Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp zoek naar coca-plant houder

Op zoek naar coca-plant houder

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
crssl260Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allemaal!

Ik ben redacteur bij Spuiten en Slikken, waar we bezig zijn met een documentaire over de gevolgen van de Nederlandse cocaïnehandel, het huidige beleid en wat toekomstscenario's op het gebied van beleid zou kunnen zijn; legaliseren, gedogen of strengere repressie. Omdat we ook legalisering als een van de opties aan bod willen brengen, komen we graag in contact met iemand die hier in Nederland een cocaplant heeft en onderhoud. Diegene willen we vraag wat planten stellen over of het werkbaar hier in Nederland zou zijn en hoeveel tijd/moeite/energie er in de plant opgaat, om zo te bespreken hoe realistisch het is om in Nederland coke te produceren. Let op: dit kan eventueel ook anoniem, mocht je je daar prettig bij voelen!

Ik weet dat het online wel verkrijgbaar is, maar moeilijk, i.v.m. de beschikbaarheid. Nu is het daardoor een niet veelvoorkomende plant, dus ik probeer daarom via deze wijze in contact te komen met iemand die zo'n plant heeft. Stuur me vooral een bericht als je vragen hebt!

Groetjes
Carmen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
FYI, cocaïne kan ook gesynthetiseerd worden.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jhet.5570240104
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
crssl260 zei:
Diegene willen we vraag wat planten stellen over of het werkbaar hier in Nederland zou zijn
Klik om te vergroten...
Diegene graag wat vragen stellen? :P
c
crssl260Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Guapo Temudgin zei:
Diegene graag wat vragen stellen? :P
Klik om te vergroten...
Haha dat bedoel ik, zo te zien was het laat op de werkdag :wink: ik wil diegene inderdaad graag wat vragen stellen over de planten
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is hier wel te produceren alleen de hooveelheid die je nodig hebt op schaal in kassen maakt het unprofitable.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze Herbs Mang zei:
Het is hier wel te produceren alleen de hooveelheid die je nodig hebt op schaal in kassen maakt het unprofitable.
Klik om te vergroten...
Dat kon je nog best eens meevallen, Nederlandse kwekers zijn ontzettend productief in kassen, en zullen dat bijzonder snel in de vingers hebben.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
miles zei:
Dat kon je nog best eens meevallen, Nederlandse kwekers zijn ontzettend productief in kassen, en zullen dat bijzonder snel in de vingers hebben.
Klik om te vergroten...
Ja maar dan nog, als het zou kunnen zou het gedaan worden. Er zijn vast al heel veel knappe koppen zijn geweest die er over na hebben gedacht. Naast dat het veel oppervlakte nodig heeft heb ik ooit ergens gelezen dat de kwaliteit veel lager is, en je dus nog meer planten nodig hebt voor een kwalitatief goede kilo. Krijg ineens wel het idee om eens stage te gaan lopen bij zo een plantage. Onder het mom van behoud van kennis.
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
FYI, cocaïne kan ook gesynthetiseerd worden.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jhet.5570240104
Klik om te vergroten...
Wow, sinds 1987 al... Ik heb me dat wel eens afgevraagd, of dat kan.

Vervolgvraag is natuurlijk waarom dat nog niet op grote schaal gebeurd. Zou het te duur zijn?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
ronja zei:
Wow, sinds 1987 al... Ik heb me dat wel eens afgevraagd, of dat kan.

Vervolgvraag is natuurlijk waarom dat nog niet op grote schaal gebeurd. Zou het te duur zijn?
Klik om te vergroten...
Nee cocaïne is te lucratief 😂

In de leveringsketen van cocaïne wil eigenlijk iedereen zijn winst verdubbelen. Doordat cocaïne uit Zuid-Amerika komt, zijn er veel tussenpersonen die de drug weer doorverkopen. Zo kan een kilo coke ineens ruim 20 keer zoveel kosten tegen de tijd dat die in Nederland aankomt.

Die leveringsketen is zo lucratief dat heel veel mensen het niet meer kunnen veroorloven om géén cocaïne te verkopen. De belangen zijn enorm. Denk aan smokkelaars voor kartels die worden vermoord als ze stoppen. Maar het gaat nog een stuk verder. De internationale handel in coke wordt ook ingezet om geldstromen te verbergen, bijvoorbeeld door staten die militaire operaties in het buitenland willen financieren. Zeker met cocaïne zijn er gewoon internationaal politieke belangen die zo'n schaduweconomie nodig heeft om te opereren. Het is niet voor niks dat de Amerikanen voor miljarden dollars per jaar aan militaire steun gaven aan een paramilitaire groepering in Colombia, die zelf ook cocaïne verhandelt om de gewapende strijd te financieren. Drugshandel is dan even snel een flinke zak geld die je in staat stelt om een communistische beweging dood te schieten.
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Nee cocaïne is te lucratief 😂

In de leveringsketen van cocaïne wil eigenlijk iedereen zijn winst verdubbelen. Doordat cocaïne uit Zuid-Amerika komt, zijn er veel tussenpersonen die de drug weer doorverkopen. Zo kan een kilo coke ineens ruim 20 keer zoveel kosten tegen de tijd dat die in Nederland aankomt.

Die leveringsketen is zo lucratief dat heel veel mensen het niet meer kunnen veroorloven om géén cocaïne te verkopen. De belangen zijn enorm. Denk aan smokkelaars voor kartels die worden vermoord als ze stoppen. Maar het gaat nog een stuk verder. De internationale handel in coke wordt ook ingezet om geldstromen te verbergen, bijvoorbeeld door staten die militaire operaties in het buitenland willen financieren. Zeker met cocaïne zijn er gewoon internationaal politieke belangen die zo'n schaduweconomie nodig heeft om te opereren. Het is niet voor niks dat de Amerikanen voor miljarden dollars per jaar aan militaire steun gaven aan een paramilitaire groepering in Colombia, die zelf ook cocaïne verhandelt om de gewapende strijd te financieren. Drugshandel is dan even snel een flinke zak geld die je in staat stelt om een communistische beweging dood te schieten.
Klik om te vergroten...
Haha, dus eigenlijk is het niet te duur, maar juist te goedkoop om synthetische coke te maken...

Dank voor je uitgebreide en duidelijke antwoord. 🙏

Ja, ik weet ongeveer wat coke kost als het net het land binnen is gekomen (op wat voor creatieve import-wijze dan ook) en dat is een heel stuk minder dan het later per gram bij de lokale dealer kost.

Ik wist niet dat de internationale cokehandel wordt gebruikt om geldstromen te verbergen. Al verbaasd me dat niet echt, als je wel eens flarden meekrijgt (of zelf uit het nieuws destilleert) hoe geopolitieke belangen kunnen uitmonden in duisternis en cynisme.

En waarschijnlijk zijn zowel de mensen uit de leveringsketen van de cocaïne, als de mensen van die duistere en cynische geopolitieke belangen er niet blij mee, als iemand hier zelf een lab opzet om synthetische coke te maken. Niet onrealistisch om te denken dat iemand van zo'n lab dan snel met vroegpensioen gaat.

Plus dat tot nu toe niet alle synthetische varianten van substanties een even prettig effect hebben, als hun niet-synthetische zusjes. (Deels uit eigen ervaring en deels lees ik dat op diverse drugsfora.) Het zou dus ook maar afwachten zijn of synthetische coke hetzelfde zou werken als de niet-synthetische.

(Al zouden gebruikers wel een goede zondebok hebben om te mopperen op een slechte kwaliteit, een verminderd effect aan het eind van de nacht, fysieke kwalen en andere dingen die nu ook bij langdurig gebruik van coke horen. "Die stomme synthetische coke ook! Ik krijg al weken niet meer die lekkere high uit de begintijd!")

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."