Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroene thee en vermindering van blaasproblemen

Groene thee en vermindering van blaasproblemen

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit onderzoek is uiterst speculatief want alleen in een rat model is het onderzocht.
Het zegt eigenlijk niks anders dan het zou kunnen helpen in een mens.
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door wat te surfen heb ik gevonden dat groene thee, meer specifiek de stof EGCG blaasproblemen flink matigt bij ketaminegebruik.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1879522615004157

Gewoon zo'n uur op voorhand een kopje groene thee drinken. Of als men dat niet lust, zijn EGCG supplementen te koop bij Holland & Barrett bijvoorbeeld.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit houdt het niet tegen. Het kan wel ondersteunen. Ik heb altijd groene thee genomen en eindige toch met een Ket blaas.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
blobnik zei:
Ik had het over matigen, niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...
Ja, en je verwijst door naar “Green Tea Prevents Bladder Damage from Ketamine”.

Dus dan mag er best benoemd worden dat dit niet klopt. 😊
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ah ik zie het nu, het is wel misleidend maar dat is iemand op reddit.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
blobnik zei:
Ah ik zie het nu, het is wel misleidend maar dat is iemand op reddit.
Klik om te vergroten...
Dat zie ik! Maar daarom om even de verwarring te voorkomen.
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Dit houdt het niet tegen. Het kan wel ondersteunen. Ik heb altijd groene thee genomen en eindige toch met een Ket blaas.
Klik om te vergroten...
Maar hoe vaak deed je ket eigenlijk? (en hoeveel) Na hoe lang kwam de ket blaas?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#8
De enige manier blijft de ket herkristaliseren
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#9
De ket injecteren ipv snuiven schijnt ook te helpen tegen blaasproblemen, maar dat kan ik niet uit eigen ervaring bevestigen
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#10
De enige manier blijft de ket herkristaliseren
Klik om te vergroten...
Hoe zit dat in mekaar?
caninus zei:
De ket injecteren ipv snuiven schijnt ook te helpen tegen blaasproblemen, maar dat kan ik niet uit eigen ervaring bevestigen
Klik om te vergroten...
zijn er bronnen daarover?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#11
blobnik zei:
Hoe zit dat in mekaar?

zijn er bronnen daarover?
Klik om te vergroten...
Heb ik laatst al een keer uitgelegd. Ben nu te moe om dat nog een keer te doen
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verrassend genoeg hielp groene thee mij met pijn aan mijn verstandskiezen. Zal wel wat magisch in zitten toch.
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#13
caninus zei:
Heb ik laatst al een keer uitgelegd. Ben nu te moe om dat nog een keer te doen
Klik om te vergroten...
waar heb je dat uitgelegd dan?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
blobnik zei:
waar heb je dat uitgelegd dan?
Klik om te vergroten...
caninus zei:
Als je echt een fijne keta ervaring wil dan gooi je je keta in een pan met anti aanbaklaag. Zelf vind ik een pannekoekenpan het makkelijkste. Je doet er een beetje (demi)water bij, en zet de pan op de kookplaat. Als je goede keta hebt zul je een gelijkmatig patroon van belletjes zien. In feite verwarm je de keta totdat het water is verdampt en je een soort van witte pannekoek over houdt. Je herkristaliseert in feite de naaldjes of suiker. Ik raad wel aan zuivere goede keta te gebruiken (originele rode zegel (86% getest). Gele of groene zegel ben ik niet zo'n fan van). Ik heb deze methode van van een zeer zware keta gebruiker geleerd en hoewel ik het niet wetenschappelijk kan onderbouwen, weet ik wel dat niet 1 van de zware gebruikers die ik ken en die het op deze manier doen blaas of nierproblemen heeft. Terwijl ik die problemen wel regelmatig van andere gebruikers hoor die het poeder alleen maar crushen.
Klik om te vergroten...
caninus zei:
Misschien heb ik het onduidelijk omschreven, maar ik heb nooit gezegd dat dit een manier is om je keta te zuiveren. Ik heb het alleen over herkristaliseren van naald/suiker/bolletjes gehad. Want je haalt er op deze manier echt geen troep uit. Dus je moet zelf zorgen dat je je keta weet te bemachtigen van een importeur die vaatjes met rode zegel hierheen haalt.
Klik om te vergroten...
Maar goed, eigenlijk gebaseerd op niks dus. Deze “heel” zware gebruikers kunnen ook gewoon geluk hebben gehad. Er zijn ook mensen die ket niet misbruiken maar na 1 of een paar keertjes al blaasproblemen krijgen. Het is heel persoonlijk en in the end kan alleen niet/weinig gebruik dit voorkomen (:
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou, ik ben inmiddels dus wel overtuigd dat het herkristaliseren een wereld van verschil maakt en ken inmiddels een redelijke groep zware gebruikers en op 1 na bleken ze allemaal al jaren alles te herkristaliseren en ik zie ze hoeveelheden wegsnuiven, die ik in een week nog niet op krijg. Maar goed ieder zijn ding, je hoeft het niet te geloven van mij. Voor mij is het feit dat ik zelf nergens last van heb voldoende doorslaggevend om het ook te herkristaliseren. Ik hecht zelf altijd wat meer waarde aan mensen met daadwerkelijke praktijkervaring. Maar van de andere kant zal natuurlijk nergens een arts of uroloog horen zeggen dat het dé oplossing voor blaasproblemen te voorkomen. Dan moet je het helemaal nooit gebruiken
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat is "keta met een rode zegel"?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#17
De zegel geeft de kwaliteit van de keta aan en die zit op de vaatjes en zakken waarin de keta vervoerd wordt. Is gewoon een verzegeling
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op de vaatjes van 25kg bedoel ik dan
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had het over matigen, niet tegenhouden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."