Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste kweek plan feedback gevraagd

Eerste kweek plan feedback gevraagd

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DoemaarlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Ik zelf neem gewoon mijn water uit de kraan (ik heb wel een anti kalk filter trouwens) dan mix ik die met voeding vanaf dag 12 ongeveer. Eerste weken drinkt plantje ook zeer weinig. Zorg dat het niet kurkdroog wordt, maar ook niet teveel water geven.
En mixed water geef ik vervolgens na meting een waarde pH+ of pH- om rond PH 6 te komen. Ik kijk niet naar de Ec moet ik bekennen.

Voor autoflowers wordt over het algemeen aangeraden ze direct in de grote pot te doen. Herpotten vraagt veel energie voor ze en belemmert de groei in principe.

Succes en doe maar een 2de zaadje erbij in eigen pot, het is nu beste tijd van het jaar toch?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht. Inderdaad las Ik dat het beter is om gelijk in de definitieve pot te kweken om stress te voorkomen. Zag wel dat de meningen hier over verdeeld zijn. Ik ga niet te lang wachten met de zaailing in de grotere pot doen dan moet het wel goedkomen.
D
DoemaarlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste kwekers,

Dit is mijn eerste kweekje buiten, 1 autoflower hybride zaadje laten ontkiemen in een koffie filter. Gelukt! Nu in een klein potje met kokos/potgrond in de vensterbank. Hier laat ik hem een weekje in staan. Daarna voorzichtig overpotten op plagron lightmix met perliet in een 18L pot.

Ik gebruik de terra lijn van plagron, grow & bloom als voeding.

Hieronder een schema hoe ik het voeden ga aanpakken. Ik heb besloten om de ongeveer de helft van de voeding te geven die op de gebruiksaanwijzing van plagron staat omdat het om een auto flower gaat. Het schema is een schatting en ik pas dit aan indien nodig.

De PH en EC waarden van het voedingswater wil ik controleren. Ik wil mikken op een ph van 6-6.5. Ik heb Ph- en ph+ aangeschaft om het water op het juiste niveau te krijgen.

Groei periode: Voeding per liter
Week 1 in lightmix: Nog geen voeding, lightmix is volgens plagron voor een week voorbemest
Week 2: 2ML grow
Week 3: 2ML grow
Week 4: 2ML grow

Bloei periode voeding per liter
Week 5 2.5ML Bloom
Week 6 2.5ML bloom
Week 7 2.5ML bloom
Week 8: 2ML bloom per liter
Week 9: 3ML bloom per liter
Week 10: 3ML bloom per liter
Week 11-12: Oogst of Bekijken of ze nog langer moeten evt bloom bij voeden.

Ik mik op de volgende Ec waarden per week.

Week 1 en 2 1.1
Week 3 en 4 1.7
Week 5 tot 7 1.6
Week 8 1.8
Week.9 1.9
Week 10-12 2


Vragen:

Ec waarde controleer ik van het voedingswater en regelmatig controle van het overtollige water dat onderuit de pot vloeit. Ik controleer dit door water van ph 6-6.5 in de pot te gieten tot er genoeg vloeistof opgevangen kan worden.

Ec waarden zijn mij nog niet zo duidelijk, meet ik het voedingswater elke keer? Of alleen het opgevangen spul uit de pot, en dan als het te laag / hoog is meer of minder voeding gebruiken?

Als ik 1 liter water met groei of bloei mix meng, en de PH is te laag of te hoog doe ik er ph+ of min bij?

Heel erg bedankt.

Groet,

Doemaarlekker
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Doemaarlekker zei:
Beste kwekers,

Dit is mijn eerste kweekje buiten, 1 autoflower hybride zaadje laten ontkiemen in een koffie filter. Gelukt! Nu in een klein potje met kokos/potgrond in de vensterbank. Hier laat ik hem een weekje in staan. Daarna voorzichtig overpotten op plagron lightmix met perliet in een 18L pot.

Ik gebruik de terra lijn van plagron, grow & bloom als voeding.

Hieronder een schema hoe ik het voeden ga aanpakken. Ik heb besloten om de ongeveer de helft van de voeding te geven die op de gebruiksaanwijzing van plagron staat omdat het om een auto flower gaat. Het schema is een schatting en ik pas dit aan indien nodig.

De PH en EC waarden van het voedingswater wil ik controleren. Ik wil mikken op een ph van 6-6.5. Ik heb Ph- en ph+ aangeschaft om het water op het juiste niveau te krijgen.

Groei periode: Voeding per liter
Week 1 in lightmix: Nog geen voeding, lightmix is volgens plagron voor een week voorbemest
Week 2: 2ML grow
Week 3: 2ML grow
Week 4: 2ML grow

Bloei periode voeding per liter
Week 5 2.5ML Bloom
Week 6 2.5ML bloom
Week 7 2.5ML bloom
Week 8: 2ML bloom per liter
Week 9: 3ML bloom per liter
Week 10: 3ML bloom per liter
Week 11-12: Oogst of Bekijken of ze nog langer moeten evt bloom bij voeden.

Ik mik op de volgende Ec waarden per week.

Week 1 en 2 1.1
Week 3 en 4 1.7
Week 5 tot 7 1.6
Week 8 1.8
Week.9 1.9
Week 10-12 2


Vragen:

Ec waarde controleer ik van het voedingswater en regelmatig controle van het overtollige water dat onderuit de pot vloeit. Ik controleer dit door water van ph 6-6.5 in de pot te gieten tot er genoeg vloeistof opgevangen kan worden.

Ec waarden zijn mij nog niet zo duidelijk, meet ik het voedingswater elke keer? Of alleen het opgevangen spul uit de pot, en dan als het te laag / hoog is meer of minder voeding gebruiken?

Als ik 1 liter water met groei of bloei mix meng, en de PH is te laag of te hoog doe ik er ph+ of min bij?

Heel erg bedankt.

Groet,

Doemaarlekker
Klik om te vergroten...
Ik zelf neem gewoon mijn water uit de kraan (ik heb wel een anti kalk filter trouwens) dan mix ik die met voeding vanaf dag 12 ongeveer. Eerste weken drinkt plantje ook zeer weinig. Zorg dat het niet kurkdroog wordt, maar ook niet teveel water geven.
En mixed water geef ik vervolgens na meting een waarde pH+ of pH- om rond PH 6 te komen. Ik kijk niet naar de Ec moet ik bekennen.

Voor autoflowers wordt over het algemeen aangeraden ze direct in de grote pot te doen. Herpotten vraagt veel energie voor ze en belemmert de groei in principe.

Succes en doe maar een 2de zaadje erbij in eigen pot, het is nu beste tijd van het jaar toch?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doemaarlekker zei:
Als ik 1 liter water met groei of bloei mix meng, en de PH is te laag of te hoog doe ik er ph+ of min bij?
Klik om te vergroten...

Beter grotere hoeveelheden aanmaken. Die voedingsstoffen geven een klap aan je water. Grotere hoeveelheden is makkelijker sturen.

Te lage PH is PH+ bijvoegen. Voorzichtig! Het is sterk spul. De aangegeven hoeveelheden op de fles waren bij mij steeds teveel.

Te hoge PH is PH- toevoegen. Op aarde zou ik altijd PH6 aanhouden.

Liever niet overpotten van een autoflower. Maar goed. Voor de volgende keer. Is al gezegd ook zie ik. Laat hem nu maar even aansterken en dan overpotten ipv een kleine zaailing al de klap geven van overpotten. Dat doet meer kwaad dan goed. Liever dan in de vegetatieve fase.

Ik ben zelf gestopt met buiten kweken. Ellende van t weer dat je niet volledig kan beheersen en t verzieken van de toppen daardoor na alle moeite kan ik niet zo goed mee omgaan. Geef mij maar indoor. Dan speel ik zelf de weergod. :wink:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb laatst een docu gezien over koper en groente kweken. Schijnt wonderen te doen. Btw dit ging echt over groentes maar groen is groen😉
D
DoemaarlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Update: Gaat lekker met de autoflowers, heb een kasje gemaakt om ze droog te houden zodat de voeding er niet uitspoelt In de regen.

Ook mooi voor in de bloei om toprot te voorkomen. Hopelijk is de kas groot genoeg voor twee volgroeide planten. Moet goed komen denk ik.

Ik las overal dat je voor autoflowers de helft van de voeding aan moet houden. Gewoon maximaal voeding gegeven in overleg met plagron grow expert. Gaat prima. Plagron Grow. Straks basis bloom & green sensation bloom booster.

Ook moest ik een behandeling met neemolie toepassen. Spint, bladmineer, bladluis geconstateerd. Werkt tot nu toe goed.



1000026300.jpg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kijk, dat ziet er al beter uit. 2 plantjes!
Ik zelf heb helemaal geen angst meer voor regen, alleen de laatste 2 a 3 weken haal ik ze liever naar binnen.
En als ze jong zijn zijn ze erg gevoelig voor windvlagen en zijn stormen hun grootste vijand hier.
Maar klopt, regen kan nutriënten wegspoelen, al is regenwater ook niet verkeerd voor ze.
Je hokje ziet er goed uit! Misschien past er maar 1 in als er één goed volgroeide bijzit straks, maar dat zul je dan niet erg vinden.
Lekker bezig, goede hobby!
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ec waarden zijn mij nog niet zo duidelijk, meet ik het voedingswater elke keer? Of alleen het opgevangen spul uit de pot, en dan als het te laag / hoog is meer of minder voeding gebruiken?
Klik om te vergroten...
Je meet hoeveel voedingstoffen in het water overblijven nadat het door je plant is geweest.
Dan kan je zien of je te veel of te weinig voedingstoffen gebruikt. Te hoge waarde betekend dat je planten het niet opnemen dus geef je teveel. Te lage waarde betekend dat je te weinig voeding geeft.


Check de Canna producten eens dan is voeding geven makkelijker dan je ooit had kunnen voorstellen.
growguide: https://www.canna-uk.com/growguide
Je kan hier makkelijk je eigen waardes in typen voor wat voor jou van toepassing is.

De EC waarde kun je verlagen door extra water toe te voegen. EC meter is wel handig om dan te hebben. Alhoewel je snel door zal krijgen dat als je exact doet wat die guide zegt het ook tussen de marge blijft.

Ph waarde is heel simpel als je het water altijd uit dezelfde kraan haalt. Dan kun je namelijk dat ph gehalte meten (ph7 is gemiddeld) en steeds klein beetje ph- in het water doen tot je op PH6 uit komt.
Moet je wel even onthouden hoeveel ml ph- je hebt gegeven, dan kun je dat mits je continu dezelfde hoeveelheid maakt steeds standaard toevoegen.


Voorbeeld setup Canna coca: (Zak kokos)

-fles canna coco a (voeding)
-fles canna coco b (voeding)
(waarom A en B? Ze kunnen de voedingstoffen niet samenvoegen omdat bepaalde voedingstoffen niet gemixt kunnen worden dus als je water maakt eerst altijd A daarna de rest van de vloeistoffen en aan het einde pas B)

-Canna coco rhizotonic
(Dit zorgt voor goede wortels waardoor de plant niet zo snel ziek wordt en stimuleert de groei van de rest van de plant)
-canna coco Cannazym (Dit zorgt ervoor dat alles wat sterft zoals wortels omgezet worden in opneembare voeding)
-Canna coco Boost
(Dit zorgt er voor dat de plan zijn metabolisme drastisch verbeterd waardoor je dus minder voeding hoeft te geven)
-Canna coco PK
(Dit geef je maar 1 week in de groei en stimuleert de groei van de wiettoppen drastisch mits op de juiste moment gegeven)

Dit is de schema specifiek voor Canna Coco als je in 1 keer 30 liter maakt.:
1722257085280.png
Dus 30liter water in een watervat of speciekuip.
Canna A toevoegen
overige vloeistoffen toevoegen
Canna B toevoegen
ph- toevoegen
EC meten
-EC te laag? Meer coca A of B toevoegen
-EC te hoog? Meer water toevoegen

Elke plant heeft ongeveer 750/1000ml per dag nodig. Beste is dan 2 keer per dag water geven. 1 uur nadat ze wakker zijn geworden en 1 uur voordat ze gaan slapen.
D
DoemaarlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Guapo Temudgin zei:
Je meet hoeveel voedingstoffen in het water overblijven nadat het door je plant is geweest.
Dan kan je zien of je te veel of te weinig voedingstoffen gebruikt. Te hoge waarde betekend dat je planten het niet opnemen dus geef je teveel. Te lage waarde betekend dat je te weinig voeding geeft.


Check de Canna producten eens dan is voeding geven makkelijker dan je ooit had kunnen voorstellen.
growguide: https://www.canna-uk.com/growguide
Je kan hier makkelijk je eigen waardes in typen voor wat voor jou van toepassing is.

De EC waarde kun je verlagen door extra water toe te voegen. EC meter is wel handig om dan te hebben. Alhoewel je snel door zal krijgen dat als je exact doet wat die guide zegt het ook tussen de marge blijft.

Ph waarde is heel simpel als je het water altijd uit dezelfde kraan haalt. Dan kun je namelijk dat ph gehalte meten (ph7 is gemiddeld) en steeds klein beetje ph- in het water doen tot je op PH6 uit komt.
Moet je wel even onthouden hoeveel ml ph- je hebt gegeven, dan kun je dat mits je continu dezelfde hoeveelheid maakt steeds standaard toevoegen.


Voorbeeld setup Canna coca: (Zak kokos)

-fles canna coco a (voeding)
-fles canna coco b (voeding)
(waarom A en B? Ze kunnen de voedingstoffen niet samenvoegen omdat bepaalde voedingstoffen niet gemixt kunnen worden dus als je water maakt eerst altijd A daarna de rest van de vloeistoffen en aan het einde pas B)

-Canna coco rhizotonic
(Dit zorgt voor goede wortels waardoor de plant niet zo snel ziek wordt en stimuleert de groei van de rest van de plant)
-canna coco Cannazym (Dit zorgt ervoor dat alles wat sterft zoals wortels omgezet worden in opneembare voeding)
-Canna coco Boost
(Dit zorgt er voor dat de plan zijn metabolisme drastisch verbeterd waardoor je dus minder voeding hoeft te geven)
-Canna coco PK
(Dit geef je maar 1 week in de groei en stimuleert de groei van de wiettoppen drastisch mits op de juiste moment gegeven)

Dit is de schema specifiek voor Canna Coco als je in 1 keer 30 liter maakt.:
Bekijk bijlage 61031
Dus 30liter water in een watervat of speciekuip.
Canna A toevoegen
overige vloeistoffen toevoegen
Canna B toevoegen
ph- toevoegen
EC meten
-EC te laag? Meer coca A of B toevoegen
-EC te hoog? Meer water toevoegen

Elke plant heeft ongeveer 750/1000ml per dag nodig. Beste is dan 2 keer per dag water geven. 1 uur nadat ze wakker zijn geworden en 1 uur voordat ze gaan slapen.
Klik om te vergroten...
Hey bedankt voor je reactie, inmiddels staat er een autoflower van 140cm in mijn tuin. De plant doet het perfect. Ik meet alleen de Ec waarde van het voedingswater. Ec meten door een monster te nemen van de aarde is mij toch te omslachtig. De Ec meten van de 'runoff' is nooit accuraat (aldus grow expert van plagron) Ik voed vanaf het begin maximaal bij en daar doet ze het goed op ondanks de verhalen dat een autoflower de helft van de voeding zou moeten krijgen.

Ben tot nu toe erg tevreden over de plagron terra lijn. Ik gebruik alleen grow & bloom + green sensation nu voor de bloei. Met water geven kijk ik nu gewoon hoe droog de bovenkant er uit ziet / voelt, ook kijk ik hoe zwaar te pot voelt. Werkt perfect.

Zal de canna producten eens bekijken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."