Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol proberen met tolerantie voor andere opiaat

Tramadol proberen met tolerantie voor andere opiaat

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
Lindo33Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende: graag wil ik een deze dagen Tramadol uitproberen. Nu heb ik al een aantal keer Oxycodon gedaan en ik heb al aardig wat tolerantie hiervoor. Ik voel pas echt wat na meerdere keren 40 mg weg te werken, Ik ben bewust dat tramadol lichter is en dat ik dus meer nodig heb. ik heb 30x 50 mg snelwerkende Tramadol weten de bemachtigen. Ik vroeg me af wat voor dosis moet ik dan nemen om het gewenste effect te krijgen? Ik lees dat mensen al hard gaan op 66mg en andere echt 300mg nodig hebben. Heeft iemand meer info, laat het me weten!

P.S. ondanks dat ik hoge tolerantie heb voor oxycodone is er geen sprake van verslaving, de laatste keer dat ik het heb aangeraakt was 2 weken terug. Heb gewoon veel in een korte tijd gebruikt
C
ChronicmomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi, ik gebruik ze allebei. Had de oxy afgebouwd en was al een jaar aan de tramadol. Ben nu weer begonnen. Maar ik zou eerst 50 mg proberen merk je er niks van in een uur of twee, neem dan 2 tramadol + 2 paracetamol voor de push
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je weet dat Tramadol totaal anders is dan Oxy toch? Tramadol is een SNRI (selective serotonin-noradrenaline reuptake inhibitor (snri) )met lichte opiaat achtig effecten, geen echte opiaat.
OXY is wel delijk een opiaat die op die receptor in je hersenen werkt.
Ik ben er niet helemaal zeker van of deze middelen kruistolerantie met elkaar hebben, maar je zou zeggen van niet.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Schurk zei:
Tramadol is een SNRI (selective serotonin-noradrenaline reuptake inhibitor (snri) )met lichte opiaat achtig effecten, geen echte opiaat.
Klik om te vergroten...
Tramadol is ook een echt opiaat (grijpt aan op de opiaatreceptoren) naast zijn werking als SNRI. Er is dus wel degelijk kruis-tolerantie tussen tramadol en oxycodon.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Tramadol is ook een echt opiaat (grijpt aan op de opiaatreceptoren) naast zijn werking als SNRI. Er is dus wel degelijk kruis-tolerantie tussen tramadol en oxycodon.
Klik om te vergroten...
Oke thanks
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey hey,
Een oxy high is veel anders dan de tramadol...
Ikzelf heb een aardige strijd gehad met tramadol op het hoogst van mijn tolerantie zat ik op een 800-1000mg per dag. Zeg 15 a 20x 50 mg.

Nu ben ik overgestapt op oxy en heb ik aan de 20mg genoeg eigenlijk.

De vraag is altijd is het recreatief bedoeld? Of daadwerkelijk om een pijn te stillen? Het effect is dat mensen met veel pijn gewoon niet snel high worden in verhouding tot recreatief gebruik..
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lindo33 zei:
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende: graag wil ik een deze dagen Tramadol uitproberen. Nu heb ik al een aantal keer Oxycodon gedaan en ik heb al aardig wat tolerantie hiervoor. Ik voel pas echt wat na meerdere keren 40 mg weg te werken, Ik ben bewust dat tramadol lichter is en dat ik dus meer nodig heb. ik heb 30x 50 mg snelwerkende Tramadol weten de bemachtigen. Ik vroeg me af wat voor dosis moet ik dan nemen om het gewenste effect te krijgen? Ik lees dat mensen al hard gaan op 66mg en andere echt 300mg nodig hebben. Heeft iemand meer info, laat het me weten!

P.S. ondanks dat ik hoge tolerantie heb voor oxycodone is er geen sprake van verslaving, de laatste keer dat ik het heb aangeraakt was 2 weken terug. Heb gewoon veel in een korte tijd gebruikt
Klik om te vergroten...
hoi lindo33, je moet begrijpen dat als je in het verleden oxy hebt gebruikt en al een aantal weken of maanden niet hebt gebruikt, dat je tolerantie weer op je baseline zit, tramadol is net als oxycodon een opioid (een synthetisch opiaat) en beide werken op dezelfde receptor. je kunt de kracht in beide gevallen verdubbelen door een paracetamol spiegel te behouden, dwz dat je elke 6 uur 1 of 2 paracetamols inneemt gedurende de dag, als je dan tramadol neemt zal het een potentieverhogend synergy vertonen. ik zou niet te makkelijk ervan uit gaan dat je direct meer van tramadol nodig hebt, 2 weken zonder oxy heeft je tolerantie zeker naar beneden gebracht, ondanks de mate van oxygebruik hebben die 2 weken zonder significant meer invloed gehad op je tolerantie
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dooker zei:
ik heb me ingelezen over mitrazapine en ik moet je gelijk geven, het is een unieke chem die te combineren is met bepaalde opioids en elkaar positief versterken. het is geen benzo, al stamt het wel af van benzo's en is een next generation chem
Klik om te vergroten...
SNRI staat voor Serotonine en Noradrenaline Reuptake Inhibitor. Dat betekent dat ze werken op de twee belangrijkste stoffen in de hersenen bij depressie, namelijk serotonine en noradrenaline. Duizenden mensen nemen deze geneesmiddelen en kunnen nu een normaal leven leiden. Nogmaals mitrazepine stampt niet af van benzo en werkt niet verrijkend bij opiaten ,sterker nog het kan in hoge doseringen er voor zorgen dat opiaten minder goed werken omdat de snri de receptor bezet houd. Ende discussie. Sorry maar je gaat het niet winnen van mij met mijn eindeloze ervaringen met medicatie
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
In tramadol zit ook een SNRI ,niet bepaald leuk als je geen depressie heb daarbij moet je dan ook nog eens zeer hoge dosis nemen om maar iets positiefs te voelen.
Dus ik zeg blijf eraf
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
In tramadol zit ook een SNRI ,niet bepaald leuk als je geen depressie heb daarbij moet je dan ook nog eens zeer hoge dosis nemen om maar iets positiefs te voelen.
Dus ik zeg blijf eraf
Klik om te vergroten...
SNRI is geen ingredient maar een klassificatie van type medicijn
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dooker zei:
SNRI is geen ingredient maar een klassificatie van type medicijn
Klik om te vergroten...
Een antidepressiva is het ,ik gebruik remeron ook een SNRI
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een type antidepressiva, er zijn ook andere soorten antidepressiva. Dat is zo ingedeeld om te weten hoe en waar het in je lichaam op inwerkt en wat per klasse wel en niet te combineren is.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dooker zei:
Een type antidepressiva, er zijn ook andere soorten antidepressiva. Dat is zo ingedeeld om te weten hoe en waar het in je lichaam op inwerkt en wat per klasse wel en niet te combineren is.
Klik om te vergroten...
Er zijn niet echt veel soorten SNRI's ,het zijn voornamelijk SSRI's wat ze uitschrijven en TCA's ,bij mij is Remeron aka mitrazepine het goede medicijn tegen mijn depressie waar ik al ook 30 jaar mee knok maar waarom stoppen ze dit in een "licht"opiaat ?
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik durf niet met zekerheid te zeggen maar mitrazepine klinkt als een benzodiazepine. Opiaten en benzodiazepines zijn een extreem gevaarlijke combinatie, waarbij de dood geen uitzonderlijk geval is. Al ken ik meer mensen die de 2 soorten alsnog voorgeschreven kregen. Kwalijke zaak dat artsen dit niet weten. Tevens de reden dat ik artsen ten alle tijden in twijfel trek over hun voorgestelde medicatie. Zo overtreden ze wettelijk gestelde regels vaker wel dan niet mbt de duur van gebruik. Voor benzodiazepines en opiaten is de maximale gebruiksduur 6 weken waarvan 2 weken afbouw is. De meeste mensen die benzodiazepines krijgen, gebruiken het al jaren of zelfs decennia met als gevolg lichamelijke afhankelijkheid tot het punt dat stoppen niet meer mogelijk is omdat je brein dermate is veranderd dat ermee stoppen de dood tot gevolg heeft en je persoonlijkheid onomkeerbaar verdwijnt en je je nooit meer jezelf kunt voelen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dooker zei:
Ik durf niet met zekerheid te zeggen maar mitrazepine klinkt als een benzodiazepine. Opiaten en benzodiazepines zijn een extreem gevaarlijke combinatie, waarbij de dood geen uitzonderlijk geval is. Al ken ik meer mensen die de 2 soorten alsnog voorgeschreven kregen. Kwalijke zaak dat artsen dit niet weten. Tevens de reden dat ik artsen ten alle tijden in twijfel trek over hun voorgestelde medicatie. Zo overtreden ze wettelijk gestelde regels vaker wel dan niet mbt de duur van gebruik. Voor benzodiazepines en opiaten is de maximale gebruiksduur 6 weken waarvan 2 weken afbouw is. De meeste mensen die benzodiazepines krijgen, gebruiken het al jaren of zelfs decennia met als gevolg lichamelijke afhankelijkheid tot het punt dat stoppen niet meer mogelijk is omdat je brein dermate is veranderd dat ermee stoppen de dood tot gevolg heeft en je persoonlijkheid onomkeerbaar verdwijnt en je je nooit meer jezelf kunt voelen.
Klik om te vergroten...
Vol;gens mij word het tijd om research te doen ,je kennis van medicijnen is zeer beperkt zo te lezen.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soulassasins zei:
Vol;gens mij word het tijd om research te doen ,je kennis van medicijnen is zeer beperkt zo te lezen.
Klik om te vergroten...
Ik doe best veel research, ik ben benieuwd waarom je dat denkt. Ik ken niet alle merknamen en de chemische samenstelling van alle medicijnen, daar zijn er teveel voor. Over voorschrijf duur en interacties zit ik spot on, ook al hebben artsen je iets anders verteld.. lees je bijsluiter maar en aanschouw mijn gelijkheid over dat. Laat me maar weten waarom jij dat van mij denkt, ben erg benieuwd
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dooker zei:
Ik doe best veel research, ik ben benieuwd waarom je dat denkt. Ik ken niet alle merknamen en de chemische samenstelling van alle medicijnen, daar zijn er teveel voor. Over voorschrijf duur en interacties zit ik spot on, ook al hebben artsen je iets anders verteld.. lees je bijsluiter maar en aanschouw mijn gelijkheid over dat. Laat me maar weten waarom jij dat van mij denkt, ben erg benieuwd
Klik om te vergroten...
Wat mij aan het twijfelen bracht is hoe je reageert op de naam mitrazepine en gelijk een verband legt met benzo's wat overigens vaak eindigt op pam.
Mitrazepine is een antidepressivum en werkt op je serotonine huishouding wat dus totaal geen benzo is.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soulassasins zei:
Wat mij aan het twijfelen bracht is hoe je reageert op de naam mitrazepine en gelijk een verband legt met benzo's wat overigens vaak eindigt op pam.
Mitrazepine is een antidepressivum en werkt op je serotonine huishouding wat dus totaal geen benzo is.
Klik om te vergroten...
ik heb me ingelezen over mitrazapine en ik moet je gelijk geven, het is een unieke chem die te combineren is met bepaalde opioids en elkaar positief versterken. het is geen benzo, al stamt het wel af van benzo's en is een next generation chem
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
SNRI staat voor Serotonine en Noradrenaline Reuptake Inhibitor. Dat betekent dat ze werken op de twee belangrijkste stoffen in de hersenen bij depressie, namelijk serotonine en noradrenaline. Duizenden mensen nemen deze geneesmiddelen en kunnen nu een normaal leven leiden. Nogmaals mitrazepine stampt niet af van benzo en werkt niet verrijkend bij opiaten ,sterker nog het kan in hoge doseringen er voor zorgen dat opiaten minder goed werken omdat de snri de receptor bezet houd. Ende discussie. Sorry maar je gaat het niet winnen van mij met mijn eindeloze ervaringen met medicatie
Klik om te vergroten...
ik weet wat de terminologie betekent, het was van mijn kant geen bedoeling om te winnen zoals jij dat ziet. je bent duidelijk chronisch depressief gezien je medicatie. je bent erg agressief ineens dus ik ben blij dat deze discussie over is .. happy go fucked up
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dooker zei:
ik weet wat de terminologie betekent, het was van mijn kant geen bedoeling om te winnen zoals jij dat ziet. je bent duidelijk chronisch depressief gezien je medicatie. je bent erg agressief ineens dus ik ben blij dat deze discussie over is .. happy go fucked up
Klik om te vergroten...
Ik ben absoluut niet agressief ,ik denk dat je je eigen daar in vergist.
En fucked up ben ik helemaal al niet want ik ben net zo clean als jij ,of veroordeel jij mij dat ik medicatie slik die bedoelt zijn voor mij psychische welzijn?
Ik draai al 30 jaar mee in de psychiatrie helaas.
Mag ik weten hoe oud je bent ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."