#1
Ik baal een beetje dat ik dit nu pas lees en niet gistermiddag.. Toen ik gisteravond aan het trippen was op 2cb en eindelijk gewend was aan dat alles bewoog (moest eerst even inkomen) wilde ik dat het wel wat langer zou duren. Helaas pindakaas.
Skippy zei:Geld het ook voor bijvoorbeeld 2c-p?
PepTalk zei:Let er wel op dat blowen de trip ook behoorlijk kan intensiveren. Dat meer dan verlengen vind ik zelf, hoewel dit bij iedereen en ieder middel anders is.
Skippy zei:Geld het ook voor bijvoorbeeld 2c-p?
Ik zou niet weten waarom niet. Blowen versterkt en verlengt naar mijn weten ELKE psychedelica.
Wiet heeft de zelfdzame eigenschap elk mogelijk effect te kunnen geven. Gebruik je iets als Ketamine kan wiet dat ook terugbrengen. Ik vind MDMA veel minder psychedelisch dan wiet trouwens, maar vroeger niet. Dit lijkt te veranderen naar mate je meer psychedelica gebruikt en ook een beetje random te zijn. De stelling klopt wel trouwens, vrijdag duurde mijn (19mg) 2C-B trip +-9 uur omdat ik ook een paar gram had gerookt. Terwijl de eerste keer (20mg) 3/4 uur duurde.Maar blowen versterkt vrijwel elke dope, afgezien van de dominante uppers zoals amfetamine, cocaïne of methamfetamine.
Heeft dit puur en alleen te maken met veranderende serotonine en dopamine waardes?
Lijkt mij sterk, afgaand op het feit dat deze veranderingen door het blowen vrij klein zijn in vergelijking met 2c-b, LSD of MDMA. En blowen kan toch een enorm effect kan hebben tijdens een trip. Daarnaast versterkt en verlengt het ook de effecten van alcohol, ketamine, DXM, paddo's, lachgas, benzodiazepines etc. Middelen die op andere receptoren inwerken, en waarbij serotonine en dopamine een minder belangrijke rol spelen.
Daarnaast heeft cannabis de bijzondere eigenschap ook flash-backs naar een bepaald middel te kunnen maken.
Bijv. 2 weken na een mdma trip gaan blowen en terug strakke kaken en het spacie gevoel terug krijgen. Of 6 dagen na LSD blowen en ineens alle patronen terug zien.
Hoewel de werkzame stoffen (en zelfs sommige metabolieten) op dat moment niet meer in het bloed aanwezig zijn, kan dit toch voorkomen.
Daarom denk ik dat er naast de dopamine en serotonine schommelingen een andere verklaring moet zijn voor de synergie tussen cannabis en andere middelen.
Wiet is bijna nooit gevaarlijk idd.. Ik denk dat het trouwens ook verschilt per persoon of je de combi fijn vind. Ik vind wiet + LSD/ wiet + 2C-B fijn maar veel vinden het tegenstrijdig en naar.Zal even een lijstje maken van Cannabis in combinatie met andere stoffen.
Wisselwerking met cannabis (oftewel de stoffen versterken elkaar en/of maken de ervaring anders):
- LSD
- Psilocybine
- DMT
- Mescaline
- DOx
- NBOMes
- 2C-x
- 2CT-x
- 5MeO-xxT
- Ketamine
- MXE
- DXM
- Amfetamines
- MDMA
- Cocaine
- Alcohol
- GHB/GBL
- Opioiden
- Tramadol (combineert nergens goed mee maar Cannabis is de uitzondering)
- MAOI's
(de x staat voor inwisselbare getallen oftewel de verschillende varianten)
Let op, dit wil niet altijd zeggen dat de combinatie prettig is. zo veranderd cannabis bijvoorbeeld je DMT trip maar niet op de gewenste manier, en van alcohol en cannabis kan een onervaren persoon behoorlijk beroerd worden.
Geen wisselwerking met Cannabis:
- Caffeine
- SSRI's
Cannabis gaat in combinatie met het volgende de werking juist tegen:
- Benzo's
Conclusie:
Cannabis combineert over het algemeen heel goed met andere stoffen met een paar uitzonderingen, gevaarlijk wordt het eigenlijk nergens.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."