Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaapverlamming door oxycodon

Slaapverlamming door oxycodon

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
f
frikandelspeciaalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allemaal!

Vanwege medische redenen, slik ik oxycodon dagelijks. 2x 10mg langwerkend. Aangezien ik nog steeds veel pijn had ‘s avonds, kreeg ik 5mg kortwerkend erbij en sindsdien heb ik last van slaapverlamming.
Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? Ook de mensen die het recreatief gebruiken (snap ivm de bijwerkingen niet persè waarom😂).

Heel erg bedankt alvast :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
R9828 zei:
Hi allemaal!

Vanwege medische redenen, slik ik oxycodon dagelijks. 2x 10mg langwerkend. Aangezien ik nog steeds veel pijn had ‘s avonds, kreeg ik 5mg kortwerkend erbij en sindsdien heb ik last van slaapverlamming.
Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? Ook de mensen die het recreatief gebruiken (snap ivm de bijwerkingen niet persè waarom😂).

Heel erg bedankt alvast :)
Klik om te vergroten...
gebruik je nog andere medicatie of drugs?
f
frikandelspeciaalLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
gebruik je nog andere medicatie of drugs?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik lamotrigine voor mijn epilepsie, dit heb ik al sinds mijn 14e. Daarnaast gebruik ik geen drugs meer sinds ik aan de oxycodon zit! Dit is ongeveer een maand nu.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
R9828 zei:
Ik gebruik lamotrigine voor mijn epilepsie, dit heb ik al sinds mijn 14e. Daarnaast gebruik ik geen drugs meer sinds ik aan de oxycodon zit! Dit is ongeveer een maand nu.
Klik om te vergroten...
Ik zou 't eerder in die combinatie zoeken dan in Oxycodon zelf maar ik ben ook niet zo heel goed thuis in de opiaten :)

Misschien kun je even navragen in het opiatensubforum.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik durf bijna te wedden dat dit idd door Oxy komt, want ook ik kreeg met slaapverlamming te maken nadat ik Oxy had ingenomen. Hoe meer je neemt, hoe vaker je het krijgt, althans dat is mijn ervaring. Nu ik in een kliniek zit en minder krijg, heb ik de afgelopen twee weken geen slaapverlamming meer gekregen.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#6
frikandelspeciaal zei:
Hi allemaal!

Vanwege medische redenen, slik ik oxycodon dagelijks. 2x 10mg langwerkend. Aangezien ik nog steeds veel pijn had ‘s avonds, kreeg ik 5mg kortwerkend erbij en sindsdien heb ik last van slaapverlamming.
Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? Ook de mensen die het recreatief gebruiken (snap ivm de bijwerkingen niet persè waarom😂).

Heel erg bedankt alvast :)
Klik om te vergroten...
Heeft oxycodon een wisselwerking met lamictal?


oxyCODONE lamoTRIgine

Het gebruik van oxyCODONE samen met lamoTRIgine kan bijwerkingen zoals duizeligheid, slaperigheid, verwardheid en concentratieproblemen vergroten . Sommige mensen, met name ouderen, kunnen ook last krijgen van een verminderd denkvermogen, oordeelsvermogen en motorische coördinatie.
r
reppirTLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik geen Oxycodon, maar heb in het verleden, en zo af en toe nog wel eens te maken met slaapverlamming. Is een hele rare/eng verschijnsel, bij mij gelukkig alleen beperkt tot het niet kunnen bewegen en akoestische hallucinaties als ik het zo mag noemen haha.
Wat voor mij helpt is, zodra je merkt dat je je niet meer kan bewegen en er dus in zit, je lichaam zo ontspannen mogelijk te maken en dus niet forceren om te bewegen. Je voelt dan na een aantal seconden dat je je weer kan bewegen. Focus dan eerst op het bewegen van een vinger voordat je de rest probeert te bewegen.
En zoveel mogelijk op je zij liggen, dat beperkt het aantal slaapverlammingen bij mij, misschien ook bij jou. Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."