Ik had hier ook last van, dicht bij ego dood zitten en dan je hartslag voelen kan ik niet aanraden
![:grimacing:]()
. Dat gezegd hebbende, slik wat magnesium van te voren, helpt wat (misschien is het placebo, maar goed). Mijn hartslag was nooit extreem hoog, enige momenten dat het wat zorgwekkend was, bedacht ik me dat ik een heel pakje peuken erdoorheen had gejast in ~2 uur. LSD Is verder relatief mild op je systeem, alleen gaan je gedachten zo hard als je eraan zit, dat je snel kan overschatten hoe ernstig bepaalde problemen zijn. Je hartslag is hoger, maar het is een stuk minder erg dan bij stimulerende middelen. Het zit vooral tussen je oren wat dat betreft.
Over de paranoia: LSD is doorgaans niet heel paranoia opwekkend in mijn ervaring. Uitzondering is als je veel gaat blowen, dat zou ik ook echt niet doen als het je eerste keer is. LSD Is zo overdonderend en intens dat je niet echt meer aan dat soort zaken denkt. Wat ik wel altijd heb is een enorm gevoel van kwetsbaarheid tijdens de piek, wat hierbij essentieel is, is een tripsitter hebben die zelf nuchter is. Relativering en geruststelling helpt in eigenlijk alle gevallen (gewoon even iemand die tegen je zegt dat er niks gebeurt, en dat je kneiterhigh op een bank ligt en verder niks).
Veel plezier, en doseer de eerste keer niet te hoog, 1 zegel 1cp-LSD is bijv. een goeie starter.