Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hippie Langwaus zei: Hoi @CreamZ, Knap dat je het al 10 dagen hebt volgehouden. Zelf rook ik al meer dan 30 jaar dagelijks cannabis. Ik ben niet goed in stoppen met blowen, dus kan je daarmee niet echt helpen. De laatste pogingen gaven dit patroon: Na 2 of 3 weken gestopt te zijn, begon ik weer en is het ook meteen weer chronisch. Je moet goed overtuigd zijn van je redenen om te stoppen. Accepteer dat het niet makkelijk hoeft te zijn. Er zijn veel meer mensen die stoppen met cannabis echt heel moeilijk vinden. Lichamelijke inspanning zoals fysieke arbeid of sporten, helpt goed als afleiding en bij het slapen. Succes! Klik om te vergroten... Ja ik krijg een dochtertje in december en heb al een zoontje van 8, van mijn ex vrouw, Dat zijn voor mij al 2 goede redenen, ik wil graag het goede voorbeeld geven, en geloof is ook 1 van mijn redenen.. En bovendien is het gewoon funest voor je gezondheid en geest.. Daar geloof ik heilig in, alleen deed ik het al zo lang. Dat ik niet meer weet hoe het zonder is.. soms heb ik momenten dat ik even niet weet wat ik met mezelf aan moet. Maar alles behalve weer beginnen ant dan moet ik op een gegeven moment dit proces weer doorstaan, en ik vind het nu al een hel"
"Harry In De Warrie zei: Begrijp ik was er zelf ook eerst op tegen maar na aantal nachten amper te hebben geslapen heb ik het toch overwogen te doen. En je kan het alleen op recept krijgen en afspreken dat na aantal weken het recept stopt. Sterkte in ieder geval je mag altijd prive bericht sturen als je behoefte hebt. Klik om te vergroten... Ah ja, Afgelopen nacht was de eerste nachtmerrie, ik ga even aankijken hoe lang en hoe vaak dit aanhoudt en daarop dan beslissen.. Word gewaardeerd Harry dankjewel!"
"Hi allemaal, Na 18 jaar elke dag blowen muv korte pauzes heb ik de stap genomen om te stoppen met blowen. Dit is nu dag 10. De eerste week leek zo makkelijk te gaan en voelde goed en gaf me zelfvertrouwen. Nu merk ik dat ik extreem vermoeid ben, bij de kleinste trigger of zomaar ineens krijg ik last van angstige gevoelens, hartkloppingen en slecht slapen/nachtmerries. Ik ben in jaren niet zo vermoeid geweest. Ik werk zelf fulltime doordeweeks en sinds vorige week ook 2 nachtdiensten in het weekend. Misschien niet de ideale timing om dat te doen maar het is even nodig.. Ik vroeg me af heeft iemand dezelfde ervaringen en hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben het blowen zo zat en wil er absoluut niet in terug vallen. Ik hoop dat dit alleen het begin is maar sommige momenten voelen zo eng aan in mijn lichaam en geest. Neigt naar hyperventilatie toe en depressieve gevoelens. Best heftig moet ik zeggen, ben een zeer nuchter persoon (no pun intended) maar weet even niet wat mij overkomt. Is het een idee om hiermee naar de huisarts te gaan?"
"Harry In De Warrie zei: Je kan naar een huisarts gaan ik heb zelf quetiapine 25mg een tijdje geslikt vanwege de nachtmerries en niet kunnen slapen daardoor. Verder probeer afleiding te zoeken door bijv. Naar het bos te gaan, Te sporten, series kijken etc. Lichamelijke beweging helpt ook met je nachtrust. Probeer triggers te ontwijken plekken waar je blowde, vrienden, coffeshops etc. Verder geen moeite met eten? had ik zelf des tijds wel heel veel last van. Klik om te vergroten... Dag Harry, Dankje voor je bericht. Ik wil liever niet overstappen naar een medicijn als ik eerlijk ben.. Mij kennende word het een vervanging van. Sporten probeer ik inderdaad te doen maar mijn lichaam voelt zo moe aan dat ik alleen maar aan mijn bed zit te denken. De triggers die heb ik inmiddels weggehaald gelukkig. Anders zou ik het helemaal niet redden. En gek genoeg heb ik geen moeite met eten. Ik kan prima eten, en heb goede honger zonder te snaaien (wat ik met het blowen enorm veel deed). Coffeeshops vermijden is lastig in Amsterdam, er zijn hier meer shops dan supermarkten haha."
"N3K0 zei: Misschien komen nu wel dingen naar boven die je eerst weg rookte? "Afleiding zocht in wiet?" Nu is er misschien meer ruimte. Luister naar je gevoel en wees lief voor jezelf. En wat meer introspectie kan ook helpen. Mindfullness//meditatie. (Nee is niet zweverig tenzij met jezelf zitten en jezelf van binnen leren kennen zweverig is) Klik om te vergroten... Dit zei mijn vrouw ook inderdaad. Onderdrukte gevoelens die nu allemaal naar boven komen. De nachtmerries die ik momenteel heb zijn ook te bizar voor woorden. Wat meditatie betreft, ik ben islamitisch en probeer te bidden op momenten dat het echt even erg wordt, (beetje zelfde effect als meditatie voor jou denk ik) Dat helpt voor het moment, maar die gevoelens die komen zo onvoorspelbaar naar boven. Ik ben nu bijv op werk en kan niet altijd even gaan bidden helaas.. De onvoorspelbaarheid van die momenten beangstigd mij. Maar ik denk dat je hier wel eens gelijk in zou kunnen hebben, bij de geringste stress of verdriet gelijk wegblowen.."
"mandragora zei: @Klaasvaak91 Ik denk dat je in deze persoon wel een compagnon kan vinden. Onderwerp 'Na 17 jaar blowen …..' https://drugsforum.nl/threads/na-17-jaar-blowen-….74576/ Ook wat je terugvind in dat topic kan je wel eens opweg helpen denk ik zo. Veel succes alleszins Klik om te vergroten... Dank! ik ga even kijken"