Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVape temperatuur

Vape temperatuur

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Rom zei:
Ik heb een Pax 3. Deze kan ingesteld worden op een max. temperatuur van 215 graden. Ik vind dat zelf een prettige temperatuur om wiet te vapen, maar ik vraag me wel eens af of er dan toch niet een deel van de wiet wordt verbrand, in plaats van verdampt. Weet iemand dat?
Klik om te vergroten...
Dat begint bijna te branden op die temperatuur is mijn ervaring. Ik ging zelf nooit boven de 210. Ook werden mijn vapers echt snel vies rond die temperaturen. Persoonlijk vond ik hogere temperaturen ook wel wat betere high geven en lekker als roken aanvoelen bijna.
Maar mijn lievelings temperatuur schat ik op 190 tot 200⁰c.

180 ⁰c is ook niet verkeerd trouwens en dan komen de smaken beter naar voren. Eerste trekjes doen weinig, maar bij 5de trek ga je wel lekker. Vervolgens kun je dan nog even naar 210⁰c om resten eruit te trekken :sunglasses: .
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf vape ik eerst rond 173 ⁰c om daarna, als er geen damp meer vanaf komt, de temperatuur te verhogen naar 200⁰c.
Het voordeel is dat het wiet wat je uiteindelijk hebt gevaped later kan gebruiken om op te eten, als een soort edible. Ook dan geeft het nog een high.
Win win.
R
RomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een Pax 3. Deze kan ingesteld worden op een max. temperatuur van 215 graden. Ik vind dat zelf een prettige temperatuur om wiet te vapen, maar ik vraag me wel eens af of er dan toch niet een deel van de wiet wordt verbrand, in plaats van verdampt. Weet iemand dat?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rom zei:
Ik heb een Pax 3. Deze kan ingesteld worden op een max. temperatuur van 215 graden. Ik vind dat zelf een prettige temperatuur om wiet te vapen, maar ik vraag me wel eens af of er dan toch niet een deel van de wiet wordt verbrand, in plaats van verdampt. Weet iemand dat?
Klik om te vergroten...
Ja klopt, als je de temperatuur wat hoger zet dan komen er wat meer kalmerende stoffen vrij. Dus het effect kan wel wat anders zijn. Helaas begint er vanaf 205 graden Celsius benzeen te ontstaan, en die stof is kankerverwekkend. Dus eigenlijk wil je de vape op max 200 graden zetten.ympp10kk1y1a1.jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ja klopt, als je de temperatuur wat hoger zet dan komen er wat meer kalmerende stoffen vrij. Dus het effect kan wel wat anders zijn. Helaas begint er vanaf 205 graden Celsius benzeen te ontstaan, en die stof is kankerverwekkend. Dus eigenlijk wil je de vape op max 200 graden zetten.Bekijk bijlage 62975
Klik om te vergroten...
Je kan het achteraf ook zien aan de wiet die eruit komt trouwens. Als die bruin is, dan weet je eigenlijk al dat er toch wat verbranding heeft plaatsgevonden.
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben op zoek naar een handheld vape. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mazed zei:
Ik ben op zoek naar een handheld vape. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
Klik om te vergroten...
De "Mighty" vind ik een topper. Had er zelfs twee van gekocht (één voor mijn vriendin ).
Zit wel een prijskaartje aan, maar ik maakte er echt veel gebruik van en gebruikte met de vaper minder wiet ivm het blow-tijdperk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mazed zei:
Ik ben op zoek naar een handheld vape. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Ik had de DaVinci IQ en die vond ik echt top. Goede smaak, en de vervangbare batterij zorgde ervoor dat ik een week lang kon festivallen en gewoon de hele tijd vapen. Dan nam ik gewoon wat extra batterijen mee. Een powerbank kan natuurlijk ook :wink:
Een handige toevoeging was een klein metalen roerstaafje dat handig weggestopt zat in het apparaat. Daarmee kon je de Davinci IQ handig uitkrabben na een vapesessie, omdat soms de wiet nog een beetje wil aankoeken.
R
RomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de reacties. Ik heb weer nieuwe inzichten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."