Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaar gevoel na edibles

Raar gevoel na edibles

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Update: Na dat ik 2 dagen gestopt was kreeg ik ineens een paniek aanval terwijl ik aan het rijden was uit het niets... kan het ermee te maken hebben dat ik 3 koffie's ophad? gelukkig was er een tankstation waar ik gelijk kon uitvoegen. Sinds dien voel ik me super moe, en kan ik wel 15 uur per dag slapen.

Iemand een idee hoe dat komt?
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste forumleden.

Vanaf mijn 18e tot mijn 21e heb ik elke dag jointjes gerookt zowiezo een gram per dag. Toen ik daar gestopt mee was in 2022, ging ik steeds vaker edibles gebruiken. (Roken ging niet meer door me astma)

Dat ging eigenlijk altijd goed, op een paar keer na (bad trip) maar sinds een aantal weken heb ik nu als ik een edible neem (ook bij kleine doseringen) dat ik het gevoel krijg als of ik ga flauwvallen, en een hoge hartslag en super moe alsof ik in slaap ga vallen.

In het begin was dat de volgende dag weg, maar nu sinds een paar weken heb ik soms overdag als ik nuchter ben ook een heel raar gevoel dat ik licht in me hoofd ben, en alle prikkels heel erg op me af komen lijkt het wel.

Kan iemand zich hier in vinden misschien?

Ik ben nu al een paar dagen gestopt met edibles, ik denk dat mijn lichaam er genoeg van heeft...
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#3
VJ_LSD72 zei:
Let op met edibles. Er zijn er die ipv. natuurlijke THC/CBD, synthetische Cannabïoiden bevatten. Dat is geen vervanger voor het natuurlijke spul.
Klik om te vergroten...
Dat kan ook idd, wel haalde ik altijd bij de zelfde shop en dat ging al jaren goed. Dus dat lijkt me niet het probleem
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook zie ik hier op het forum meerdere berichten dat mensen dezelfde klachten hebben, ook na jaren lang gebruik. Het is misschien een teken van je lichaam zegt tot hier en niet verder?
s
sosbossLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weezy50 zei:
Update: Na dat ik 2 dagen gestopt was kreeg ik ineens een paniek aanval terwijl ik aan het rijden was uit het niets... kan het ermee te maken hebben dat ik 3 koffie's ophad? gelukkig was er een tankstation waar ik gelijk kon uitvoegen. Sinds dien voel ik me super moe, en kan ik wel 15 uur per dag slapen.

Iemand een idee hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
blowde ook dagelijks, meestal zelfs concentraat. Van de ene op de andere dag kreeg ik een paniekaanval tijdens het blowen. Heb er nu ook last van als ik nuchter ben.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Weezy50 zei:
Kan iemand zich hier in vinden misschien?
Klik om te vergroten...
Ik denk eerder dat het niet je lichaam is, maar je gedachtes/ hersenen. Dat vermoeden had ik al, zelfs voordat ik las dat je paniekaanval kreeg een paar dagen later.

Misschien mis je een plan voor de komende jaren? Zit je even vast?

Als je 18 bent heb je energie voor vele jaren. Meer vrijheid, dromen ed .. Als je paar jaar verder bent, krijg je temaken met gevoel van verantwoordelijkheid voor het leven.. en dat kan, als je niet geheel volgens dromen bezig bent, wel eens wat zweepslagen geven.

Ik zeg dit, omdat ik rond mijn 20ste ook eerste keer temaken kreeg met "oververmoeidheid/ stress/ angst.." deels door THC en ietswat overdreven alcoholgebruik/ feesten en verantwoordelijkheidsgevoel..
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#7
sosboss zei:
blowde ook dagelijks, meestal zelfs concentraat. Van de ene op de andere dag kreeg ik een paniekaanval tijdens het blowen. Heb er nu ook last van als ik nuchter ben.
Klik om te vergroten...
Wow heftig, ik ben er wel achter dat blowen niet zo onschuldig is zoals ik dacht. Blow je nu nog steeds of ben je gestopt? En hoe ga je dan om met een paniek aanval?
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Ik denk eerder dat het niet je lichaam is, maar je gedachtes/ hersenen. Dat vermoeden had ik al, zelfs voordat ik las dat je paniekaanval kreeg een paar dagen later.

Misschien mis je een plan voor de komende jaren? Zit je even vast?

Als je 18 bent heb je energie voor vele jaren. Meer vrijheid, dromen ed .. Als je paar jaar verder bent, krijg je temaken met gevoel van verantwoordelijkheid voor het leven.. en dat kan, als je niet geheel volgens dromen bezig bent, wel eens wat zweepslagen geven.

Ik zeg dit, omdat ik rond mijn 20ste ook eerste keer temaken kreeg met "oververmoeidheid/ stress/ angst.." deels door THC en ietswat overdreven alcoholgebruik/ feesten en verantwoordelijkheidsgevoel..
Klik om te vergroten...
Precies wat jij zegt daar kan ik me heel goed in vinden! Nu ik het zo lees is het inderdaad precies wat er in me omgaat. Ik heb niet echt een doel, en door een soort verveling ga ik dan edibles nemen, en / of drinken in het weekend om daar misschien niet aan te denken. Ik merk ook al dat ik alles niet meer zo goed aan kan als toen ik 18 was, me lichaam eist nu ze tol als ik een paar dagen gek zou doen.

Het gaat nu gelukkig iets beter, geen paniek aanval meer gehad, wel nog heel moe maar dat gaat per dag wel een stukje beter. Ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft, Ik heb ook jaren lang mijn REM slaap onderdrukt dus elke dag droom in nu als een gek, super realistische dromen.

Ik ben nu zowiezo al sinds dat ik bijna flauw ging vallen van die edibles ermee gestopt. En ik weet ook niet zo goed of ik het ooit nog wel durf te nemen.

Bedankt voor je reactie, en ik moet gaan werken aan mezelf.
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil er ook nog bij toevoegen dat ik gelezen heb dat als mensen met edibles stoppen, dat ze inderdaad heel lang heel moe worden, soms tot een maand aan toe.

Grappig, want in de tijd dat ik stopte met blowen kon ik juist niet in slaap komen, en nu ben ik direct weg. Voor de rest ook geen afkicksymtomen gekregen zoals zweten in de nacht wat ik bijvoorbeeld wat ik wel had bij blowen.

Zo zie je maar dat het de zelfde stof is maar allebei hele andere uitwerkingen kan hebben.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Weezy50 zei:
Ik wil er ook nog bij toevoegen dat ik gelezen heb dat als mensen met edibles stoppen, dat ze inderdaad heel lang heel moe worden, soms tot een maand aan toe.

Grappig, want in de tijd dat ik stopte met blowen kon ik juist niet in slaap komen, en nu ben ik direct weg. Voor de rest ook geen afkicksymtomen gekregen zoals zweten in de nacht wat ik bijvoorbeeld wat ik wel had bij blowen.

Zo zie je maar dat het de zelfde stof is maar allebei hele andere uitwerkingen kan hebben.
Klik om te vergroten...
Laat je edibles testen want de synthetische cannabinoïden worden steeds vaker in dit soort producten gevonden. Ik vind het niet gek dat de klachten dan langer aanhouden.
s
sosbossLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weezy50 zei:
Wow heftig, ik ben er wel achter dat blowen niet zo onschuldig is zoals ik dacht. Blow je nu nog steeds of ben je gestopt? En hoe ga je dan om met een paniek aanval?
Klik om te vergroten...
Blow niet meer de hele dag door. Probeer zo veel mogelijk de angsten weg te duwen. Ben twee jaar geleden een keer overvallen, wat me bijna m'n leven gekost heeft. Dit heeft zich ontwikkelt tot een paniekstoornis.
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#12
sosboss zei:
Blow niet meer de hele dag door. Probeer zo veel mogelijk de angsten weg te duwen. Ben twee jaar geleden een keer overvallen, wat me bijna m'n leven gekost heeft. Dit heeft zich ontwikkelt tot een paniekstoornis.
Klik om te vergroten...
Wow heftig zeg... Sterkte!!
W
Weezy50Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet nu wat het is... tot op de dag van vandaag voel ik me nog steeds super moe en soms neerslachtig wat in vlagen komt, de ene dag beter dan de andere. Caffiene kan ik niet meer goed verdragen, nog steeds erg heftig dromen. Wel moet ik zeggen dat het al veel minder heftig is als ik het begin.

Ik heb er onderzoek naar gedaan en dit schijnt dus "Weed PAWS" te zijn en mensen op reddit die beschrijven dat ze wel tot 2 jaar na het stoppen met THC last kunnen houden van deze klachten. Deze klachten komen over het algemeen alleen voor als men heel lang wiet achter elkaar heeft gebruikt / misbruikt en vaak al op jongere leeftijd is begonnen.

Echt bizar dat ik nog nooit hierover gehoord hebt, het schijnt ook echt niet bekend te zijn.

Ik hoop dat ik hier een paar van jullie geïnformeerd mee heb!

Geniet van het weer😎
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Let op met edibles. Er zijn er die ipv. natuurlijke THC/CBD, synthetische Cannabïoiden bevatten. Dat is geen vervanger voor het natuurlijke spul.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."