Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsÉnkel GHB. Kan je hier aan overlijden?

Énkel GHB. Kan je hier aan overlijden?

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon geen GHB doen
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
"GHB is an agonist at the newly characterized[when?] GHB receptor, which is excitatory."
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag,

Stel; Iemand die geen idee heeft wat GHB is, maar het toch wilt proberen en neemt vervolgens een middelmatige slok GHB.
/ Of er is iemand die een middelmatige slok GHB in iemands drankje doet en het slachtoffer totaal geen idee heeft van hoe GHB smaakt.

Dan zou je na zo'n middelmatige slok GHB toch hartstikke dood zijn?!
Ik kan me de 2 bovenstaande scenario's nog wel voorstellen dat dit daadwerkelijk gebeurd.

Hoe kunnen veel mensen dan stellen dat je énkel en alleen door GHB niet overlijd?

(Nee jongens, ik ben niets van plan. Just curious)
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#4
En nog een tweede vraag voor de liefhebbers:

Ik merkte dat ik na te veel GHB verschrikkelijk rusteloos was en stuiptrekkingen kreeg. Een verschrikkelijk onrustig gevoel in mijn handen en benen dat ik mijn lichaamsdelen wel continue moést bewegen!

Hoe komt het dat GHB voor stuiptrekkingen zorgt? Je ziet dit namelijk ook bijna altijd terug op filmpjes van mensen die te veel GHB hebben genomen. Het is toch een kalmerend/rustgevend middel..?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het blijkt dat als je 750mg ghb per liter bloed ineens inneemt dat je daar aan overlijd. Een mens heeft 5 a 6 liter bloed.
Dus reken maar uit.
Een goede sslok uit de fles en je bent dood.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Elke stof is solo dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.

Hoe komt het dat GHB voor stuiptrekkingen zorgt? Je ziet dit namelijk ook bijna altijd terug op filmpjes van mensen die te veel GHB hebben genomen. Het is toch een kalmerend/rustgevend middel..?
Klik om te vergroten...
Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#7
8️⃣6️⃣ zei:
Elke stof is solo dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.


Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet.
Klik om te vergroten...
Ik heb het hier maar over één slok. Ik snap niet dat mensen beweren dat je door GHB alléén niet overlijd
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
Elke stof is solo dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.


Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet.
Klik om te vergroten...
Als ik genoeg ghb neem en richting het out gaan zit dan word ik toch echt wel spastisch.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
8️⃣6️⃣ zei:
Elke stof is solo dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.


Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet.
Klik om te vergroten...
Dit kan wel degelijk. Bij mijn eerste keer GHB kreeg ik ook stuiptrekkingen. Daarna nooit meer gehad, alleen met afkicken jaren later.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#10
8️⃣6️⃣ zei:
Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet
Klik om te vergroten...
Dat denk ik dus wel. Ik heb het zelf ervaren (en nee, ik ben niet verslaafd) en in bijna alle gevallen van mensen die te veel GHB op hebben zie je die stuiptrekkingen terug, en de drang hebben om al je lichaamsdelen te bewegen
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
Als ik genoeg ghb neem en richting het out gaan zit dan word ik toch echt wel spastisch.
Klik om te vergroten...
Spastisch inderdaad! Tering. Iemand die weet waarom dit vaak terugkomt bij te hard gaan?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Spyro
Ok, ik geloof jhe hoor, heb het alleen nog nooit gezien bij af en toe gebruikers.

@Ganjasmoker1993
Ik snap niet dat mensen beweren dat je door GHB alléén niet overlijd
Klik om te vergroten...
Ik wel, de gemiddelde druggebruiker gebruikt zonder nadenken en heeft nog nooit ook maar enig onderzoek gedaan naar de middelen die hij/zij gebruikt. Dus die kunnen wel van alles roepen.

Gelukkig zijn er nog mensen die wel info opzoeken/vragen zoals jij!
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Gewoon geen GHB doen
Klik om te vergroten...
Je zit hier wel in t GHB sub hé vriend
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stuiptrekkingen/tics in de spieren (gezicht, ledematen) zijn voor zover ik weet een bekend verschijnsel van een te hoge dosis GHB, evenals bewusteloosheid, verlaagde hartslag, ademhaling, lichaamstemperatuur, etc.

Tuurlijk kun je aan alleen GHB overlijden. Als je er maar genoeg van neemt, en dat is juist met GHB helaas niet héél erg moeilijk.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er is nogal een verschil tussen "een slok" van een drankje waar een normale dosis GHB in gemixt zit (1-4ml) vs een slok van een flesje met pure GHB of erger nog GBL. Over die eerste hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken, die andere twee wel. Maar het smaakt echt hoor dus een niet wetend persoon zal dat hoogstwaarschijnlijk niet zo doorslikken... Maar je moet gewoon je spul goed opbergen en niet laten staan waar er risico is dat mensen dat überhaupt kunnen doen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Chillax zei:
niet laten staan waar er risico is dat mensen dat überhaupt kunnen doen.
Klik om te vergroten...
Schrijf het er daarom met KOEIENLETTERS op met watervaste stift.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#17
1000006047.jpg
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wij gebruiken altijd dit soort flesjes, na gebruik goed uitspoelen en vullen, achter slot en grendel, want hier neemt echt niemand per ongeluk een slok van. En er is ook niemand in mijn huis die spontaan de wasmachine of afwasmachine wil reinigen😅 Als ik het gebruik vul ik ook vaak gewoon de buisjes van te voren. Maar geen grootverbruiker, doe er heeel heel lang mee. Het is ook zeker niet mijn drug of choice. Stuiptrekkingen herken ik van mijn ex partner en vond ik heel eng.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganjasmoker1993 zei:
Dag,

Stel; Iemand die geen idee heeft wat GHB is, maar het toch wilt proberen en neemt vervolgens een middelmatige slok GHB.
/ Of er is iemand die een middelmatige slok GHB in iemands drankje doet en het slachtoffer totaal geen idee heeft van hoe GHB smaakt.

Dan zou je na zo'n middelmatige slok GHB toch hartstikke dood zijn?!
Ik kan me de 2 bovenstaande scenario's nog wel voorstellen dat dit daadwerkelijk gebeurd.

Hoe kunnen veel mensen dan stellen dat je énkel en alleen door GHB niet overlijd?

(Nee jongens, ik ben niets van plan. Just curious)
Klik om te vergroten...
Ik heb dat 1 keer per ongeluk gedaan omdat ik dacht dat er water in een aa flesje zat. Dat was een flinke slok en ben toen wel ff weg geweest, als in out gegaan. De combinaties met andere downers maken het levensbedreigend maar als je maar genoeg neemt zal GHB zeker wel levensbedreigend kunnen zijn. Dat is met vrijwel alle drugs waar teveel van wordt genomen.

Extra gevaarlijk aan G is dat je al met iets teveel KO kunt gaan. Als iemand dan toevallig op de fiets of in de auto stapt en er gebeurt een ongeluk dan zal de oorzaak van dat ongeluk ook GHB zijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van een slok ghb kun je dood gaan als je geen Kut spul hebt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."