Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssteeds vaker aan de 2-mmc, schade, ervaring?

steeds vaker aan de 2-mmc, schade, ervaring?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
patricia123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Het is geen totale ramp maar ik denk dat dit bericht mij goed doet en reacties mij het extra zetje geven.

Ik ben 194cm en weeg 80kg.

Ik eet enorm gezond. Advocado's, groente, fruit, poke bowls, eiwitten, goed vlees, nootjes, 100% chocolade, al die dingen.

Qua supplementen neem ik: NAC, Magnesium, vitamine d3, groene thee extract, omega 3.

Ik sport minimaal 5 keer per week en pak ook lekker de welness/sauna erbij.

Hartslag in rust: 60

Jaren geleden heb ik redelijk wat keren 3mmc gebruikt (ik schat zon 10 keer in 1 jaar). Standaard 1 gram tot 1.5 gram max. Ook enkele keren mdma gedaan.

Ja ik weet het is te veel!! :).

Door werk in het buitenland nooit meer aan gedacht en niet gedaan.

Nu ik weer terug ben in Nederland merk ik de laatste maanden dat ik toch makkelijk de nog legale 2-mmc koop bij de smartshop.

De afgelopen maanden was het wel echt 1 keer per 1-2-3 weken, standaard 1 gram, gaat er makkelijk door, altijd oraal.

Enkele vragen;
- Ik heb al bakken met onderzoeken gelezen maar het blijft toch lastig. Heb ik permanente schade opgelopen of valt het wel mee door mijn voeding, supplementen en sport. Bescherm ik mezelf goed met NAC en groene thee etc.?
- Hoe komt het dat ik zelfs na 1 gram bijna geen kater heb. Ik vindt de ochtend na 3 wijntjes vervelender dan dit.
- Zijn er mensen van de oude garde 4mmc tijd die grammen per weekend namen die mij gerust kunnen stellen?

Ik voel me altijd na 1-2 dagen weer de oude en dat maakt het vervelend want dan is de neiging om het 2 weken later weer te doen groot.

Ook al is het niet echt eens zon top spul.

Ik ga nu een flinke pauze nemen want los van mijn lengte, gewicht, voeding en sporten denk ik niet dat dat een reden is om zulke doseringen te nemen.

Ik hoor graag ervaringen, tips, weetjes etc... mochten jullie dit delen
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
patricia123 zei:
Hallo allemaal,

Het is geen totals ramp maar ik denk dat dit bericht mij goed doet en reacties mij het extra zetje geven.

Ik ben 194cm en weeg 80kg.

Ik eet enorm gezond. Advocado's, groente, fruit, poke bowls, eiwitten, omgoed vlees, nootjes, 100% chocolade.

Qua supplementen neem ik: NAC, Magnesium, vitamine d3, groene thee extract
Klik om te vergroten...
wat is je vraag precies dan?
p
patricia123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Groeimaatje zei:
wat is je vraag precies dan?
Klik om te vergroten...
Sorry hij plaatst m opeens, volledig bericht staat er nu.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
patricia123 zei:
Heb ik permanente schade opgelopen
Klik om te vergroten...
Dat is moeilijk te zeggen. We weten namelijk niet zo veel over de gevolgen van 2-mmc gebruik. Waarschijnlijk is 2-mmc net als de meeste stimulantia licht neurotoxisch. Dat betekent dat er door het gebruik ervan zenuwcellen afsterven. En die groeien dan niet meer terug. Maar je zenuwstelsel kan daar over het algemeen goed voor compenseren, dus misschien is dat minder erg dan het lijkt.

Maar het klinkt alsof je vrij bewust met je gezondheid bezig bent @patricia123 en daar past 2-mmc gebruik gewoon niet in, zeker niet meerdere keren per maand. Een goede vuistregel is: maximaal één keer in de drie maanden een stimulantium gebruiken. Dan geef je jezelf genoeg tijd om te herstellen. Stimulantia zijn over het algemeen een aanslag op je lijf, dus daar moet je echt voorzichtig mee zijn.

Een kater is gewoon geen goede maat voor de schadelijkheid van een middel. Alcohol heeft een nare kater, maar is bij normaal gebruik redelijk onschuldig, terwijl cocaïne een lichte kater geeft, maar slecht is voor je hart en zenuwstelsel. Soms zijn negatieve effecten in de beleving subtiel, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn 🤷🏻
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
patricia123 zei:
Hallo allemaal,

Het is geen totale ramp maar ik denk dat dit bericht mij goed doet en reacties mij het extra zetje geven.

Ik ben 194cm en weeg 80kg.

Ik eet enorm gezond. Advocado's, groente, fruit, poke bowls, eiwitten, goed vlees, nootjes, 100% chocolade, al die dingen.

Qua supplementen neem ik: NAC, Magnesium, vitamine d3, groene thee extract, omega 3.

Ik sport minimaal 5 keer per week en pak ook lekker de welness/sauna erbij.

Hartslag in rust: 60

Jaren geleden heb ik redelijk wat keren 3mmc gebruikt (ik schat zon 10 keer in 1 jaar). Standaard 1 gram tot 1.5 gram max. Ook enkele keren mdma gedaan.

Ja ik weet het is te veel!! :).

Door werk in het buitenland nooit meer aan gedacht en niet gedaan.

Nu ik weer terug ben in Nederland merk ik de laatste maanden dat ik toch makkelijk de nog legale 2-mmc koop bij de smartshop.

De afgelopen maanden was het wel echt 1 keer per 1-2-3 weken, standaard 1 gram, gaat er makkelijk door, altijd oraal.

Enkele vragen;
- Ik heb al bakken met onderzoeken gelezen maar het blijft toch lastig. Heb ik permanente schade opgelopen of valt het wel mee door mijn voeding, supplementen en sport. Bescherm ik mezelf goed met NAC en groene thee etc.?
Klik om te vergroten...
Denken dat groene thee eventueel de schade kan beperken die je door 2mmc aanricht is wishful thinking.
patricia123 zei:
- Hoe komt het dat ik zelfs na 1 gram bijna geen kater heb. Ik vindt de ochtend na 3 wijntjes vervelender dan dit.
Klik om te vergroten...
Omdat dit net is wat het gevaar is aan mmc.
Je voelt geen kater. Dat wilt niet zeggen dat je lichaam geen kater te verwerken heeft.

patricia123 zei:
- Zijn er mensen van de oude garde 4mmc tijd die grammen per weekend namen die mij gerust kunnen stellen?
Klik om te vergroten...
Wat wil je horen?
Ik ben oude garde 4mmc.

Fysiek heb ik 0.0 problemen t.o.v voor dat ik drugs nam.
Maar ik weet natuurlijk ook de innerlijke schade niet.

patricia123 zei:
Ik voel me altijd na 1-2 dagen weer de oude en dat maakt het vervelend want dan is de neiging om het 2 weken later weer te doen groot.
Klik om te vergroten...
Het is pas wanneer de kater groter wordt dan het plezier dat mensen beseffen dat het anders moet. Alleen is dat net al een stap te laat imo. Mensen zouden het eerder moeten beseffen.

Was zelf zo niet. Mea culpa.
patricia123 zei:
Ook al is het niet echt eens zon top spul.
Klik om te vergroten...
Waarom blijf je dan gebruiken?🫠

Raar he, een beginnend verslavend brein?
patricia123 zei:
Ik ga nu een flinke pauze nemen want los van mijn lengte, gewicht, voeding en sporten denk ik niet dat dat een reden is om zulke doseringen te nemen.
Klik om te vergroten...
Succes!
patricia123 zei:
Ik hoor graag ervaringen, tips, weetjes etc... mochten jullie dit delen
Klik om te vergroten...
Alstu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."