#1
nou, ik had wel goede intenties, maar dit is voor mij te veel; ode aan degene die dit leren en levens redden ermeeDunnetjess33 zei:Inderdaad, bij een bewusteloos/niet aanspreekbaar slachtoffer bel je altijd 112. Tot zij er zijn doe jij als ehbo'er je best.
En als je je van te voren al druk gaat maken om besmettingen en ziektes of vieze mensen, kun je beter niet aan je ehbo beginnen denk ik.
En 112 bellen is sowieso goed. Mocht een ambu niet nodig zijn dan kan de dispatcher jou vertellen wat te doen.
Edit: en dat vieze hoeft niet alleen bij mond op momd te zijn. Mijn laatste slachtoffer had zijn enkel flink verzwikt en dan moet je de enkel en voet bekijken. Man doet sok uit en je gaat over je nek zowat... Nagels met schimmel en hele erge stank. Tja... Gauw steunzwachtel er omheen gedaan en m naar de huisartsenpost gestuurd. Heel goed mijn handen gewassen daarna![]()
