Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlbino teachers going wrong?

Albino teachers going wrong?

12 antwoorden
899 weergaven
18-5-2026
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook, volgens instructies zou de zak gesloten moeten blijven en de luchtfilters hun werk laten doen, maar het lijkt me wel een heel natte bedoeling dus ik laat de zak al een tijdje openstaan
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Luchtvochtigheid wel, maar er staat echt water in
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit lijkt me er minder fraai uit te zien dan mijn vorige kweek kit. Voorlopig niet gelukt betere foto's te nemen.

IMG20241210225035.jpg
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben om iets over het substraat/mycelium te strooien/sprenkelen wat de ongewenste schimmels zou moeten doden zonder de paddenstoelen aan te tasten, maar ik vind niet terug wat of waar
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shango zei:
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben om iets over het substraat/mycelium te strooien/sprenkelen wat de ongewenste schimmels zou moeten doden zonder de paddenstoelen aan te tasten, maar ik vind niet terug wat of waar
Klik om te vergroten...
Betwijfel of dit echt bestaat. Een middel dat schimmels aan pakt behalve de paddo's zelf
Shango zei:
Ook, volgens instructies zou de zak gesloten moeten blijven en de luchtfilters hun werk laten doen, maar het lijkt me wel een heel natte bedoeling dus ik laat de zak al een tijdje openstaan
Klik om te vergroten...
Vocht is juist heel goed. Ik heb eerder last dat de kweekkit te droog is dan te vochtig.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Komt er een rotte(vis lucht) uit de kit?
Het is niet aan te raden om een kit open te maken als er echt schimmel in zit.
Waarom denk je dat de kit te nat is?
Heb je hem zelf nat gesprayed?
Als er water onder de kweekbak zelf in de zak staat dan is dat niet erg. Als het substraat maar niet te nat is.
Heb je de vorige keer in hetzelfde seizoen gekweekt?
Hoe warm is het in de ruimte waar de kit staat?
Gebruik je een warmtenet?
Ik zou hem weer dicht doen.
Met een waterstofperoxide oplossing kun je een kit soms redden.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#8
De lucht valt goed mee.

Ik dacht dat luchten net zou helpen tegen ongewenste schimmels.

Deze growkit begonnen net wanneer de andere dood was. Zelfde plaats in huis. Zelfde kamertemperatuur van 20 graden met zelfde warmtematje, zelfde siliconenpad en karton van het doosje tussen mat en kit.

Het is een kit die nat genoeg komt om zelfs voor de tweede flush nog steeds geen water hoeven toe te voegen. Het is een hoge smalle plastic zak met groen/bruin substraat dat bestaat uit korrels van enkele cms diameter.

Bijgevolg is foto's nemen, en zelfs met het blote oog kijken redelijk lastig.

Het groene dat ik meen te zien zou van het substraat kunnen zijn maar ik ben toch bezorgd om een schimmel.

Ja die peroxide is denk ik wat ik bedoelde. In de video sproeit men het wel op mycelium, ik heb ondertussen de eerste vruchten die beginnen te spruiten en dan kan het snel gaan, en moeilijk niet op de vruchten te sproeien, tenzij dat geen kwaad zou kunnen?

En zouden de paddenstoelen giftig kunnen geworden zijn als het effectief schimmel is.... ? 😬
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou het even een nachtje afwachten en de kit weer dicht doen.
Het zou snel erger moeten worden als hij echt besmet is.
Als het op meerdere plekken zit, dan zou ik hem niet proberen te redden.
Ik heb een keer met een mondkapje op en ontsmette keuken handschoenen een stuk schimmel aan de rand van de kit weggesneden en er voorzichtig uit gehaald.
Daarna met een schone scalpel er nog een
stuk omheen weg gesneden en op die plek een perioxide oplossing gespoten.
De flush is verder gelukt. Maar daarna was de kit alsnog 1 en al schimmel.
Als je hem toch gaat proberen te redden, snijd de boel dan weg is mijn advies.
Maar mijn kennis is erg gedateerd. Kweek al lang niet meer.
Of de rest van de paddenstoelen giftig worden weet ik niet. De schimmel zelf is wel ongezond.
Maar de pro's hier weten daar vast wel antwoord op.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel. Ik zal deze flush proberen te redden, weggooien indien de schimmel op paddo's zelf groeit. Tegen dan weten we wel of het uitgebreid is en al dan niet voor de vuilbak.

Alleszins hartelijk dank ❤️
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonder peroxide. Het groene lijkt niet uit te breiden, dus waarschijnlijk vals alarm en van het vreemde substraat dat doorschijnt. Toch wel een beetje een grauwe schijn in het mycelium? Lijkt een magere oogst te worden.

Omhoog groeiende myceliumdraadjes zouden ook wijzen op te hoge vochtigheid? Dus toch de zak lichtjes geopend gelaten.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deze linksonder in de foto lijken écht wel penisjes 🤣🤣🤣 inclusief toompje
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ineens popten de hoedjes 😅. Ik zie denk ik geen gevallen sporen, dus ok. 73gram vers eerste flush, plus nog wat kleinere die ik nog even laat groeien. Magere oogst. Ik hoop dat ze wat sterker zijn dan die mcKennaï van laatste keer.

Na een half jaar tweewekelijks psychedelicagebruik waarvan iedere trip toch wel redelijk consistent was in ervaring, kan ik moeilijk geloven dat tolerantie zo plots van de ene keer op de andere zo heftig kwam opzetten.

De airfryer op droogstand op 40 graden het probleem? Tgoh, psilocybin wordt vernietigd rond 60 graden dacht ik. Zelfs al zeggen we rond 50-60, dat geeft een marge. En ik had toen geen thermometer, maar de 'thee' die ik ooit eens van truffels heb getrokken werkte veel sterker dan die hoge dosis zelfkweek.

Wat ik nu zal doen is airfryer op 35 graden (deze hebben dikke steeltjes, die airfryer gaat waarschijnlijk een 48u kabaal staan te maken).

En minder voorzichtig beginnen eten, de geplande dosis meer in 1 keer naar binnen (binnen een 30-60 minuten?) ipv blijven bij te nemen.

Een enorm verschil is hoe nuchter je bent, heb ik ervaren, maar ook die keer meer dan drie uur ervoor niets gegeten, mijn maag deed zelfs lastig van zo leeg te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."