Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeegschaaltje

Weegschaaltje

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Herkalibreren heb je al geprobeerd?

Een 0.01 g weegschaaltjes is meestal niet accuraat genoeg voor drugs. Dan moet je eigenlijk een 0.001 g weegschaal hebben.

Verder zijn weegschalen vaak onbetrouwbaar bij lage gewichten. Dat kun je enigszins ondervangen door bijvoorbeeld een bakje op de weegschaal te plaatsen, daarin je monster te leggen en dan vervolgens het gewicht van het bakje van het totaal af te trekken.
Klik om te vergroten...
Dit ga ik proberen thanks
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebruikersnaam1 zei:
Vaak zit er op een weegschaal een knop waarmee je eerst een bakje erop zet en ‘m dan op 0 zet. Je hoeft dus niet het gewicht van het bakje eraf te halen lijkt mij?
Klik om te vergroten...
Je hebt het over de tare knop? Ik heb gehoord dat het gebruik van de tare knop soms ook voor een onzuivere meeting kan zorgen. Voor de zekerheid kijk ik meestal even met en zonder de tare knop, dan weet ik zeker dat ik goed zit.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb een 0.01g weegschaaltje waarmee ik alles afweeg.

alleen de laatste tijd werkt ie niet meer goed. Het display blijft op 0.00 staan ookal heb ik wel degelijk wat op het schaaltje liggen.

pas bij een dikke bult ik gok 200mg geeft het display 0.05 aan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Herkalibreren heb je al geprobeerd?

Een 0.01 g weegschaaltje is meestal niet accuraat genoeg voor drugs. Dan moet je eigenlijk een 0.001 g weegschaal hebben.

Verder zijn weegschalen vaak onbetrouwbaar bij lage gewichten. Dat kun je enigszins ondervangen door bijvoorbeeld een bakje op de weegschaal te plaatsen, daarin je monster te leggen en dan vervolgens het gewicht van het bakje van het totaal af te trekken.
G
Gebruikersnaam1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vaak zit er op een weegschaal een knop waarmee je eerst een bakje erop zet en ‘m dan op 0 zet. Je hoeft dus niet het gewicht van het bakje eraf te halen lijkt mij?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."