Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIntription Peru; Deel 5 – Ayahuasca, buy the ticket take the ride

Intription Peru; Deel 5 – Ayahuasca, buy the ticket take the ride

30 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Thanks man! Mijn onnodige boosheid is sowieso zo goed als weg sindsdien wat echt top is.

Verder heb ik sindsdien ook wel wat angsten overwonnen, of ik daar ook iets aan heb is alleen een tweede. Maargoed impact heeft het zeker, ik weet wat ik belangrijk vind in het leven en dat ik op de goede weg ben voor mezelf.

Maar voordat je dat helemaal geïntegreerd hebt in je leven duurt allemaal wel even, blijft een proces van vallen en opstaan. En dat proces doorloop ik al jaren met behulp van psychedelica en meditatie. Ik zie wel dat ik met name de laatste twee jaar echt grote stappen heb gemaakt, ik ben echt flink gegroeid op emotioneel vlak.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je er wat aan gehad hebt (en aan psychedelica en meditatie in het algemeen). Het kan inderdaad lastig zijn om dingen te integreren, daar loop ik zelf soms nog tegenaan. Zolang je blijft groeien zit je in ieder geval goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fenrir zei:
Fijn dat je er wat aan gehad hebt (en aan psychedelica en meditatie in het algemeen). Het kan inderdaad lastig zijn om dingen te integreren, daar loop ik zelfs soms nog tegenaan. Zolang je blijft groeien zit je in ieder geval goed!
Klik om te vergroten...
Ja bepaalde patronen en angsten zitten diep, die krijg je er niet zomaar even met een paar trips uit. Trippen helpt je om ermee geconfronteerd te worden, maar het echte werk begint eigenlijk naderhand. Wel heb ik duidelijk echte grote stappen gemaakt sinds ik ook mediteer, dus kan dat echt aanraden als je serieus aan de slag wilt met integreren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fenrir zei:
Ik weet dat mediteren goed is, helaas geef ik het na een paar maanden (of zelfs weken) steeds weer op. Misschien dat ik weer een poging ga wagen om dagelijks te mediteren!
Klik om te vergroten...
Ja dat is lastig inderdaad, had ik in het begin ook last van ondanks dat ik door had dat het me wel goed deed. Bij puur toeval (of niet :wink:) liep ik anderhalf jaar geleden in de supermarkt tegen een folder van een meditatie school bij mij hier in de buurt aan en ben toen een kijkje gaan nemen aangezien ik toch wel serieus met mediteren verder wilde. Dat heeft mij enorm geholpen, want dan mediteer ik sowieso in ieder geval 1 avond in de week. En bovendien gaat mediteren in een groep aanzienlijk makkelijker dan alleen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Ja dat is lastig inderdaad, had ik in het begin ook last van ondanks dat ik door had dat het me wel goed deed. Bij puur toeval (of niet :wink:) liep ik anderhalf jaar geleden in de supermarkt tegen een folder van een meditatie school bij mij hier in de buurt aan en ben toen een kijkje gaan nemen aangezien ik toch wel serieus met mediteren verder wilde. Dat heeft mij enorm geholpen, want dan mediteer ik sowieso in ieder geval 1 avond in de week. En bovendien gaat mediteren in een groep aanzienlijk makkelijker dan alleen.
Klik om te vergroten...

Dat is best een goede tip! Je kunt zeggen over groepsdruk wat je wil, maar het werkt wel :cheerpompom:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Dat is best een goede tip! Je kunt zeggen over groepsdruk wat je wil, maar het werkt wel :cheerpompom:
Klik om te vergroten...
Ja precies. Want mij lukt het ook niet structureel om elke dag te mediteren, discipline blijft een dingetje, maar tenminste 1 keer in de week is tenminste iets en heeft me al veel gebracht.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Ik ben wel benieuwd wat voor impact zoiets nu werkelijk heeft.
Klik om te vergroten...
Wil hier toch nog wat aan toevoegen, want doordat je me die vraag gesteld hebt realiseerde ik me zojuist dat ik al mijn inzichten van de trip eigenlijk gewoon letterlijk geïntegreerd heb. De impact nu ik er over nadenk is groter dan gedacht en ik ben op het moment denk ik misschien nog wel meer mindblown over dan toen ik van het retreat afkwam. Zo zie je maar dat dingen soms even tijd nodig hebben om te landen.

Nu ik midden in de verandering zit is het allemaal nog een beetje verwarrend, maar ik heb wel tegelijk het gevoel dat dit een belangrijk kantelpunt in mijn leven gaat zijn.

Bedankt dat je me deze vraag hebt gesteld, want in eerste instantie leek het allemaal wat subtiel maar nu ik er anders naar kijk is dit echt mega voor mij. Wat een bijzonder goedje is DMT toch ook, het heeft zoveel lagen dat je het niet in een keer kunt bevatten.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Wil hier toch nog wat aan toevoegen, want doordat je me die vraag gesteld hebt realiseerde ik me zojuist dat ik al mijn inzichten van de trip eigenlijk gewoon letterlijk geïntegreerd heb. De impact nu ik er over nadenk is groter dan gedacht en ik ben op het moment denk ik misschien nog wel meer mindblown over dan toen ik van het retreat afkwam. Zo zie je maar dat dingen soms even tijd nodig hebben om te landen.

Nu ik midden in de verandering zit is het allemaal nog een beetje verwarrend, maar ik heb wel tegelijk het gevoel dat dit een belangrijk kantelpunt in mijn leven gaat zijn.

Bedankt dat je me deze vraag hebt gesteld, want in eerste instantie leek het allemaal wat subtiel maar nu ik er anders naar kijk is dit echt mega voor mij. Wat een bijzonder goedje is DMT toch ook, het heeft zoveel lagen dat je het niet in een keer kunt bevatten.
Klik om te vergroten...

Oeps! Ik zag je post afgelopen zaterdag wel maar ik ben helemaal vergeten te antwoorden!

Ik hoop ook dat dit een kantelpunt is voor een (nóg) beter leven!
En bedank mij niet voor het stellen van de vraag, maar DMT voor haar vele kwaliteiten :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fenrir zei:
En bedank mij niet voor het stellen van de vraag, maar DMT voor haar vele kwaliteiten :wink:
Klik om te vergroten...
Uiteraard ben ik DMT ontzettend dankbaar voor haar vele kwaliteiten. Maar vragen van anderen zetten je ook weer aan het denken en daar ben ik ook ontzettend dankbaar voor.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Late reactie, ik was laatst eens op dit forum aan het kijken en kwam je rapportje tegen. Had hem in mijn 'moet ik nog lezen' lijstje gezet, maar was er tot nu niet van gekomen helaas.

Uiteindelijk kwam het er gelukkig wel van. Mooi rapportje, leuk geschreven, hij las in 1 keer weg :)
Erg gaaf om de interactie met de omgeving en de sjamaan te lezen. Ook de manier waarop de verschillende trips zijn opgebouwd. Het maakte indruk in de zin dat het niet altijd even heftig is als je verwacht en verlangt en daar toch het meeste uit wist te halen.

Ik heb ongeveer een jaar geleden ook eens Peyote gedaan in Mexico. Ben door je reporten ook weer eens daarover na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat daar nog dingen in voorkwamen die niet goed verwerkt waren. En sowieso is het leuk om eens een oudere trip te overdenken (misschien ook maar eens een reportje schrijven? :tongueout:) .. Bedankt hiervoor :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pante zei:
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook eens Peyote gedaan in Mexico. Ben door je reporten ook weer eens daarover na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat daar nog dingen in voorkwamen die niet goed verwerkt waren. En sowieso is het leuk om eens een oudere trip te overdenken (misschien ook maar eens een reportje schrijven? :tongueout:)
Klik om te vergroten...
Gaaf zeg! Peyote in Noord Amerika staat ook nog op mijn bucketlist, net zoals dat ik eigenlijk ook nog wel eens paddo's in Mexico zou willen doen. Zo'n setting midden in de natuur en waar het traditioneel vandaan komt geeft de ervaring wel echt iets extra's.

Ik zou het erg tof vinden als je daar nog een report van schrijft, er zijn echt te weinig mescaline reports.

Maar reports moet je uiteraard voor jezelf schrijven en niet voor anderen. Ik vind het zelf altijd wel fijn om na een indrukwekkende trip een report te schrijven omdat het mij altijd helpt bij de verwerking ervan. Soms zijn de reports echter zo persoonlijk dat ik ze niet online plaats.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Gaaf zeg! Peyote in Noord Amerika staat ook nog op mijn bucketlist, net zoals dat ik eigenlijk ook nog wel eens paddo's in Mexico zou willen doen. Zo'n setting midden in de natuur en waar het traditioneel vandaan komt geeft de ervaring wel echt iets extra's.

Ik zou het erg tof vinden als je daar nog een report van schrijft, er zijn echt te weinig mescaline reports.

Maar reports moet je uiteraard voor jezelf schrijven en niet voor anderen. Ik vind het zelf altijd wel fijn om na een indrukwekkende trip een report te schrijven omdat het mij altijd helpt bij de verwerking ervan. Soms zijn de reports echter zo persoonlijk dat ik ze niet online plaats.
Klik om te vergroten...

Ja, het was zeker erg gaaf. We waren eerst naar de traditionele ceremonieplek geweest en hadden de peyote's zelf gezocht en uit de grond geplukt (wel met toestemming uiteraard). De trip zelf was wat milder, zoals je bij sommige ayahuasca-ervaringen ook omschreef, maar met alles eromheen was het erg indrukwekkend.

Ik kan me wel voorstellen dat een report helpt bij het verwerken ervan. Ik lees ze ook graag, maar schrijf ze zelden, vaker losse aantekeningen. Zal eens overwegen om er een te schrijven en online te zetten wanneer ik wat tijd heb :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."