Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIntroductie tot hallucinogenen

Introductie tot hallucinogenen

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Dan heb je geen goeie, zou ik zeggen :grin:
Onderdeel van een goede tripsitter is dat je je er prettig bij voelt.

Al ken ik deze klacht op zich wel van anderen. Een mogelijke oplossing is om nog iemand te vinden die ook meetript.
Klik om te vergroten...
Voorbeelden om het mee te illustreren:

Mijn eerste trip was bij een maat thuis wiens ouders echt een gigantische tuin hadden; 4 of 5 hectare, en ook nog supermooi onderhouden met overal bloemen en een zwembad. Onze tripsitter was zijn vriendin, en die lag gewoon lekker te zonnebaden en kersen te eten op een ligstoel. Wij gingen gewoon ons gang in de tuin, en later hebben we volgens mij ook nog met zn allen een rondje gelopen.

Om duidelijk te maken: je hoeft als tripsitter ook niet de hele tijd met je neus overal bovenop te zitten. Liever niet zelfs.

Soms heb je natuurlijk iets minder bewegingsruimte.. Zo heb ik ook wel eens getripsit op een maat van me die dat het liefst in de duinen wilde doen (ik had hem zelf laten nadenken over de locatie, met mijn tips over wat een goede tripplek maakt). We zijn toen met zijn tweeën naar de duinen toe gegaan. En ja, dan loop je wel steeds met zn tweeën. Maar op het moment dat de paddo's begonnen in te kicken heb ik hem bewust even gelaten. We liepen zwijgend naast elkaar, en ik zorgde dat ik alleen onopvallend vanuit mijn ooghoek keek of hij nog okee was. Ook had ik muziek, goede koptelefoon, eten, drinken en een kleedje mee. We zijn zo op een windstil plekje gaan zitten. Op een gegeven moment is hij ook gewoon eventjes in zijn eentje ergens gaan kijken. Dan heb je gewoon een uitvalsbasis.

Ik bedoel maar te zeggen: tripsitten betekent niet constant surveilleren. Daar word je als trippend persoon inderdaad paranoia van.
En pro-tip, denk ook na over hoe je het voor de tripsitter chill kunt maken. Bij onze eerste trip had zijn vriendin een kilo kersen in haar eentje opgegeten :tearsofjoy: En die hebben wij uiteraard betaald.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan sowieso aanraden om dit boek te kopen en lezen. Als je gewenste tripsitter het boek niet kent, kies dan een andere tripsitter. Of zorg ervoor dat die persoon het boek gaat lezen.

www.psychedelicexplorersguide.com

Home

Dr. James Fadiman's book,
www.psychedelicexplorersguide.com
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Tuurlijk heb ik ook wel eens moeilijke momenten gehad. Laatst nog, toen ik LSD nam en iemand anders cocaïne. We botsten enorm in sfeer, en ik moest veel huilen omdat die persoon totaal onbereikbaar was op een sociaal/spiritueel niveau en ik dat heel erg vond omdat we normaal zo'n goede band hebben. MAAR, in dat moment zelf vond ik dat een heel fijne ervaring. Want ik wist dat ik verdrietig was omdat ik de warme band die we hebben miste, wat me dus deed denken aan hoe fijn die warme band is. En bovendien deed het mijn beeld van cocaïne ook nog kantelen waardoor ik beter zag wat voor kutspul dat eigenlijk is.
Klik om te vergroten...
Best wel mooi eigenlijk om dat te beseffen.

Maar dat lijkt mij ook erg moeilijk. Ik probeer het altijd zo te krijgen dat iedereen in het gezelschap hetzelfde gebruikt voor zoveel mogelijk kans om op dezelfde vibe te zitten.

Maar LSD en coke... Veel verder qua effect lijk je ook niet te kunnen zitten. LSD als geestverruimend middel met een push naar ego-ontstijging. Coke als geestvernauwend middel met een push naar versterking van ego.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Daar ben ik het niet mee eens. Zeker 150 microgram vind ik erg hoog voor iemand die nog totaal geen ervaring heeft met psychedelica. Zo'n dosering kan voor mensen zonder ervaring en zonder dat ze weten hoe gevoelig ze zijn echt behoorlijk overweldigend zijn. Ik zou zelf echt niet hoger dan 100ug adviseren aan mensen die compleet nieuw zijn met het fenomeen trippen. De kans dat het allemaal goed gaat is alsnog groter dan dat het verkeerd gaat maar waarom zou je het risico nemen? Je kunt toch ook eerst even met een lagere dosis verkennen of trippen iets voor je is en dan daarna een wat normale dosering nemen als het goed voelt en je zin hebt om die bijzondere wereld verder te verkennen?
Klik om te vergroten...
Ja je kan een lagere dosering doen, maar met juiste voorbereiding vind ik dat niet nodig.

Ik zag je 50-80 microgram LSD aanraden, maar daar ben ik het dus mee oneens :sweatsmile:
Mijn allereerste ervaring met LSD begon ik ook met zoiets. En ik ben ook met truffels begonnen met zo'n aangeraden half bakje van de smartshop. Persoonlijk heb ik daar juist geen leuke ervaringen aan overgehouden omdat je dan zo'n net-niet tripeffect krijgt. Je darmen raken dan wel van streek, je voelt je een beetje raar, maar verder gebeurt er niks, dus ook niks leuks. Even naast mijn persoonlijke underwhelming ervaring ben ik ook veel vaker tripsitter geweest (en andere tripsitters aanschouwd) van mensen die teleurgesteld, een beetje onredderd, en vol vragen, terugkeerden omdat ze totaal niet de ervaring hadden gehad waarop ze zich hadden voorbereid omdat ze gewoon te weinig hadden genomen. In de loop der jaren ben ik daarom de opvatting gaan ontwikkelen dat er ook zoiets bestaat als te weinig LSD.

Kijk, ik snap je logica hoor. Liever te weinig, want dan zit je sowieso safe. Ik deel die opvatting. Maar leuk is anders. Bovendien doe je dus juist géén relevante tripervaring op met een te lage dosis. Want je wordt niet geconfronteerd met de typische tripeffecten. Je kan het argument dan ook omdraaien, dat mensen misschien overmoedig worden door eerst ervaring op te doen met een heel lage dosis.

Eik zei:
Inhoudelijk helemaal eens. Maar juist voor mensen met 0 ervaring is het niet realistisch om dit meteen te verwachten. Ik vind het echt verstandiger dat mensen eerst die ervaring opdoen met een lagere dosering. Zeker de allereerste keer als je nog niet weet hoe je erop gaat reageren. Het is dan nog steeds heel leuk om die dosis later op te schroeven en te kijken wat er allemaal te ontdekken is.
Klik om te vergroten...


Om je tegemoet te komen wil ik nog zeggen dat het sowieso niet te doen is om LSD accuraat te doseren. Het verschil tussen 80 en 120 microgram ga je echt niet kunnen afmeten (wat mensen en specifiek dealers ook beweren over hoe zeker ze zijn van de microgrammen die ze hebben).

Dus wat dat betreft wil ik best mijn advies aanpassen naar één zegel of één microdot LSD. Want je weet toch niet echt hoeveel erop zit.

Overigens was ook daar mijn aanbeveling op gestoeld. Want zegels van 1P-LSD worden doorgaans verkocht als 100 microgram, en de microdots met 150 microgram. God mag weten hoeveel er daadwerkelijk op zit. Dat weet je toch niet. Dus gewoon één dosis nemen en je verder goed voorbereiden. Bij die voorbereiding hoort ook dat de persoon in kwestie echt intrinsieke zin heeft om LSD te nemen. Bij twijfel gewoon niet nemen. Dat is bij mij sowieso het uitgangspunt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."