Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZonder bessef 3mmc verslaving en bijna dood ervaring.

Zonder bessef 3mmc verslaving en bijna dood ervaring.

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
drug gebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerst een snelle mening over hoe ik 3mmc verslaving zie.
naar mijn mening is 3mmc veel verslavender dan andere drugs zoals coke of pep maar toch word het effect met elkaar vergeleken wat ik begrijp maar de craving en hoe lang en hoe veel je kan gaan gebruiken is absurd en de schade aan je lichaam en brein is groter dan je denkt. ik vind ook dat 3mmc vanaf de eerste keer snuiven je all verslaafd kan maken.Ook weten mesnen vaak niet dat je niet enkel aan het 3mmc effect verslaafd word .
bv: het leggen van een lijn is ook verslavend, hoe gek het ook de pijn bij snuiven die in het begin nooit verdaagbaar lijkt te zijn word ook verslavend. je vind het geen goed gevoel maar uiteindelijk toch weer ergens well . Ik heb bijvoorbeeld bij wiet ook echt die hit nodig vond dit eerst alemaal vaag tot ik zag dat anderen het ook hadden en vind dat het te weinig word besproken. Hopelijk helpt dit met het beter begrijpen van een 3mmc verslaving.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(de verslavig en gebeurtenis) + verslaving info en mening
Laatste halve gram 3mmc overgebleven van vorige nacht toch aan het gebruiken....
ben ''voorzichtig ''want had een overdosis dat vgm kwam door opstapeling in mn neus waardoor het niet goed absorbeerde en dat het na een tijdje allemaal begon de werken. er er was geen van het gewillde effect meer gewoon puure hell ik dacht oprecht dat ik dood was op de dag van nieuwjaar en wist niet wat te doen.
ik veel hart steken en ademhalings problemen en voelde alsof mijn hart er ging uit springen na ongv 1.5 uur dat begon ik met momenten out te gaan en als ik er terug uit kwam
diep in ademen aslof ik all een minuut niet ademde. Ben uiteindelijk out gegaan en niet meer wakker geworden tot ongv 4u geleden toen ik wakker werd en gelukkig nog in leven was. Heb hard getwijfeld of ikhet nu zou weg gooien maar door te lang te tweifelen begon ik zware affkicks versheinselen te krijgen en begon ik met enorme schaamte aan een klein lijntje en voelde ik me terug normaaler. aleen voel ik well nogsteeds een vaag gevoel bij mn hart.
Ik weet dat terug gebruiken belachelijk dom is maar en onbegrijpelijk lijkt na een bijna doods ervaring. Ik niemand ingelicht omdat ik het nieuwe jaar niet wouw verpesten.

Ik kon niet met de extreme schaamte die ik voelde omgaan en buiten famillie zo goed als geen contacten hebben en dus geen mensen om eens mee te kunnen praten zorgt ervoor dat ik ook meer en meer lijk op te geven. Er zit natuurlijk zoals bij iedereen en heel verhaal achter over hoe ik zo diep ben gegaan en voel me bij mijn verhaal een heel ongelukkig persoon aslof ik bij wat ik ook probeer altijd een ongeluk ga krijgen en geen kant meer op kan . Door de zelf isolatie heeft zelfs de drug hulp een beetje genoeg van mij denk ik omdat ik vaak affspraken heb gemist en moeilik ben te bereiken. Ik weet nooit wat ik moet anwoorden en stell het dan telkens uit en dan vergeet ik het gewoon.

Ik dacht dat ik hier makkelijker zou uitkomen omdat ik het all eerder heb gekund maar ik heb even nagedacht en ben tot het besef gekomen dat ik nooit eerder zo verslaafd ben geweest. ik besef ineens dat ik all meer dan een maand bezig ben en mij geen dag kan herrineren terwijl het mss een week geleden lijkt te zijn dat ik voor het eerst terug gebruikte. Ik weet dat mensen me gaan aanraden om me onmiddelijk te laten opnemen.
Heb eerder even gedwongen opname gehad na een psychose door alcohol en lachgas waardoor ik geen cotrole meer over mezelf had en ik bezeten leek te zijn. wat me de dag erna werd vertelld want werd wakker zonder enige herrinering.
Ik heb toen mij in die opname slechter dan ooit gevoeld omdat ik mijn vrijheid exreem hard nodig heb om tot rust te kunnen komen en te kunnen functioneren ik heb dit ook met de drughulp vaker besproken maar zijn daar samen tot de conclusie gekomen dat dat voor mij niet de juiste optie Is. terug contacten maken en dingen vinden om te doen en zo weinig mogelijk vervelen dus een compleet nieuw leven starten wat zeer moeilijk is...

Maar na mijn plotse ontslag op een vuile manier wat vuil was omdat ik altijd werd verteld dat ik het super goed deed en plannen voor de toekomst werden gemaakt.
Ik ben hierna op een avond aleen gaam drinken en vanaf dat de alcohol insloeg moest ik 3m hebben en sinds dien is het telkens ongv 2 dagen wakker zijn om dan toch met moeite te slapen en dan wakker worden in het midde van de nacht en dan de dag erna soms 2 dagen terug te kopen en telkens te zeggen dat het de aller laatste keer is en weer en nieuw excuus te hebben en een zogezegd plan om te stoppen wat nooit bleek waar te zijn en zonder ik het weet zijn we meer dan een maand verder.
Merk ook dat ik absoluut geen alcohol kan drinken als ik stop want na kerst feestjes in de famillie moest ik meteen 3mmc kopen en waren de cravings extreem en kon aan niets anders denken. ik hoop dat dit anderen hier herkennig in zien en hier iets aan hebben door te zien dat je absoluut niet aleen bent en ookal is hulp krijgen soms moeilijk.

Ik sta open voor gespreken te hebben met mensen om elkaar te kunnen helpen en dingen kunnen opmerken die ons bijde overkomen en er uit leren.
Zou het zelfs leuk vinden om gesprekken aan te gaan zelfs als het niet over 3mmc gaat. heb niemand om mee te chatten en als mijn gsm affgaat kijk ik aff en toe eens om dan weer een belachelijke mail te zien dus mij kan je niet lastig vallen. vind deze website echt top en vind dat er meer over moet worden gespoken want ik merk dat anderen mensen en ikzelf hier meer dan enkel antoorden over drugs kunnen vinden en ook gewoon een platform hebben waar je 24/7 well iets kan doen bv: anderen hun vragen beantwoorden, in discussie gaan, op het onzin gedeelte digen die niet perse met drugs te maken hebben kan vinden en een stuk minder enzaamheid voelt .

Ook over online gokken is alles welkom dit is tijdens mijn gebruik het gene wat ik het meest heb gedaan en heb hier ook veel over geleerd en stell me er nog veel vragen bij. Hoop dat ik niets heb gezecht wat iemand gaat triggeren merk dat mensen en vooral niewe leden snell nogall verkeerd worden begrepen wat ik all eerder vermelde.

Ten slot aan iedereen een mooi 2025 toegewenst en bedankt om de tijd te nemen om mijn verhaal te lezen. 🍀
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
drug gebruiker zei:
Heb eerder even gedwongen opname gehad na een psychose door alcohol en lachgas waardoor ik geen cotrole meer over mezelf had en ik bezeten leek te zijn.
Klik om te vergroten...
Wat een verhaal zeg…
Je lijkt verslavingsgevoelig gezien wat je allemaal schrijft
Hier kom je alleen niet uit, je verdient de juiste hulp voor je onderliggende problemen en het aanpakken van zingeving, omdat je je verveelt.
Natuurlijk vind je hier vast lotgenoten, maar dit kan ook een toxische omgeving voor je zijn met veel gebruikers.
Ook in real life moet je aan de slag met jezelf.

Welke 1e stap kun je vandaag zetten?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heftig.
Gelukkig ben je er nog.
Het is denk ik een hele goede leerschool om nu stappen te gaan maken.

Heb je iemand die je kan helpen?
Om die o zo belangrijkste eerste stap te zetten
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi dat je dit verhaal hier uitschrijft en een stap zoekt naar hulp.

Waar zou je naartoe willen met je leven? Wil je clean en vrij van drugs leven? Of heb je andere plannen?

Mijn verslaving was het meest heftig op a-pihp (flakka). Maar ik heb ook enorm veel 3-mmc gebruikt. Oraal, nasaal, rectaal en intraveneus. Maar ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen. Ik kan je wel tips geven als je ervoor openstaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."