Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt of niet?

Gestopt of niet?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee je bent niet gestopt, want een paar uur later post je dat je er weer aan zit.

Daarnaast is het niet de bedoeling om voor elke scheet een nieuw topic aan te maken. Je kunt gewoon verder posten in je vorige topic.

Op dit topic gaat een slotje.
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zit nu aan de 3mmc en ik begrijp je volledig, ik voel heel weinig er van ik heb anderhalf gram op ik begon om 17:30 gister
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat betekent leuk geweest haha
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goedenavond

Ik heb ineens iets heel raars ik heb sinsds vandaag/gister ineens geen zin meer in 3mmc terwijl je in mijn vorige posten kan zien hoe ik erover denk.
(als je niet hebt gezien moet je die even kijken)
Ik weet dus niet zeker of het serieus is of een of andere rare gedachten switch ineens ofzo maar ik hou jullie updated.

Weet iemand die een 3mmc verslaving heeft/had ook waardoor dit misschien zou kunnen of heeft iemand anders
dit ook meegemaakt??

Ps: Komt trwns niet door de kater want heb niet erge katers van 3mmc en die
maken me ook niet heel erg uit ofs
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
MaanLander zei:
ik zit nu aan de 3mmc en ik begrijp je volledig, ik voel heel weinig er van ik heb anderhalf gram op ik begon om 17:30 gister
Klik om te vergroten...
jaa ik zit er nu ook aan maar vind het niet meer zo leuk als eerst tijd gaat ook veelste snel vind ik
P
PeterbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
MaanLander zei:
dat betekent leuk geweest haha
Klik om te vergroten...
op naar het volgende hahaha nee grapje hoor
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Peterbeertje zei:
jaa ik zit er nu ook aan maar vind het niet meer zo leuk als eerst tijd gaat ook veelste snel vind ik
Klik om te vergroten...
Ja snap je haha
M
MaanLanderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Peterbeertje zei:
op naar het volgende hahaha nee grapje hoor
Klik om te vergroten...
Dat zei ik ook voor de grap tegen mijn maat zo van "we moeten wat anders zoeken" ahhahaa
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Peterbeertje zei:
Goedenavond

Ik heb ineens iets heel raars ik heb sinsds vandaag/gister ineens geen zin meer in 3mmc terwijl je in mijn vorige posten kan zien hoe ik erover denk.
(als je niet hebt gezien moet je die even kijken)
Ik weet dus niet zeker of het serieus is of een of andere rare gedachten switch ineens ofzo maar ik hou jullie updated.

Weet iemand die een 3mmc verslaving heeft/had ook waardoor dit misschien zou kunnen of heeft iemand anders
dit ook meegemaakt??

Ps: Komt trwns niet door de kater want heb niet erge katers van 3mmc en die
maken me ook niet heel erg uit ofs
Klik om te vergroten...
Ik heb even een fantastisch mooie grafiek gemaakt die laat zien wat er aan de hand is. 😁

Dit is wat er gebeurt als je steeds opnieuw 3-MMC pakt:

Blijheids-grafiek-3-MMC.jpg

Elke keer dat je 3-MMC inneemt dan krijg je een enorme piek aan blije gevoelens. "Yay, dopamine!!!" zegt je brein. Want dopamine is zeg maar het gelukstofje in het brein.

Maar je brein reageert op die overdaad door je dopamine-receptoren ongevoelig te maken. Want je hersencellen hebben door dat ze gefopt worden en daar houden ze niet van. Daarom trekken ze hun receptoren deels terug in de cel, waardoor ze minder sterk geprikkeld worden door dopamine. Zo ontstaat de kater met allerlei ongelukkige gevoelens, angst, schuldgevoel, een negatief zelfbeeld, noem het maar op. Je brein reageert onvoldoende op natuurlijke dopamine-prikkels, waardoor je een tekort aan blije gevoelens ervaart.

De eerste keren dat je dan opnieuw 3-MMC pakt, dan krijg je weer een piek aan blije gevoelen. Maar de dalen worden steeds dieper en langer, want de hersencellen blijven hun receptoren terugtrekken. Totdat je dopamine-receptoren op een gegeven moment zó ongevoelig zijn geworden, dat je zelfs met 3-MMC niet meer de normale geluksgevoelens kan ervaren. Dat is het punt waar je nu bent.

Die ongevoeligheid van dopamine kan zich weer herstellen. Maar daarvoor is het nodig om langere tijd gestopt te blijven: ten minste 6 weken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ik heb even een fantastisch mooie grafiek gemaakt die laat zien wat er aan de hand is.

Dit is wat er gebeurt als je steeds opnieuw 3-MMC pakt:

Bekijk bijlage 64049

Elke keer dat je 3-MMC inneemt dan krijg je een enorme piek aan blije gevoelen. "Yay, dopamine!!!" zegt je brein. Want dopamine is zeg maar het gelukstofje in het brein.

Maar je brein reageert op die overdaad door je dopamine-receptoren ongevoelig te maken. Want je hersencellen hebben door dat ze gefopt worden en daar houden ze niet van. Daarom trekken ze hun receptoren deels terug in de cel, waardoor ze minder sterk geprikkeld worden door dopamine. Zo ontstaat de kater met allerlei ongelukkige gevoelens, angst, schuldgevoel, een negatief zelfbeeld, noem het maar op.

De eerste keren dat je dan opnieuw 3-MMC pakt, dan krijg je weer een piek aan blije gevoelen. Maar de dalen worden steeds dieper en langer, want de hersencellen blijven hun receptoren terugtrekken. Totdat je dopamine-receptoren op een gegeven moment zó ongevoelig zijn geworden, dat je zelfs met 3-MMC niet meer de normale geluksgevoelens kan ervaren. Dat is het punt waar je nu bent.

Die ongevoeligheid van dopamine kan zich weer herstellen. Maar daarvoor is het nodig om langere tijd gestopt te blijven: ten minste 6 weken.
Klik om te vergroten...
Bij mensen die jarenlang stimulerende drugs gebruiken kunnen er ook permanente veranderingen in het brein ontstaan. Dat is het gevolg van schade die 3-MMC (of speed of coke of iets vergelijkbaars) aanricht in de hersenen. Die permanente veranderingen kun je merken doordat mensen zich dan minder goed kunnen concentreren, dat ze impulsiever zijn, minder goed hun gedrag kunnen beheersen, meer last hebben van emotionele schommelingen, en als gevolg daarvan ook veel meer moeite hebben om van de drugs af te blijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."