Goedenavond
Ik heb ineens iets heel raars ik heb sinsds vandaag/gister ineens geen zin meer in 3mmc terwijl je in mijn vorige posten kan zien hoe ik erover denk.
(als je niet hebt gezien moet je die even kijken)
Ik weet dus niet zeker of het serieus is of een of andere rare gedachten switch ineens ofzo maar ik hou jullie updated.
Weet iemand die een 3mmc verslaving heeft/had ook waardoor dit misschien zou kunnen of heeft iemand anders
dit ook meegemaakt??
Ps: Komt trwns niet door de kater want heb niet erge katers van 3mmc en die
maken me ook niet heel erg uit ofs
Ik heb even een fantastisch mooie grafiek gemaakt die laat zien wat er aan de hand is. 😁
Dit is wat er gebeurt als je steeds opnieuw 3-MMC pakt:
Elke keer dat je 3-MMC inneemt dan krijg je een enorme piek aan blije gevoelens. "Yay, dopamine!!!" zegt je brein. Want dopamine is zeg maar het gelukstofje in het brein.
Maar je brein reageert op die overdaad door je dopamine-receptoren ongevoelig te maken. Want je hersencellen hebben door dat ze gefopt worden en daar houden ze niet van. Daarom trekken ze hun receptoren deels terug in de cel, waardoor ze minder sterk geprikkeld worden door dopamine. Zo ontstaat de kater met allerlei ongelukkige gevoelens, angst, schuldgevoel, een negatief zelfbeeld, noem het maar op. Je brein reageert onvoldoende op natuurlijke dopamine-prikkels, waardoor je een tekort aan blije gevoelens ervaart.
De eerste keren dat je dan opnieuw 3-MMC pakt, dan krijg je weer een piek aan blije gevoelen. Maar de dalen worden steeds dieper en langer, want de hersencellen blijven hun receptoren terugtrekken. Totdat je dopamine-receptoren op een gegeven moment zó ongevoelig zijn geworden, dat je zelfs met 3-MMC niet meer de normale geluksgevoelens kan ervaren. Dat is het punt waar je nu bent.
Die ongevoeligheid van dopamine kan zich weer herstellen. Maar daarvoor is het nodig om langere tijd gestopt te blijven: ten minste 6 weken.