditatie heeft training nodig. De geest is gewend om all over the place te zijn en te oordelen en vanalles te vinden. Dat kost tijd om daar minder aandacht aan te geven.

Maar idd afleiding kan op sommige momenten ook goed zijn.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de uitleg maar snap niet dat je advies geeft aan iemand wat helpend zou zijn om te stoppen met blowen terwijl je zelf een uur geleden nog hebt geblowed.

Ik ben al meer dan 500 dagen eraf na dagelijks 10 jaar blowen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Klaasvaak91
Ik denk dat je in deze persoon wel een compagnon kan vinden.
Onderwerp 'Na 17 jaar blowen …..' https://drugsforum.nl/threads/na-17-jaar-blowen-….74576/
Ook wat je terugvind in dat topic kan je wel eens opweg helpen denk ik zo.
Veel succes alleszins
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Harry In De Warrie zei:
Bedankt voor de uitleg maar snap niet dat je advies geeft aan iemand wat helpend zou zijn om te stoppen met blowen terwijl je zelf een uur geleden nog hebt geblowed.

Ik ben al meer dan
Klik om te vergroten...
Nou ik reageerde eigenlijk meer op zijn emoties/gevoelens.

En ja ik denk dat niemand hier dan op Drugs forum advies aan mensen kan geven als je het vanuit dat standpunt bekijkt. 😅
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Nou ik reageerde eigenlijk meer op zijn emoties/gevoelens.
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik maar op het moment dat het zo heftig is gaat meditatie of mindfulness niet helpen. Afleiding wel.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry In De Warrie zei:
Afleiding wel.
Klik om te vergroten...

N3K0 zei:
Maar idd afleiding kan op sommige momenten ook goed zijn.
Klik om te vergroten...
😊
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet sommige alle momenten helemaal als je er door heen zit of heftige afkickverschijnselen hebt.
C
CreamZLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harry In De Warrie zei:
Je kan naar een huisarts gaan ik heb zelf quetiapine 25mg een tijdje geslikt vanwege de nachtmerries en niet kunnen slapen daardoor.

Verder probeer afleiding te zoeken door bijv. Naar het bos te gaan, Te sporten, series kijken etc. Lichamelijke beweging helpt ook met je nachtrust.

Probeer triggers te ontwijken plekken waar je blowde, vrienden, coffeshops etc.

Verder geen moeite met eten? had ik zelf des tijds wel heel veel last van.
Klik om te vergroten...
Dag Harry,

Dankje voor je bericht. Ik wil liever niet overstappen naar een medicijn als ik eerlijk ben.. Mij kennende word het een vervanging van. Sporten probeer ik inderdaad te doen maar mijn lichaam voelt zo moe aan dat ik alleen maar aan mijn bed zit te denken. De triggers die heb ik inmiddels weggehaald gelukkig. Anders zou ik het helemaal niet redden. En gek genoeg heb ik geen moeite met eten. Ik kan prima eten, en heb goede honger zonder te snaaien (wat ik met het blowen enorm veel deed). Coffeeshops vermijden is lastig in Amsterdam, er zijn hier meer shops dan supermarkten haha.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi @CreamZ,

Knap dat je het al 10 dagen hebt volgehouden.

Zelf rook ik al meer dan 30 jaar dagelijks cannabis. Ik ben niet goed in stoppen met blowen, dus kan je daarmee niet echt helpen.

De laatste pogingen gaven dit patroon: Na 2 of 3 weken gestopt te zijn, begon ik weer en is het ook meteen weer chronisch.

Je moet goed overtuigd zijn van je redenen om te stoppen. Accepteer dat het niet makkelijk hoeft te zijn. Er zijn veel meer mensen die stoppen met cannabis echt heel moeilijk vinden.

Lichamelijke inspanning zoals fysieke arbeid of sporten, helpt goed als afleiding en bij het slapen.

Succes!
C
CreamZLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Misschien komen nu wel dingen naar boven die je eerst weg rookte?
"Afleiding zocht in wiet?"

Nu is er misschien meer ruimte. Luister naar je gevoel en wees lief voor jezelf. En wat meer introspectie kan ook helpen.
Mindfullness//meditatie. (Nee is niet zweverig tenzij met jezelf zitten en jezelf van binnen leren kennen zweverig is)
Klik om te vergroten...
Dit zei mijn vrouw ook inderdaad. Onderdrukte gevoelens die nu allemaal naar boven komen. De nachtmerries die ik momenteel heb zijn ook te bizar voor woorden. Wat meditatie betreft, ik ben islamitisch en probeer te bidden op momenten dat het echt even erg wordt, (beetje zelfde effect als meditatie voor jou denk ik) Dat helpt voor het moment, maar die gevoelens die komen zo onvoorspelbaar naar boven. Ik ben nu bijv op werk en kan niet altijd even gaan bidden helaas.. De onvoorspelbaarheid van die momenten beangstigd mij. Maar ik denk dat je hier wel eens gelijk in zou kunnen hebben, bij de geringste stress of verdriet gelijk wegblowen..
C
CreamZLid
01-01-2024, 00:00
#12
mandragora zei:
@Klaasvaak91
Ik denk dat je in deze persoon wel een compagnon kan vinden.
Onderwerp 'Na 17 jaar blowen …..' https://drugsforum.nl/threads/na-17-jaar-blowen-….74576/
Ook wat je terugvind in dat topic kan je wel eens opweg helpen denk ik zo.
Veel succes alleszins
Klik om te vergroten...
Dank! ik ga even kijken
C
CreamZLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Hoi @CreamZ,

Knap dat je het al 10 dagen hebt volgehouden.

Zelf rook ik al meer dan 30 jaar dagelijks cannabis. Ik ben niet goed in stoppen met blowen, dus kan je daarmee niet echt helpen.

De laatste pogingen gaven dit patroon: Na 2 of 3 weken gestopt te zijn, begon ik weer en is het ook meteen weer chronisch.

Je moet goed overtuigd zijn van je redenen om te stoppen. Accepteer dat het niet makkelijk hoeft te zijn. Er zijn veel meer mensen die stoppen met cannabis echt heel moeilijk vinden.

Lichamelijke inspanning zoals fysieke arbeid of sporten, helpt goed als afleiding en bij het slapen.

Succes!
Klik om te vergroten...
Ja ik krijg een dochtertje in december en heb al een zoontje van 8, van mijn ex vrouw, Dat zijn voor mij al 2 goede redenen, ik wil graag het goede voorbeeld geven, en geloof is ook 1 van mijn redenen.. En bovendien is het gewoon funest voor je gezondheid en geest.. Daar geloof ik heilig in, alleen deed ik het al zo lang. Dat ik niet meer weet hoe het zonder is.. soms heb ik momenten dat ik even niet weet wat ik met mezelf aan moet. Maar alles behalve weer beginnen ant dan moet ik op een gegeven moment dit proces weer doorstaan, en ik vind het nu al een hel
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
CreamZ zei:
Dag Harry,

Dankje voor je bericht. Ik wil liever niet overstappen naar een medicijn als ik eerlijk ben.. Mij kennende word het een vervanging van. Sporten probeer ik inderdaad te doen maar mijn lichaam voelt zo moe aan dat ik alleen maar aan mijn bed zit te denken. De triggers die heb ik inmiddels weggehaald gelukkig. Anders zou ik het helemaal niet redden. En gek genoeg heb ik geen moeite met eten. Ik kan prima eten, en heb goede honger zonder te snaaien (wat ik met het blowen enorm veel deed). Coffeeshops vermijden is lastig in Amsterdam, er zijn hier meer shops dan supermarkten haha.
Klik om te vergroten...
Begrijp ik was er zelf ook eerst op tegen maar na aantal nachten amper te hebben geslapen heb ik het toch overwogen te doen. En je kan het alleen op recept krijgen en afspreken dat na aantal weken het recept stopt. Sterkte in iederegeval je mag altijd prive bericht sturen als je behoefte hebt.
C
CreamZLid
01-01-2024, 00:00
#15
Harry In De Warrie zei:
Begrijp ik was er zelf ook eerst op tegen maar na aantal nachten amper te hebben geslapen heb ik het toch overwogen te doen. En je kan het alleen op recept krijgen en afspreken dat na aantal weken het recept stopt. Sterkte in ieder geval je mag altijd prive bericht sturen als je behoefte hebt.
Klik om te vergroten...
Ah ja, Afgelopen nacht was de eerste nachtmerrie, ik ga even aankijken hoe lang en hoe vaak dit aanhoudt en daarop dan beslissen.. Word gewaardeerd Harry dankjewel!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
CreamZ zei:
Hi allemaal,

Na 18 jaar elke dag blowen muv korte pauzes heb ik de stap genomen om te stoppen met blowen. Dit is nu dag 10. De eerste week leek zo makkelijk te gaan en voelde goed en gaf me zelfvertrouwen. Nu merk ik dat ik extreem vermoeid ben, bij de kleinste trigger of zomaar ineens krijg ik last van angstige gevoelens, hartkloppingen en slecht slapen/nachtmerries. Ik ben in jaren niet zo vermoeid geweest. Ik werk zelf fulltime doordeweeks en sinds vorige week ook 2 nachtdiensten in het weekend. Misschien niet de ideale timing om dat te doen maar het is even nodig.. Ik vroeg me af heeft iemand dezelfde ervaringen en hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben het blowen zo zat en wil er absoluut niet in terug vallen. Ik hoop dat dit alleen het begin is maar sommige momenten voelen zo eng aan in mijn lichaam en geest. Neigt naar hyperventilatie toe en depressieve gevoelens. Best heftig moet ik zeggen, ben een zeer nuchter persoon (no pun intended) maar weet even niet wat mij overkomt. Is het een idee om hiermee naar de huisarts te gaan?
Klik om te vergroten...
Je gebruikt al 18 jaar lang, dus is het logisch dat het wat langer zal duren voor je lichaam om zich in te stellen op geen wiet meer.

Al deze effecten heb je nu ook omdat je lichaam zo hard bezig is zichzelf te resetten om nuchter te kunnen functioneren.

Hartstikke goed bezig, ga zo door. :thumbsup:


Harry In De Warrie zei:
Dat begrijp ik maar op het moment dat het zo heftig is gaat meditatie of mindfulness niet helpen. Afleiding wel.
Klik om te vergroten...
In principe kan het wel hoor. Meditatie is niets anders dan accepteren wat is. Dat kan letterlijk elk moment.

Wherever you are, enter zen from there.

Het "ingangspunt" is overal. Het enige dat je daarin tegen kan houden is het geloven van de huidige gedachte die zegt dat het niet kan.
C
CreamZLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hi allemaal,

Na 18 jaar elke dag blowen muv korte pauzes heb ik de stap genomen om te stoppen met blowen. Dit is nu dag 10. De eerste week leek zo makkelijk te gaan en voelde goed en gaf me zelfvertrouwen. Nu merk ik dat ik extreem vermoeid ben, bij de kleinste trigger of zomaar ineens krijg ik last van angstige gevoelens, hartkloppingen en slecht slapen/nachtmerries. Ik ben in jaren niet zo vermoeid geweest. Ik werk zelf fulltime doordeweeks en sinds vorige week ook 2 nachtdiensten in het weekend. Misschien niet de ideale timing om dat te doen maar het is even nodig.. Ik vroeg me af heeft iemand dezelfde ervaringen en hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben het blowen zo zat en wil er absoluut niet in terug vallen. Ik hoop dat dit alleen het begin is maar sommige momenten voelen zo eng aan in mijn lichaam en geest. Neigt naar hyperventilatie toe en depressieve gevoelens. Best heftig moet ik zeggen, ben een zeer nuchter persoon (no pun intended) maar weet even niet wat mij overkomt. Is het een idee om hiermee naar de huisarts te gaan?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je kan naar een huisarts gaan ik heb zelf quetiapine 25mg een tijdje geslikt vanwege de nachtmerries en niet kunnen slapen daardoor.

Verder probeer afleiding te zoeken door bijv. Naar het bos te gaan, Te sporten, series kijken etc. Lichamelijke beweging helpt ook met je nachtrust.

Probeer triggers te ontwijken plekken waar je blowde, vrienden, coffeshops etc.

Verder geen moeite met eten? had ik zelf des tijds wel heel veel last van.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien komen nu wel dingen naar boven die je eerst weg rookte?
"Afleiding zocht in wiet?"

Nu is er misschien meer ruimte. Luister naar je gevoel en wees lief voor jezelf. En wat meer introspectie kan ook helpen.
Mindfullness//meditatie. (Nee is niet zweverig tenzij met jezelf zitten en jezelf van binnen leren kennen zweverig is)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."