Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol in het openbaar strafbaar?

Alcohol in het openbaar strafbaar?

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
CloudSurfer zei:
Hierbij een goede statement: niet achter ‘t stuur kruipen na paar borrels te veel!

Wij pakken overigens meestal lekker de fiets als we gedronken hebben, dan zien ze het vaak door de vingers.
Klik om te vergroten...

Waar ga je heen dat ze dit controleren?

Één of andere studentenstad/gebied?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Helpt dit, om mensen te waarschuwen, dat je dus niet achter het stuur moet en kunt gaan zitten, als je gedronken hebt?
Klik om te vergroten...

Degene die het willen doen doen het toch helaas.
Ik wel al jaren voor: taxi's goedkoper gaan maken. Want wat je die voor spotprijzen laat rijden op uitgaansavonden dan heb je misschien een kans dat een groep alcomoblisten zegt: "ik neem toch een taxi"
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Degene die het willen doen doen het toch helaas.
Ik wel al jaren voor: taxi's goedkoper gaan maken. Want wat je die voor spotprijzen laat rijden op uitgaansavonden dan heb je misschien een kans dat een groep alcomoblisten zegt: "ik neem toch een taxi"
Klik om te vergroten...

Taxiprijzen in Amsterdam zijn belachelijk geworden.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Taxiprijzen in Amsterdam zijn belachelijk geworden.
Klik om te vergroten...

Wat kost een gemiddelde rit?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
Wat kost een gemiddelde rit?
Klik om te vergroten...

Paar jaar terug was het naar Camping Zeeburg uit het centrum al € 40,-.

Twaalf jaar terug was het van het Centraal Station naar Oud-West iets van € 10,-.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Paar jaar terug was het naar Camping Zeeburg uit het centrum al € 40,-.

Twaalf jaar terug was het van het Centraal Station naar Oud-West iets van € 10,-.
Klik om te vergroten...

Veel te duur...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voila, c'est la codicile d' Napoleon.
Als die taxi's zo duur zijn, het is gewoon oplichterij in optima fora, dan zullen de meeste drinkers het geld in hub zak houden (als er nog wat over is na een slemppartij)
en zelf maar naar huis proberen te rijden.
Het openbaar vervoer wordt ook al schreeuwend duur.
Daar zal iets aan gedaan moeten worden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn al een boel gemeenten, alwaar het in het openbaar drinken van alcohol ( op straat, dus) verboden is.
Een treurig gezicht als handhavers je dwingen om je fles of blikje leeg te kieperen op straat, zeggen sommigen.
Ik sta daar wel achter, een alcohol verbod in het openbaar, ja. Het gedrag van die handhavers dus niet, by the way.
Maar dat komt door mijn verleden toen ik de straten en kroegen nog afschuimde, denk ik zo...carnaval met die stadsfeesten telt natuurlijk dan weer niet mee denk ik.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lemmy zei:
Veel te duur...
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Voila, c'est la codicile d' Napoleon.
Als die taxi's zo duur zijn, het is gewoon oplichterij in optima fora, dan zullen de meeste drinkers het geld in hub zak houden (als er nog wat over is na een slemppartij)
en zelf maar naar huis proberen te rijden.
Het openbaar vervoer wordt ook al schreeuwend duur.
Daar zal iets aan gedaan moeten worden!
Klik om te vergroten...

Daar is Uber voor.

De Zandman zei:
Er zijn al een boel gemeenten, alwaar het in het openbaar drinken van alcohol ( op straat, dus) verboden is.
Een treurig gezicht als handhavers je dwingen om je fles of blikje leeg te kieperen op straat, zeggen sommigen.
Ik sta daar wel achter, een alcohol verbod in het openbaar, ja. Het gedrag van die handhavers dus niet, by the way.
Maar dat komt door mijn verleden toen ik de straten en kroegen nog afschuimde, denk ik zo...carnaval met die stadsfeesten telt natuurlijk dan weer niet mee denk ik.
Klik om te vergroten...

Was dat niet altijd al?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Was dat niet altijd al?
Klik om te vergroten...
Ja, het gedrag van handhavers is altijd al vervelend geweest. Toen ze nog veldwachter heetten al.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."