Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb verslaafd voor de 6de keer.. zoveel vragen..

Ghb verslaafd voor de 6de keer.. zoveel vragen..

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar is ie weer hoor. Als je mn vorige posts leest denk je: nou, die jongen is het nu wel afgeleerd.. niets is minder waar.

Korte samenvatting: ben al 4 jaar af en aan verslaafd aan GHB en alcohol. Mijn laatste post ging over een cold turkey ghb afkick. Dit ging helemaal fout, ik werd opgenomen in het ziekenhuis en direct erna in een afkickkliniek. Ik vond daar werk en dacht dat ik er klaar mee was.

Maar een dag voordat ik begon met werken dacht ik: ik moet sterker zijn dan dat spul, ik kan toch wel een avondje gebruiken en het daarbij laten. Even vergetende dat je lichaam de stof herkent en direct in de verslavingsmodus springt op het moment dat je weer gebruikt.

Ik werd die nacht van het gebruik direct al om de 2 uur wakker en dacht: shit, hoe ga ik morgen werken terwijl ik me zo klote voel?

Laten we dan maar morgen nog even gebruiken om te kunnen functioneren. Lang verhaal kut: het is niet gestopt, ik was na een maand ineens 6 dagen vrij en dacht dat dat de ideale periode was om te stoppen maar na drie dagen kwam ik tot de conclusie dat ik te weinig tijd had en stel dat het wel zou lukken ik als een zombie op mn werk zou verschijnen. Dat zou dan voor velen aanleiding zijn om te denken dat ik aan de drugs zit terwijl ik als ik gebruik juist heel sociaal en actief ben..

Ik gebruik nu non-stop vanaf 28 mei en mijn gebruik is heftiger dan ooit. Soms slaap ik 14 uur achter elkaar en neem ik elke twee uur 4 ml maar dit is eigenlijk minder dan mn lichaam nodig heeft, dus als ik wakker word kan ik zomaar 12 ml in twee uur (!) nemen.
Door eerdere kliniekverblijven heb ik begeleiding van Antes maar die mensen hebben geen flauw benul wat er bij een GHB afkick komt kijken.

Mijn vaste begeleidster denkt dat cold turkey stoppen geen probleem is, heeft nog nooit gehoord van phenibut, baclofen of wat dan ook dus ik voel me echt alleen staan..

Mijn huisarts wil er al helemaal niks mee te maken hebben dus ik kn niet bij hem terecht..

Wat moet ik doen en hoe kom ik aan baclofen en phenibut? Ik weet dat ik gedurende twee weken moet afbouwen door elke 2 uur te nemen en elke dag 0.2 ml minder per uur te nemen maar ik zou ook graag medicinaal ondersteund willen worden.
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toontje11 zei:
Daar is ie weer hoor. Als je mn vorige posts leest denk je: nou, die jongen is het nu wel afgeleerd.. niets is minder waar.

Korte samenvatting: ben al 4 jaar af en aan verslaafd aan GHB en alcohol. Mijn laatste post ging over een cold turkey ghb afkick. Dit ging helemaal fout, ik werd opgenomen in het ziekenhuis en direct erna in een afkickkliniek. Ik vond daar werk en dacht dat ik er klaar mee was.

Maar een dag voordat ik begon met werken dacht ik: ik moet sterker zijn dan dat spul, ik kan toch wel een avondje gebruiken en het daarbij laten. Even vergetende dat je lichaam de stof herkent en direct in de verslavingsmodus springt op het moment dat je weer gebruikt.

Ik werd die nacht van het gebruik direct al om de 2 uur wakker en dacht: shit, hoe ga ik morgen werken terwijl ik me zo klote voel?

Laten we dan maar morgen nog even gebruiken om te kunnen functioneren. Lang verhaal kut: het is niet gestopt, ik was na een maand ineens 6 dagen vrij en dacht dat dat de ideale periode was om te stoppen maar na drie dagen kwam ik tot de conclusie dat ik te weinig tijd had en stel dat het wel zou lukken ik als een zombie op mn werk zou verschijnen. Dat zou dan voor velen aanleiding zijn om te denken dat ik aan de drugs zit terwijl ik als ik gebruik juist heel sociaal en actief ben..

Ik gebruik nu non-stop vanaf 28 mei en mijn gebruik is heftiger dan ooit. Soms slaap ik 14 uur achter elkaar en neem ik elke twee uur 4 ml maar dit is eigenlijk minder dan mn lichaam nodig heeft, dus als ik wakker word kan ik zomaar 12 ml in twee uur (!) nemen.
Door eerdere kliniekverblijven heb ik begeleiding van Antes maar die mensen hebben geen flauw benul wat er bij een GHB afkick komt kijken.

Mijn vaste begeleidster denkt dat cold turkey stoppen geen probleem is, heeft nog nooit gehoord van phenibut, baclofen of wat dan ook dus ik voel me echt alleen staan..

Mijn huisarts wil er al helemaal niks mee te maken hebben dus ik kn niet bij hem terecht..

Wat moet ik doen en hoe kom ik aan baclofen en phenibut? Ik weet dat ik gedurende twee weken moet afbouwen door elke 2 uur te nemen en elke dag 0.2 ml minder per uur te nemen maar ik zou ook graag medicinaal ondersteund willen worden.
Klik om te vergroten...

Hoe naar het ook is het lijkt erop dat het de enige optie is die overblijft, het zelf aan gaan. Al die shit die je helpt te ondersteunen maken het veel makkelijker om weer terug te vallen, want dan weet je in je achterhoofd dat het afkicken nog verzacht kan worden. Take care :( en maak de goede keus
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een goeie afkickmethode is voor iedereen anders....

Probeer eens een praatgroep? Daar kan je vast op meer begrip rekenen. Ook veel grotere kans dat iemand daar wel een huisarts of specialist/psycholoog/Psychiater kent die zich in die materie specialiseert.
e
evenditLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi toontje,

Wat jammer dat je een terugval hebt. Terugvallen hoort bij recovery en als ik zo lees weet jij daar alles van.

Hoewel je het jezelf deze keer weer net nog een stapje lastiger hebt gemaakt moet je inmiddels weten dat je het in je hebt om af te kicken. Dat heb je al laten zien en daarin hoop ik dat je op jezelf vertrouwt. Het zullen weer dezelfde moeilijkheden zijn. Je kent ze en je weet dat je ze kan overwinnen. Het mentale stuk in ieder geval.

Wees eerlijk tegen de mensen die je willen helpen maar vooral tegen jezelf. Je hebt volgens mij genoeg zelfkennis om te weten wat je aan het doen bent en waarom.

Zoek een andere huisarts, pak elk handvat aan wat je kunt krijgen, neem je vakantiedagen op of meld je ziek en raap jezelf bij elkaar.

En qua medicatie zijn de dingen die je zoekt zo ver ik weet vrij makkelijk online verkrijgbaar. Phenibut ken ik als een voedingssupplement. Een die afgeraden wordt maar volgens mij (nog) gewoon legaal is. Even googelen en je moet het vinden... wees er voorzichtig mee.

Daarna is het misschien slim om te kijken naar wat hier onder zit maar laat eerst weer zien dat je sterker bent dan die troep.
R
RudiesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook een vergelijkbaar verhaal zit wegens omstandigheden nu 4 maanden aan de buis, en neem 4 ml elk ander half a 2 uur.. heb 30 pillen dia in huis 10 mg en in die 4 maanden 2 keer abrupt gestopt met phenibut. Dat heb ik nu niet voor handen benzos neem ik Zoiezo al elke dag dia een jaar lang g of niet. Heb liever pammen verslaving omhoog dan de hele dag door strugglen met g. Weet iemand een afbouw schema wat sneller kan met veel diazepam en clonazepam 2 mg ( wijn misschien erbij ) boeit me niet meer als ik er maar snel vanaf kom… PLZ HELP ME
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rudies zei:
Ik heb ook een vergelijkbaar verhaal zit wegens omstandigheden nu 4 maanden aan de buis, en neem 4 ml elk ander half a 2 uur.. heb 30 pillen dia in huis 10 mg en in die 4 maanden 2 keer abrupt gestopt met phenibut. Dat heb ik nu niet voor handen benzos neem ik Zoiezo al elke dag dia een jaar lang g of niet. Heb liever pammen verslaving omhoog dan de hele dag door strugglen met g. Weet iemand een afbouw schema wat sneller kan met veel diazepam en clonazepam 2 mg ( wijn misschien erbij ) boeit me niet meer als ik er maar snel vanaf kom… PLZ HELP ME
Klik om te vergroten...
Hoe is dit afgelopen maat?
klinkt heel heftig, ben je eruit en slaap je überhaupt nog wel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."