Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs, mijn waarschuwing

Drugs, mijn waarschuwing

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
ik zeg ook nergens dat iedereen er slecht mee omgaat
Klik om te vergroten...

Nee
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Harry In De Warrie zei:
Alcohol is en blijft nog een van de meest schadelijke harddrug. Dat de maatschappij alcohol onderschijd van drugs en normaliseert is zorgwekkend. Zie je het alvoor je reclames van cocaïne of amfetamine.
Klik om te vergroten...
Misschien bestaat er een parallel universum waar op dagen dat opa en oma op visite komen de cokedoos op tafel staat en iedereen uit beleefdheid en gezelligheid een lijntje meedoet en dan uit de hoogte gaat praten hoe ze echt nooit alcohol zouden doen.

Niets gestoorder dan de situatie nu eigenlijk, maar het is maar net wat sociaal geaccepteerd is.
b
brainless87Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Levensgenieter23 zei:
Beste leden,

sinds kort ging mijn gebruik weer slechter. Ik heb een jaar met mijn vriendin gewoond en daarin is mijn gebruik toegenomen (eerst pep, mee gestopt en toen 3mmc), wellicht omdat ik op mijzelf woonde en ging het ook meer doen uit verveling. Kort gezegd, ik heb de relatie verpest, ze heeft het uitgemaakt niet alleen daarom maar ik zie de drugs als de factor waarom ik haar niet heb kunnen geven wat ik kan (3.5 jaar). Ik heb mijn (ex) vriendin tekort gedaan en dat allemaal door die rotdrugs. Ik ging het steeds vaker doen waarbij het uiteindelijk meerdere malen wekelijks werd voor een paar weken. De laatste keer sleurde ik haar er zelfs in mee.. verschrikkelijk, ik heb er nog veel verdriet van en nooit zoveel verdriet gehad. Ik herkende mijzelf niet meer terug en dit was nog geen eens dagelijks gebruik. De relatie is over door verschillende redenen, niet alleen dit, maar naar mijn inzien is dit wel de hoofdreden geweest. Wellicht was het nodig om mijn ogen te openen..

ik waarschuw jullie, begin er niet aan. Ik gebruikte eerst pep en op het laatst 3mmc en die was nog heftiger. Het is het niet waard. Het maakt alles kapot. Dit was mijn realisatie om volledig te stoppen en ook nooit meer eraan te beginnen. De negatieve effecten zijn het zo echt niet waard. Het gaat een grip op je hebben heel langzaam zonder dat je het door hebt en je dierbaarste laat je (onbewust) vallen en misschien wel het ergste je gaat jezelf verliezen.

veel succes voor degene die ook moeite hebben op het moment en stop voordat het telaat is. Ik ga mijn leven beteren voor mijzelf en de dierbare om mij heen
Klik om te vergroten...
Pff zwaar verhaal man, sterkte. Er zullen vast meerdere redenen zijn maar ik kan zelf ook beamen dat drugsgebruik een relatie vaker pijn doet dan dat het goed doet.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
brainless87 zei:
Pff zwaar verhaal man, sterkte. Er zullen vast meerdere redenen zijn maar ik kan zelf ook beamen dat drugsgebruik een relatie vaker pijn doet dan dat het goed doet.
Klik om te vergroten...
Klopt, zeker veel redenen en echt niet alleen van mijn kant. Maar neem me dit zelf enorm kwalijk en terecht. Ondertussen 25 dagen sinds laatste gebruik en heb oprecht geen behoefte om weer te gebruiken. enige valkuil zijn festivals, ik ga zaterdag heen en gewoon nuchter, maar wou bijvoorbeeld op een ander later feest wel weer wat proberen misschien. Maar twijfel gewoon echt, De fun is er misschien wel af om wat het heeft veroorzaakt, het heeft me te zwaar gepakt en daar ben ik zo erg van geschrokken. Als ik bij die twijfel blijf doe ik het gewoon niet. M'n gevoel zegt gewoon ver weg blijven van die zooi, het is mooi geweest ook niet voor ''recreatief'' gebruik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
De drugs hebben mij de relatie van mijn leven gekost.
Dat is een nagel aan mijn doodskist.
Was ik toen maar gewaarschuwd geweest!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Levensgenieter23 zei:
Klopt, zeker veel redenen en echt niet alleen van mijn kant. Maar neem me dit zelf enorm kwalijk en terecht. Ondertussen 25 dagen sinds laatste gebruik en heb oprecht geen behoefte om weer te gebruiken. enige valkuil zijn festivals, ik ga zaterdag heen en gewoon nuchter, maar wou bijvoorbeeld op een ander later feest wel weer wat proberen misschien. Maar twijfel gewoon echt, De fun is er misschien wel af om wat het heeft veroorzaakt, het heeft me te zwaar gepakt en daar ben ik zo erg van geschrokken. Als ik bij die twijfel blijf doe ik het gewoon niet. M'n gevoel zegt gewoon ver weg blijven van die zooi, het is mooi geweest ook niet voor ''recreatief'' gebruik.
Klik om te vergroten...
Ik zou drugs nu juist laten. Dus ook de feestjes nuchter pakken als je dat kunt/leuk vindt. Omdat je het emotioneel zwaar hebt met de relatie die uit is en het liefdesverdriet. Drugs verdooft die pijn, maar je verwerkt er niks mee, het komt alleen maar harder terug, dus zal er zeker mee oppassen.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste leden,

sinds kort ging mijn gebruik weer slechter. Ik heb een jaar met mijn vriendin gewoond en daarin is mijn gebruik toegenomen (eerst pep, mee gestopt en toen 3mmc), wellicht omdat ik op mijzelf woonde en ging het ook meer doen uit verveling. Kort gezegd, ik heb de relatie verpest, ze heeft het uitgemaakt niet alleen daarom maar ik zie de drugs als de factor waarom ik haar niet heb kunnen geven wat ik kan (3.5 jaar). Ik heb mijn (ex) vriendin tekort gedaan en dat allemaal door die rotdrugs. Ik ging het steeds vaker doen waarbij het uiteindelijk meerdere malen wekelijks werd voor een paar weken. De laatste keer sleurde ik haar er zelfs in mee.. verschrikkelijk, ik heb er nog veel verdriet van en nooit zoveel verdriet gehad. Ik herkende mijzelf niet meer terug en dit was nog geen eens dagelijks gebruik. De relatie is over door verschillende redenen, niet alleen dit, maar naar mijn inzien is dit wel de hoofdreden geweest. Wellicht was het nodig om mijn ogen te openen..

ik waarschuw jullie, begin er niet aan. Ik gebruikte eerst pep en op het laatst 3mmc en die was nog heftiger. Het is het niet waard. Het maakt alles kapot. Dit was mijn realisatie om volledig te stoppen en ook nooit meer eraan te beginnen. De negatieve effecten zijn het zo echt niet waard. Het gaat een grip op je hebben heel langzaam zonder dat je het door hebt en je dierbaarste laat je (onbewust) vallen en misschien wel het ergste je gaat jezelf verliezen.

veel succes voor degene die ook moeite hebben op het moment en stop voordat het telaat is. Ik ga mijn leven beteren voor mijzelf en de dierbare om mij heen
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Terechte waarschuwing, ik wens je veel beterschap toe. En hoop dat je je snel weer beter voelt zonder (of met moderatie af en toe genieten)
Herkenbaar verhaal, mijn ex deed toen altijd mee. Sterker nog zij kwam vaak met coke , LSD, wiet etc aan. Maar de relatie deed ons beiden geen goed dus samen besloten gewoon vrienden te blijven.

Ging off topic ; maar nogmaals hoop dat het snel beter met je gaat!
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Terechte waarschuwing, ik wens je veel beterschap toe. En hoop dat je je snel weer beter voelt zonder (of met moderatie af en toe genieten)
Herkenbaar verhaal, mijn ex deed toen altijd mee. Sterker nog zij kwam vaak met coke , LSD, wiet etc aan. Maar de relatie deed ons beiden geen goed dus samen besloten gewoon vrienden te blijven.

Ging off topic ; maar nogmaals hoop dat het snel beter met je gaat!
Klik om te vergroten...

Heel erg bedankt voor je bericht en verhaal. Natuurlijk spelen andere factoren ook een grote rol maar drugs is (logisch natuurlijk) echt niet bevorderend (zeker niet in een relatie). Als je echt de discipline hebt om de 3 maanden regel aan te houden is dat knap en kan het, maar de kans dat dit uiteindelijk mis gaat is aanwezig (steeds meer en korter op elkaar), daarom moet je zo verdomd voorzichtig zijn. Ik heb mijn lesje geleerd op de harde manier, maar soms is dat nodig om je ogen te openen...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Welkom bij de club bro. Drugs kan veel kapot maken.

The only way is up nu :)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
vroeger zeiden ze vaak "alcohol maakt meer kapot dan je lief is " dit geld tegenwoordig ook steeds meer voor drugs, research chemicals e.d
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
vroeger zeiden ze vaak "alcohol maakt meer kapot dan je lief is " dit geld tegenwoordig ook steeds meer voor drugs, research chemicals e.d
Klik om te vergroten...
Het werkt als een soort katalysator in bepaalde situaties.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
vroeger zeiden ze vaak "alcohol maakt meer kapot dan je lief is " dit geld tegenwoordig ook steeds meer voor drugs, research chemicals e.d
Klik om te vergroten...

Drugs zijn drugs en niet één gebruiker is gelijk.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
vroeger zeiden ze vaak "alcohol maakt meer kapot dan je lief is " dit geld tegenwoordig ook steeds meer voor drugs, research chemicals e.d
Klik om te vergroten...
Alcohol is en blijft nog een van de meest schadelijke harddrug. Dat de maatschappij alcohol onderschijd van drugs en normaliseert is zorgwekkend. Zie je het alvoor je reclames van cocaïne of amfetamine.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Harry In De Warrie zei:
Alcohol is en blijft nog een van de meest schadelijke harddrug. Dat de maatschappij alcohol onderschijd van drugs en normaliseert is zorgwekkend. Zie je het alvoor je reclames van cocaïne of amfetamine.
Klik om te vergroten...
omdat alcohol geld binnen brengt ,afschuwelijk is het
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
Drugs zijn drugs en niet één gebruiker is gelijk.
Klik om te vergroten...
ik zeg ook nergens dat iedereen er slecht mee omgaat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."