Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSitter FAQ

Sitter FAQ

21 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dunnetjess33 zei:
Inderdaad, bij een bewusteloos/niet aanspreekbaar slachtoffer bel je altijd 112. Tot zij er zijn doe jij als ehbo'er je best.
En als je je van te voren al druk gaat maken om besmettingen en ziektes of vieze mensen, kun je beter niet aan je ehbo beginnen denk ik.
En 112 bellen is sowieso goed. Mocht een ambu niet nodig zijn dan kan de dispatcher jou vertellen wat te doen.

Edit: en dat vieze hoeft niet alleen bij mond op momd te zijn. Mijn laatste slachtoffer had zijn enkel flink verzwikt en dan moet je de enkel en voet bekijken. Man doet sok uit en je gaat over je nek zowat... Nagels met schimmel en hele erge stank. Tja... Gauw steunzwachtel er omheen gedaan en m naar de huisartsenpost gestuurd. Heel goed mijn handen gewassen daarna :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
nou, ik had wel goede intenties, maar dit is voor mij te veel; ode aan degene die dit leren en levens redden ermee :rockband:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind eigenlijk dat iedereen het zou moeten leren. Is iets wat al op de basisschool en anders op de middelbare school kan worden bijgebracht. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren in zo'n situatie, ben niet heel sterk in die situaties denk ik... maarja als ik het niet weet, dan weet ik zeker dat ik iemand niet kan helpen.

Maarja even back on topic, als tripsitter vrijwel nooit EHBO nodig. Tenzij iemand op z'n bek gaat ofzo :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."