Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol Exit en hoe mij dat afgaat laatste 5 jaar

Alcohol Exit en hoe mij dat afgaat laatste 5 jaar

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
b
blower666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik ben een 50+er, en ben altijd een alcoholist. Maar ik drink al 5 jaar geen druppel meer.

Vanaf 2007 al 3x een kliniek gevolgd, waarvan de laatste keer voor alcohol in 2015. Volgens mijn eigen plan toen wilde ik kunnen aantonen dat ik niet meer wil drinken. Volgens verslavingszorg was dat pas een behandelplan. Dus detox van 2 weken waarin hulpmiddel refusal/antabus werd opgestart.
Vanaf daar begon mijn buik zich gezonder te voelen. En dat was beter. Enkele terugval mogelijk..?
In het begin van de corona-crisis moesten de coffeeshops dicht omdat zij ook horeca zijn. Ik in paniek! Stomme kop besloot bier te kopen. Ik vond er geen donder meer aan en de refusal deed ik nog, dus vergif in mijn lijf ook nog. Dat was de allerlaatste.

Geen drup meer nodig.
En inmiddels afgestapt van de refusal. Met succes, zonder terugval.
Nog een jonko in het weekend meestal, maar dat is iets anders...Daar ga ik nu niet aan werken.

Oh ja, ik heb via een AA-groep geleerd van het bestaan van refusal.
En, ook dat ik waarschijnlijk altijd wel alcoholist zal zijn. Maar ik drink niet meer.

Greetings.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mag je trots op zijn.
Alcohol maakt intern en extern veel kapot.
Verslaafd ben je diep van binnen altijd, daarom kan een druppel fataal zijn. Maar je bent goed bezig door van je mond geen schuimparty te maken
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier mag je oprecht trots op zijn, Blower.
Zeker omdat alcohol zo'n onderdeel is van onze cultuur dat veruit de meeste mensen alcohol niet zouden zien als drugs, wat het natuurlijk wel is.
Het stigma wat hangt rond (andere) drugs, hangt bijvoorbeeld niet rond het open en bloot drinken van bier.
Dus dat maakt dit extra knap van je.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik drink al meer dan 25 jaar niks meer.
Dat gaat allemaal per dag. 1 x 24 uur per keer.
Dank zij de afkick kliniek en....wekelijks de AA.
Die AA heb ik enkele jaren trouw bezocht.
Nu is dat niet meer nodig.

T.S. : houd vol! Neem het per dag!
En ziedaar, je zult geen alcohol meer nodig
Hebben!
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#5
blower666 zei:
Hoi,

Ik ben een 50+er, en ben altijd een alcoholist. Maar ik drink al 5 jaar geen druppel meer.

Vanaf 2007 al 3x een kliniek gevolgd, waarvan de laatste keer voor alcohol in 2015. Volgens mijn eigen plan toen wilde ik kunnen aantonen dat ik niet meer wil drinken. Volgens verslavingszorg was dat pas een behandelplan. Dus detox van 2 weken waarin hulpmiddel refusal/antabus werd opgestart.
Vanaf daar begon mijn buik zich gezonder te voelen. En dat was beter. Enkele terugval mogelijk..?
In het begin van de corona-crisis moesten de coffeeshops dicht omdat zij ook horeca zijn. Ik in paniek! Stomme kop besloot bier te kopen. Ik vond er geen donder meer aan en de refusal deed ik nog, dus vergif in mijn lijf ook nog. Dat was de allerlaatste.

Geen drup meer nodig.
En inmiddels afgestapt van de refusal. Met succes, zonder terugval.
Nog een jonko in het weekend meestal, maar dat is iets anders...Daar ga ik nu niet aan werken.

Oh ja, ik heb via een AA-groep geleerd van het bestaan van refusal.
En, ook dat ik waarschijnlijk altijd wel alcoholist zal zijn. Maar ik drink niet meer.

Greetings.
Klik om te vergroten...
Wow wat een verhaal hier mag je trots op zijn !!!
b
blower666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Eigenlijk ben ik ook op dat andere drugsforum actief geweest. Als wietsmoker.
Maar nu minder gek of extreem.
Dat doet Trump voortaan
b
blower666Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank jullie trouwens, voor het positivisme in dit topic

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."