Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-htp of tryptofaan slikken? En extra tips/advies om je brein zo optimaal mogelijk te maken voor de mdma.

5-htp of tryptofaan slikken? En extra tips/advies om je brein zo optimaal mogelijk te maken voor de mdma.

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
XMR zei:
Ik werd 's nachts wakker in zweet na meerdere hele nare, super realistische nachtmerries gehad te hebben en heel mijn lichaam begon te schokken. Allerlei spieren spanden zich oncontroleerbaar aan waardoor ik hard begon te trillen.
Klik om te vergroten...

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad ja!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zit veel te lezen over hoe ik mijn hersenen en lichaam zo goed mogelijk kan voorbereiden voor mijn aankomende xtc ervaring over 5 dagen. Uiteraard genoeg slaap en gezond eten, en genoeg beweging/sporten. Ik ben nu elke dag wel een uur aan t lopen. Is dat goed of overkill?

Verder las ik wat dingen over tryptofaan en 5-htp? Is dit legit of een marketingtruc?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ReggaeBlaster zei:
Ik ben nu elke dag wel een uur aan t lopen.
Klik om te vergroten...

Waarom loop je een uur?

Goed slapen, gezond eten en vitaminen supplement is altijd goed. Ook als je geen mdma neemt.

Verder is het wel een idee om je kaak te trainen; open je mond wagenwijd en schuif je onderkaak van links naar rechts. Na tien keer blijft de mond in dezelfde houding maar doe je net of je kusjes geeft. Je rekt zo de kaak en wangen op.

PS: Houdt rekening met kies slijtage
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou je niet druk maken om een uur lopen. In beweging zijn lijkt mij beter dan stil zitten.

Verder kun je hier nog meer info vinden over mdma/xtc gebruik:
rollsafe.org

How to take MDMA (Molly/Ecstasy)

Learn how to take MDMA (aka Molly/Ecstasy) more safely, should you choose to use it.
rollsafe.org rollsafe.org
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zeg zoekfunctie, maar in de basis zijn frequentie, voeding, vitamines, fitheid en setting de belangrijkste denk ik. Oohja en of je bepaalde types medicatie slikt. In een tijd als deze waar veel mensen bijvoorbeeld AD's slikken zouden ze wat mij betreft serieuse gezondheidswaarschuwingen betreft drugsgebruik en combinaties bij mogen sluiten. Staat altijd wel ergens iets in de kleine lettertjes maar toch.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
ReggaeBlaster zei:
Verder las ik wat dingen over tryptofaan en 5-htp?
Klik om te vergroten...

Laat dat maar achterwege. Risico op serotoninesyndroom. Ik heb t gehad door 5-htp met tryptofaan. En de voordelen zijn nihil als je gezond leeft en sport.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Laat dat maar achterwege. Risico op serotoninesyndroom. Ik heb t gehad door 5-htp met tryptofaan. En de voordelen zijn nihil als je gezond leeft en sport.
Klik om te vergroten...
Heb persoonlijk ook een hele rare en nare reactie gehad op een enkele dosis 5-htp. Ik nam het 3 dagen na mijn laatste gebruik, voordat ik ging slapen. Ik werd 's nachts wakker in zweet na meerdere hele nare, super realistische nachtmerries gehad te hebben en heel mijn lichaam begon te schokken. Allerlei spieren spanden zich oncontroleerbaar aan waardoor ik hard begon te trillen.

Vervolgens had ik mijn lichaam snel afgekoeld en wat wiet gevaped omdat ik hoopte dat dat spierontspannend zou werken en wat van de paniek weg zou halen. Dit hielp gelukkig waardoor ik verder kon slapen. Nadat ik 's ochtends weer wakker werd (gelukkig) voelde ik mij echter erg vaag/verward en had ik hoofdpijn. Dit duurde wel even voordat het verdwenen was.

@ReggaeBlaster als je besloot dit toch te nemen, zorg dat je begint met een erg lage dosering.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
De beste voorbereiding is je hersens in de maanden ervoor rust te geven en te herstellen, ipv ze te frituren. Snap dat je wens en drang om te gebruiken groot is, maar slim is het niet en je gaat de opgedane schade niet met 2 weekjes gezond leven inhalen.

ReggaeBlaster zei:
Verder las ik wat dingen over tryptofaan en 5-htp? Is dit legit of een marketingtruc?
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het aardig legit, maar vooral uit nazorg. Zou zelfs oppassen met van te voren slikken omdat dit ook je serotonine beïnvloedt. Vond nog wat oude reacties hierover:

Hippie Langwaus zei:
Dat weet ik niet. Ik doseer (bijna) altijd voorzichtig/normaal met MDMA en heb de dagen daarna nooit ergens echt last van, ook zonder L-tryptofaan.

Als je goed zou eten, krijg je waarschijnlijk al voldoende L-tryptofaan binnen. En van die L-tryptofaan krijgen ook niet veel mensen serotoninesyndroom, volgens mij.

Ik hoop dat met wat extra L-tryptofaan na een aanslag op de serotonineniveau's, er voor de zorgen dat er aan de precursor van serotonine geen gebrek is. Dan is dat in ieder geval niet de beperkende factor.
Klik om te vergroten...
Atmos Hedonist zei:
L-tryptofaan fungeert als het ware als een voorloper van serotonine, een neurotransmitter die verantwoordelijk is voor de regulering van stemming, slaap en eetlust. L-tryptofaan wordt omgezet in 5-hydroxytryptofaan (5-HTP), dat op zijn beurt wordt omgezet in serotonine. Uiteindelijk wordt serotonine omgezet in melatonine, wat bijdraagt aan een betere slaapkwaliteit.


Dit is echter niet hetzelfde. Bij MDMA-gebruik is er juist sprake van een zeer hoge afgifte van serotonine, wat resulteert in een tekort aan serotonine in het lichaam. Veel mensen proberen in de dagen na het gebruik van MDMA hun serotoninegehaltes weer op peil te brengen door middelen zoals L-tryptofaan of 5-HTP te gebruiken. Dit verklaart ook waarom mensen vaak juist NIET goed kunnen slapen in de dagen na het gebruik van MDMA.

Het kan wel zijn dat je uitgeput en vermoeid bent na het gebruik van MDMA, waardoor, naar mijn ervaring, mijn bed altijd 10x zo lekker ligt 😄.
Klik om te vergroten...

Sluit dus aan op vorige twee reacties, maar was al aan t typen voor m’n rijles begon. Dus excuus.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Kordie @XMR. Dit doe ik juist om elke dag genoeg beweging te krijgen. + naast het normale krachttrainen in de gym. Heb een beetje research gedaan en wandelen blijkt dus 1 van de beste dingen te zijn voor herstel van lichaam en brein. Lage inspanning op t lichaam dus lage graad streshormonen. Vult je dopamine en serotonine voorraad langzaam weer aan helemaal als je gaat lopen in de zon en maakt je receptoren weer gevoelig.

En ik merk daadwerkelijk een verandering in mijn mood. Vrolijker, alerter, kalmer. Geen muziek ook in gewoon 45-60 minuten lopen. Heerlijk tot rust komen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."