Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering bij slikken

Dosering bij slikken

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi, de enige echt betrouwbare methode om de dosering te weten en gelijk te houden is met een micro weegschaal afmeten en in een lege capsule doen.
Dat doe ik zelf altijd met 6-APB en dat werkt fantastisch. Pellets hebben ook een vaste dosering, mits getest dan weet je die zeker.

Dus mijn advies zou zijn wegen en in lege capsules doen, gewoon online te koop voor een paar euro. Google er maar eens op.
Klik om te vergroten...


Klopt, ik had dat net toegevoegd op mijn post. bespaard je een hoop 'werk' en twijfels in de avond :grin:
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Over het algemeen geldt dat snuiven ervoor zorgt dat een middel sneller wordt opgenomen. Daardoor krijg je meer drugs tegelijkertijd in het bloed, maar duurt het ook minder lang voordat de drug is uitgewerkt.
Oraal innemen duurt langer, maar is minder intens.

Dit kan wel erg verschillen per drug. Zo is ketamine oraal veel minder actief omdat het dan minder in het brein wordt opgenomen. Maar bij sommige drugs is dat verschil kleiner. Daarom moet je altijd de dosis die je wil innemen afstemmen op de drug en de manier van inname. Dat kost even zoekwerk.
Als er te weinig informatie beschikbaar is, dan is een aardige vuistregel dat je bij snuiven ongeveer de helft van de dosis neemt. Maar ik zou dat niet terugrekenen als 'wanneer je slikt dan twee keer zoveel'. Liever eerst met dezelfde dosis die je snuift beginnen, dan lang genoeg wachten! En een volgende keer besluiten of meer nodig is.

De grootste valkuil bij orale inname van drugs is 'ik voel nog niks', en dan een dubbele dosis.
Soms duurt het langer dan gedacht voordat oraal ingenomen drugs beginnen te werken. Als je in de tussentijd een dubbele dosis hebt ingenomen dan kan het snel mis gaan.
Klik om te vergroten...

Dankje, lijkt me inderdaad de beste methode.

Ik heb zelf ervaring met bijnemen van iets anders wanneer iets inkickte en ken de gevaren ervan in het algemeen, dat regel is dat je nooit dezelfde dose neemt dan je eerste.

Ik zal beginnen met een sleutelpuntje en geleidelijk aan de sweet spot moeten vinden.

Maar pratende over ket, is een klein sleutelpuntje gelijk aan het een gemiddelde grote hoeveelheid poeder? het is nogal moeilijk te predoseren wanneer iedereen het maar heeft over puntjes en niet de getallen lol

Ik ben er niet vaak bij wanneer mensen bijnemen. Toch niet met mijn volle attentie
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jouw vraag is te beantwoorden met deze twee oplossingen:
1. Weegschaaltje
2. www.psychonautwiki.org en dan specifiek: https://psychonautwiki.org/wiki/Ketamine
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#4
JohnGalt zei:
Jouw vraag is te beantwoorden met deze twee oplossingen:
1. Weegschaaltje
2. www.psychonautwiki.org en dan specifiek: https://psychonautwiki.org/wiki/Ketamine
Klik om te vergroten...

Beide links willen in geen geval laden..... 🇧🇪
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sillous zei:
Beide links willen in geen geval laden..... 🇧🇪
Klik om te vergroten...
Psychonoutwiki heeft momenteel een storing
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sillous zei:
Dankje, lijkt me inderdaad de beste methode.

Ik heb zelf ervaring met bijnemen van iets anders wanneer iets inkickte en ken de gevaren ervan in het algemeen, dat regel is dat je nooit dezelfde dose neemt dan je eerste.

Ik zal beginnen met een sleutelpuntje en geleidelijk aan de sweet spot moeten vinden.

Maar pratende over ket, is een klein sleutelpuntje gelijk aan het een gemiddelde grote hoeveelheid poeder? het is nogal moeilijk te predoseren wanneer iedereen het maar heeft over puntjes en niet de getallen lol

Ik ben er niet vaak bij wanneer mensen bijnemen. Toch niet met mijn volle attentie
Klik om te vergroten...
"Insufflated
Threshold effects may begin at about .25mg/lb body mass, and recreational doses can range up to 2mg/lb, with common doses being 1mg/lb of body mass. As above, higher doses may not yield greater desirable effect. Ketamine is reported to be fairly gentle on the nasal tissues compared to brominated phenethylamines and organofluorides."

wiki.tripsit.me

Ketamine - TripSit Wiki

wiki.tripsit.me wiki.tripsit.me
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey

Ik ben niet zo'n snuiver en geef daarom altijd de voorkeur om oraal te nemen

Alleen vroeg ik me af of de dosering bij slikken van poeders/kristallen dan hetzelfde hetzelfde blijft.

Ik weet dat de effecten bij het meeste altijd minder sterk is dan bij snuiven. Stel dat ik een sleutelpuntje ket wil slikken in een bodempje cola, kan ik er dan gelijk twee puntjes van maken voor hetzelfde effect of..?

Ik heb tot nu alleen ervaring met mdma kristallen en wat rc pellets zooi maar ik zou graag uitbreiden naar ket en 2cb zodat ik niet te veel mdma neem in de maand

Ik weeg mijn doseringen trouwens altijd wel van tevoren af en steek ze in lege capsules. dus echt gokken qua gram doe ik niet op de feesten zelf
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#8
Om hier wat zinnigs over te weten komen, kijk ik altijd op psychonautwiki.org .
Hier staan doseringen voor de verschillende mogelijke innames.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi, de enige echt betrouwbare methode om de dosering te weten en gelijk te houden is met een micro weegschaal afmeten en in een lege capsule doen.
Dat doe ik zelf altijd met 6-APB en dat werkt fantastisch. Pellets hebben ook een vaste dosering, mits getest dan weet je die zeker.

Dus mijn advies zou zijn wegen en in lege capsules doen, gewoon online te koop voor een paar euro. Google er maar eens op.
Hierbij neem ik altijd de grotere capsules 00, dan zijn ze makkelijk te vullen met een trechtertje.

Het is even wat werk maar je doseringen correct hebben voorkomt nare effecten bij overdosering.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sillous zei:
Alleen vroeg ik me af of de dosering bij slikken van poeders/kristallen dan hetzelfde hetzelfde blijft.

Ik weet dat de effecten bij het meeste altijd minder sterk is dan bij snuiven. Stel dat ik een sleutelpuntje ket wil slikken in een bodempje cola, kan ik er dan gelijk twee puntjes van maken voor hetzelfde effect of..?
Klik om te vergroten...
Over het algemeen geldt dat snuiven ervoor zorgt dat een middel sneller wordt opgenomen. Daardoor krijg je meer drugs tegelijkertijd in het bloed, maar duurt het ook minder lang voordat de drug is uitgewerkt.
Oraal innemen duurt langer, maar is minder intens.

Dit kan wel erg verschillen per drug. Zo is ketamine oraal veel minder actief omdat het dan minder in het brein wordt opgenomen. Maar bij sommige drugs is dat verschil kleiner. Daarom moet je altijd de dosis die je wil innemen afstemmen op de drug en de manier van inname. Dat kost even zoekwerk.
Als er te weinig informatie beschikbaar is, dan is een aardige vuistregel dat je bij snuiven ongeveer de helft van de dosis neemt. Maar ik zou dat niet terugrekenen als 'wanneer je slikt dan twee keer zoveel'. Liever eerst met dezelfde dosis die je snuift beginnen, dan lang genoeg wachten! En een volgende keer besluiten of meer nodig is.

De grootste valkuil bij orale inname van drugs is 'ik voel nog niks', en dan een dubbele dosis.
Soms duurt het langer dan gedacht voordat oraal ingenomen drugs beginnen te werken. Als je in de tussentijd een dubbele dosis hebt ingenomen dan kan het snel mis gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."