Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaatste stap?…

Laatste stap?…

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo vrienden,

ik heb een lange weg gehad. Mijn wekelijks gebruik is gestopt op het moment dat mijn relatie op een nare manier gestopt is, drugs was 1 van de oorzaken. Daarna een weg gehad van nog meerdere keren ongewenst gebruik. Zojuist een periode gehad van 4 maanden geen gebruik en gepland weer gebruikt op een festival. Liep daarna erg uit de hand. Ik denk toch echt dat ik gewoon niet meer met drugs om kan gaan. Iedere keer als ik nu gebruik krijg ik spijt en denk ik terug aan die relatie en hoe ik toen was op het laatste moment.

ik ga de (hopelijk) laatste stap zetten door mijn ouders in te lichten, het complete verhaal deze week. Ze wisten niks van mijn probleem destijds. Door dit te vertellen hoop ik meer te kunnen verwerken en dat kiertje die nog open stond voor gebruik tijdens bijv festivals ook te sluiten. Ik heb ook besloten festivals niet meer te gaan bezoeken, dat is mooi geweest. Ook ben ik van plan niet meer om te gaan met 1 hele lange vriend die o.a. heeft veroorzaakt dat de relatie is uitgegaan door mij aan te praten dat mijn vriendin borderline heeft en mij (en andere vrienden) heeft geïntroduceerd aan drugs 10 jaar geleden. Altijd met hem samen is het drugs of overmatig gebruik van iets anders. Nu spreek ik gelukkig de laatste tijd niet meer met hem af. ik heb er geen zin meer in, ik wil het niet meer. Ik kan niet op dezelfde manier meer bij hem zijn als voor de relatie en al die onzin. Ik kijk anders naar hem en denk nu altijd terug aan die tijd. We zijn geen goede invloed op elkaar. Laatst een nieuwe vriend gemaakt ook en dit heeft mij ook echt laten zien hoe het wel positief kan en hoort.

wat denken jullie, doe ik hier goed aan? Hoe kan ik dit goed aanpakken? Alvast bedankt 🙏🏻
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Levensgenieter23 zei:
Hallo vrienden,

ik heb een lange weg gehad. Mijn wekelijks gebruik is gestopt op het moment dat mijn relatie op een nare manier gestopt is, drugs was 1 van de oorzaken. Daarna een weg gehad van nog meerdere keren ongewenst gebruik. Zojuist een periode gehad van 4 maanden geen gebruik en gepland weer gebruikt op een festival. Liep daarna erg uit de hand. Ik denk toch echt dat ik gewoon niet meer met drugs om kan gaan. Iedere keer als ik nu gebruik krijg ik spijt en denk ik terug aan die relatie en hoe ik toen was op het laatste moment.

ik ga de (hopelijk) laatste stap zetten door mijn ouders in te lichten, het complete verhaal deze week. Ze wisten niks van mijn probleem destijds. Door dit te vertellen hoop ik meer te kunnen verwerken en dat kiertje die nog open stond voor gebruik tijdens bijv festivals ook te sluiten. Ik heb ook besloten festivals niet meer te gaan bezoeken, dat is mooi geweest. Ook ben ik van plan niet meer om te gaan met 1 hele lange vriend die o.a. heeft veroorzaakt dat de relatie is uitgegaan door mij aan te praten dat mijn vriendin borderline heeft en mij (en andere vrienden) heeft geïntroduceerd aan drugs 10 jaar geleden. Altijd met hem samen is het drugs of overmatig gebruik van iets anders. Nu spreek ik gelukkig de laatste tijd niet meer met hem af. ik heb er geen zin meer in, ik wil het niet meer. Ik kan niet op dezelfde manier meer bij hem zijn als voor de relatie en al die onzin. Ik kijk anders naar hem en denk nu altijd terug aan die tijd. We zijn geen goede invloed op elkaar. Laatst een nieuwe vriend gemaakt ook en dit heeft mij ook echt laten zien hoe het wel positief kan en hoort.

wat denken jullie, doe ik hier goed aan? Hoe kan ik dit goed aanpakken? Alvast bedankt 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Ik mis alleen nog iets van behandeling of therapie in jouw verhaal.

Ben je ook gestopt met alcohol? Dat is ook een aanrader wat mij betreft.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Goed bezig. Ik mis alleen nog iets van behandeling of therapie in jouw verhaal.
Klik om te vergroten...

Ik heb een beetje dezelfde vraag.

Al zou het wel lukken bijvoorbeeld om clean te blijven, zit er voor mij ook nog wel een groot verschil tussen 'clean zijn' en 'in herstel zijn'. Dat laatste vergroot mijn levenskwaliteit namelijk enorm. Enerzijds omdat ik me actief bezig houd met het doorzien van patronen die me tegenhouden in het leven. Anderzijds omdat ik me omring met veel fijne mensen die ook bezig zijn zulke patronen te doorzien.

Uiteindelijk gaat het voor mij om het aanleren van een nieuwe manier van leven. Anders wordt het oude vanzelf een 'gemis'.

Wat betreft de situatie met je vrienden, voel je dit zelf waarschijnlijk beter aan dan ons. Vaak is het wel verstandig om geen contact te hebben met gebruikersvrienden, al is het tijdelijk tot je sterker staat in je herstel.
Nieuwe, liefdevolle vriendschappen aangaan is nooit een slecht idee. Al heb ik wel gemerkt dat het voor mezelf goed is om beter een paar diepe relaties te onderhouden, dan meerdere oppervlakkige relaties.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Goed bezig. Ik mis alleen nog iets van behandeling of therapie in jouw verhaal.

Ben je ook gestopt met alcohol? Dat is ook een aanrader wat mij betreft.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht. Alcohol was gelukkig nooit een probleem. Daar doe ik niet aan. Uppers waren altijd het probleem (speed, 3mmc, coke)

ik heb woensdag mijn eerste afspraak bij de praktijkondersteuner na 6 weken wachten..
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Ik heb een beetje dezelfde vraag.

Al zou het wel lukken bijvoorbeeld om clean te blijven, zit er voor mij ook nog wel een groot verschil tussen 'clean zijn' en 'in herstel zijn'. Dat laatste vergroot mijn levenskwaliteit namelijk enorm. Enerzijds omdat ik me actief bezig houd met het doorzien van patronen die me tegenhouden in het leven. Anderzijds omdat ik me omring met veel fijne mensen die ook bezig zijn zulke patronen te doorzien.

Uiteindelijk gaat het voor mij om het aanleren van een nieuwe manier van leven. Anders wordt het oude vanzelf een 'gemis'.

Wat betreft de situatie met je vrienden, voel je dit zelf waarschijnlijk beter aan dan ons. Vaak is het wel verstandig om geen contact te hebben met gebruikersvrienden, al is het tijdelijk tot je sterker staat in je herstel.
Nieuwe, liefdevolle vriendschappen aangaan is nooit een slecht idee. Al heb ik wel gemerkt dat het voor mezelf goed is om beter een paar diepe relaties te onderhouden, dan meerdere oppervlakkige relaties.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie! Daar heb je ook een punt, je blijft in herstel.
Wat betreft die “vriendschap” zal ik dat toch laten gaan. Het is al niet veel in mijn ogen en alleen gebaseerd op ellende. Daar associeer ik hem nu helaas mee. Vrienden komen en gaan! Ik vraag me af of dit wel echt een goede vriend is geweest, ik ken hem lang, maarja…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Levensgenieter23 zei:
Bedankt voor je bericht. Alcohol was gelukkig nooit een probleem. Daar doe ik niet aan. Uppers waren altijd het probleem (speed, 3mmc, coke)

ik heb woensdag mijn eerste afspraak bij de praktijkondersteuner na 6 weken wachten..
Klik om te vergroten...
Ik zou je ook wel verslavingsspecifieke aandacht aanraden. Hoeft niet direct een kliniek te zijn, ga eens op een meeting kijken. Kost niks en er is er bijna altijd 1 in de buurt.

Www.Ca-holland.nl
Www.Nanederland.nl
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Ik zou je ook wel verslavingsspecifieke aandacht aanraden. Hoeft niet direct een kliniek te zijn, ga eens op een meeting kijken. Kost niks en er is er bijna altijd 1 in de buurt.

Www.Ca-holland.nl
Www.Nanederland.nl
Klik om te vergroten...
Ga ik doen, kan nooit kwaad inderdaad. Bedankt!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Al zou het wel lukken bijvoorbeeld om clean te blijven, zit er voor mij ook nog wel een groot verschil tussen 'clean zijn' en 'in herstel zijn'. Dat laatste vergroot mijn levenskwaliteit namelijk enorm. Enerzijds omdat ik me actief bezig houd met het doorzien van patronen die me tegenhouden in het leven. Anderzijds omdat ik me omring met veel fijne mensen die ook bezig zijn zulke patronen te doorzien.

Uiteindelijk gaat het voor mij om het aanleren van een nieuwe manier van leven. Anders wordt het oude vanzelf een 'gemis'.
Klik om te vergroten...
☝🏻☝🏻☝🏻

Dit is wel echt de kern, ook voor mij persoonlijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."