Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gaat het met jouw hart?

Hoe gaat het met jouw hart?

4 antwoorden
761 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kwam dit artikel tegen;
www.hartstichting.nl

Dit is wat drugs met jouw hart doet | Hartstichting

Wist je dat veilig drugsgebruik niet bestaat? Voor hartpatië
www.hartstichting.nl www.hartstichting.nl

Heeft jouw hart geleden onder je drugs gebruik, of heb je hier eens onderzoeken voor gehad etc?

Ik denk dat ze wel nog belangrijke informatie vergeten.
Downers als bv alcohol, benzo, rc benzo vernauwen de vaten (juist) niet maar ze veroorzaken zover ik weet wel een lage pompfunctie. Wat een hart ook weer te hart laat werken (en vooral link is als je al hartklachten hebt)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met mijn hart is gelukkig niks mis👍
Wel een aantal keren ECG/onderzoeken gehad de afgelopen jaren. Een keer bijvoorbeeld na de combi coke/speed ging het echt niet goed dat hij dagenlang torenhoog bleef en naar de wc lopen als een marathon voelde. Dus toen wel naar de huisarts gegaan. En een keer toen mijn vriend niet goed ging 's nachts dat de ambu voor hem kwam dat ze wel bij ons allebei ff ECG hadden afgenomen.
En natuurlijk na mijn GHB/XTC/Bromozolam-overdosis ben ik op de SEH helemaal onderzocht.
Maar gelukkig dus altijd dat er niks ernstigs staan de hand was en het vanzelf over ging uiteindelijk👍
Bloeddruk is bij mij ook altijd aan de lage kant juist, 100/70.

En vriendlief heeft pas longfoto laten maken maar na 30 jaar roken en blowen zag die er wonderbaarlijk ook gewoon helemaal goed uit👍
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn hart is ondanks alles wat ik heb meegemaakt goed. Hiervoor meerdere onderzoeken gehad, omdat ik wel de angst bij me droeg dat er iets zou zijn door hartkloppingen.

Ik heb enkele jaren terug een uitgebreid onderzoek gehad bij een cardioloog.
- hartecho
- fiets ECG
- ECG
- Holter 48 uur. (Ecg van 48 uur).

Daaruit bleek dat mijn hart gezond is en geen problemen.

Er zijn wel een keer tijdens een ECG in de ambulance na drugsoverdosis ritmestoornissen gevonden. Deze waren dan tijdelijk door de drugs veroorzaakt. Na amfetamine en GHB gecombineerd met mijn Citalopram. Daar moesten ze toen voor overleggen met cardioloog in het ziekenhuis of ik daarvoor moest worden ingestuurd. Dat was niet nodig, wat ik toen vooral merkte was slapte en bijna flauwvallen bij opstaan of trap lopen. Niet oke, maar tijdelijk gelukkig. Dat was mijn allerlaatste keer aan de harddrugs in 2024.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
In mijn familie zitten vaat/hart ziektes. Ik heb altijd al kleine dingetjes gehad zoals onregelmatige hartslag, maar ook gebleken tijdens 3 dagen ECG dat het doorschiet naar 240bpm voor +/- 5minuten. Volgens de arts destijds is dit geen reden tot aanpakken als het zo kort blijft.
Dat was naar mijn idee ook spanning gerelateerd/stress.
Gelukkig nu ik stuk gezonder leef ook veel minder aanwezig.
Wel merk ik met caffeine en andere stims snel koude ledematen, trillen en dat de hartslag omhoog gaat natuurlijk
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
. Ik heb altijd al kleine dingetjes gehad zoals onregelmatige hartslag, maar ook gebleken tijdens 3 dagen ECG dat het doorschiet naar 240bpm voor +/- 5minuten
Klik om te vergroten...

Hier Idem. Autonoom zenuwstelsel ontregeling. In mijn geval door de ptss en klappen op het hoofd.
Jij misschien ook ontregeling van azs?

Alcohol doet geloof ik ook veel met het hart en de vaten, vooral bij binge gebruik.
Alhoewel het ook een downer zijn.
Maar zoals ik in de openingspost schreef zorgen die juist voor een lagere bloeddruk maar hogere hartslag, wat op de duur belastend is.

@Tijdloos hoe zit het eigenlijk bij jou als we naar bovenstaande zinnen kijken? Heb jij bv lage hartslag en hoge pols? Gezien je wat benzo's neemt per dag + whisky

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."