Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken methadon onder narcose

Afkicken methadon onder narcose

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
The NextFase2021Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, dit is al een oud topic maar ik wil toch ff wat neerpennen..

Ik ben een 53-jarige man die komende december zijn 20-jarige jubileum viert wat betreft het succesvol afkicken van een 15 jaar durende opiaatverslaving.
De behandeling werd gedaan door de stichting Miroya die zich in die tijd sterk maakte voor het humaan behandelen van verslaafden, die net als andere zieken recht hadden op mededogen.
Tijdens een 8 uur durende narcose met het toen gloednieuwe middel propovol
T
The NextFase2021Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Pff, gaat lekker zo..geen idee wat ik fout doe..

In elk geval was het een haast spirituele beleving, verslaafd gaan slapen en clean weer wakker worden..
De zucht, het verlangen naar moedertje Heroine was weg. Zo bizar.
Tot op de dag van vandaag geen kruimel bruine viezigheid meer aangeraakt

Ik weet dat Naltrexon nog steeds gebruikt wordt maar niet meer in combinatie met een narcose. Onderzoek wees uit dat met of zonder narcose de resultaten hetzelfde waren, nl een absurd hoge slagings percentage van 80% die na 1 jaar nog clean waren.
Het enige verschil waren de hoge kosten van de narcose.
Ik heb het geld (7000 euro) moeten lenen maar het was het dubbel en dwars waard.

Vandaag de dag wordt er anders naar verslaafden gekeken: zo van, je bent zelf verslaafd geworden en wie zn billen brand moet maar op de blaren zitten ofzo..
Ik het ook altijd het gevoel gehad dat ik ongelofeljjk mazzel heb gehad.
Vrienden en kennissen uit mijn verslavingsperiode heb ik of op de reguliere manier zien afkicken, waarbij ze het veel zwaarder hebben gehad dan ik, of het is ze zelfs nooit gelukt om het achter zich te laten.
Velen leven niet meer of zitten lange gevangenisstraffen uit.
Het merendeel is nog steeds hooked en woont op straat.

Ik heb het gered, heb een eigen huis, leuke auto. Ik heb vier prachtige kinderen verwekt (drie meiden en een jongen) bij een stel prachtige dames.
Maar van een blijvende relatie is het niet gekomen, ik ben te beschadigd, geen volwaardige partner voor een vrouw.
Maar ach, ik heb een comfortabel leven en ik mag verder niet klagen.
l
lenhuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo

Afkick onder narcose kan idd in nederland niet, echter in het buitenland zijn er wel mogelijkheden tegen relatief laag tarief.
Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag!

Gr
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Afkicken onder narcose is lang niet altijd " hosanna, God is groot, deze methode werkt altijd!
Ikzelf heb gezien en meegemaakt, dat er in de kliniek waar ik toen van de benzo's en alcohol af wilde komen, bij 2 dames meegemaakt hoe dat ging, van de horse afkomen onder narcose.
Dat was wel in het beginstadium van deze methode.
De narcose en het schoonkrijgen van het lichaam van die dames duurde ruim 8 uur.
Na het weer bijkomen was één van de dames behoorlijk ziek, ik heb de verpleging af en aan zien lopen met de kenmerkende bakjes waarin werd overgegeven.
Na drie dagen kwamen deze dames weer tevoorschijn, en gingen meedraaien in het therapieprogramma.
Een van de twee dames was in een negatieve stemming, en ik hoorde haar zeggen dat zijn" niet voldoende gesedeerd" was gewesten dat zij " cold turkey" afgekickt was en dat ze nog steeds cravings tot en met had.
De andere dame zei eigenlijk niets.
Mijn programma zat er op en ik vertrok.
Een hele tijd later hoorde ik van een supportworker dat beide dames weer teruggevallen waren aan de heroïne....
Een ander geval betrof 3 mannen die met naltrexon behandeld werden en in één dag "schoon" zouden worden.
(Ik zat daar omdat ik van de oxcycodon af wilde, hetgeen thuis niet lukte.)
De eerste dag schijnt heel zwaar te zijn, zo vertelde later één van die mensen, en: het was de derde keer" voor hem...
Alweer kon ik het eindresultaat niet meemaken omdat mijn tijd erop zat .
M.a.w. ik weet niet, wat ik ervan moet denken, deze methodes.
Werken ze wel, dan zou het mij de 7000 euro absoluut waard zijn.
Een stevige junk zijn aan horse, nee dank u beleefd. Dat nooit.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Afkicken onder narcose is lang niet altijd " hosanna, God is groot, deze methode werkt altijd!
Ikzelf heb gezien en meegemaakt, dat er in de kliniek waar ik toen van de benzo's en alcohol af wilde komen, bij 2 dames meegemaakt hoe dat ging, van de horse afkomen onder narcose.
Dat was wel in het beginstadium van deze methode.
De narcose en het schoonkrijgen van het lichaam van die dames duurde ruim 8 uur.
Na het weer bijkomen was één van de dames behoorlijk ziek, ik heb de verpleging af en aan zien lopen met de kenmerkende bakjes waarin werd overgegeven.
Na drie dagen kwamen deze dames weer tevoorschijn, en gingen meedraaien in het therapieprogramma.
Een van de twee dames was in een negatieve stemming, en ik hoorde haar zeggen dat zijn" niet voldoende gesedeerd" was gewesten dat zij " cold turkey" afgekickt was en dat ze nog steeds cravings tot en met had.
De andere dame zei eigenlijk niets.
Mijn programma zat er op en ik vertrok.
Een hele tijd later hoorde ik van een supportworker dat beide dames weer teruggevallen waren aan de heroïne....
Een ander geval betrof 3 mannen die met naltrexon behandeld werden en in één dag "schoon" zouden worden.
(Ik zat daar omdat ik van de oxcycodon af wilde, hetgeen thuis niet lukte.)
De eerste dag schijnt heel zwaar te zijn, zo vertelde later één van die mensen, en: het was de derde keer" voor hem...
Alweer kon ik het eindresultaat niet meemaken omdat mijn tijd erop zat .
M.a.w. ik weet niet, wat ik ervan moet denken, deze methodes.
Werken ze wel, dan zou het mij de 7000 euro absoluut waard zijn.
Een stevige junk zijn aan horse, nee dank u beleefd. Dat nooit.
Klik om te vergroten...
Lijkt mij juist supergevaarlijk om van heroine onder narcose af te kicken
Je lichaam is immers aan het vechten om te herstellen van het vergif en je systeem kan dat beter van nature aan ipv verdoofd door iets anders.... Afkicken is lijden
l
lenhuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Lijkt mij juist supergevaarlijk om van heroine onder narcose af te kicken
Je lichaam is immers aan het vechten om te herstellen van het vergif en je systeem kan dat beter van nature aan ipv verdoofd door iets anders.... Afkicken is lij
Klik om te vergroten...

natuurlijk is het van groot belang dat er continu monitoring plaats vindt tijdens de afkick/narcose
maar afkicken zonder 1 grijntje pijn is zeker wel mogelijk, het levende bewijs zit namelijk naast mij op de bank

veel pogingen gedaan om in nederland van de opiaat verslaving af te komen, maar altijd zonder succes.
en met de optie om onder narcose te gaan was het gelijk gelukt en na 2 weken geheel clean thuis, wel het advies om nog een tijd opiaat- antagoniste te gebruiken zodat gebruiken onmogelijk is en de zucht er ook niet is
a
antesaLid
01-01-2024, 00:00
#7
lenhuis zei:
Hallo

Afkick onder narcose kan idd in nederland niet, echter in het buitenland zijn er wel mogelijkheden tegen relatief laag tarief.
Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag!

Gr
Klik om te vergroten...
Zou graag info willen
J
JorisbartelsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een jaar of 7 eet ik nu methadon.
En oxazepam ongeveer even lang.
Wat ik hoor is dat je in buitenland nog wel.kan afkicken onder narcose.
Of in ziekenhuis..Ik kan er vrij weinig over vinden op internet.....
J
JorisbartelsLid
01-01-2024, 00:00
#9
@badass junkie...Idd dat.kon ik ook vinden experimenten....En niet in 2016 nog?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Afkicken onder narcose.
Eén goed onderwerp om het eens over te hebben!

Ik heb tijdens opnames in afkickklinieken, 2 x geweest, deze methode in 2 verschillende manieren kunnen bekijken bij mede cliënten.
In totaal bij 4 cliënten.
In alle gevallen ging het over deze methode toepassing bij het afkicken van heroïne.
Deze mensen waren alle langdurig verslaafd aan deze zooi, en zwaar,.ook nog...

Het eerste geval betrof een zeer knappe jongedame, ik schat met een leeftijd van achter in de 20.
Zij zou ruim 8 uur onder narcose worden gehouden, en in deze tijdsspanne zou haar welgevormde lichaam ontgift worden.
De bedoeling was, dat zij op deze manier i.i.g. lichamelijk zou zijn ontwend.
Dat zou natuurlijk heel erg mooi en fijn voor haar zijn, want anders is dit geen pretje...een feit dat iedereen weet...

De dag zelf heb ik haar niet gezien. Logisch ook.
De tweede dag heb ik verpleegkundigen nogal vaak met van die kartonnen bakjes zien lopen, die gebruikt worden als iemand moet overgeven, je kent deze vast wel.
Op onze vragen hoe het met haar ging, kregen wij géén antwoord.
Twee dagen verder zagen we haar weer, ze zag er niet zo goed uit, maar ook dat is logisch uiteraard ..
En daarna kwamen er wat reacties van haar.
Het kwam erop neer, dat zij er niet erg blij mee was, zoals het allemaal was verlopen.
Zij had klaarblijkelijk gedacht dat deze manier van afkick zonder een centje pijn zou verlopen, maar dat was zeer zeker niet zo gegaan.
Ik hoorde haar nog zeggen : ze hebben mij cold turkey laten afkicken, goddome! Wat ben ik ontiegelijk beroerd geweest...En nog steeds!
Dat gaf dus wel aan, dat je niet zomaar deze drug kunt afzweren...

Eén jaartje later hoorde ik in de wandelgangen dat deze vrouw het uiteindelijk niet gered had, het zonder deze drug te kunnen doen.
Zij was weer teruggevallen.

Het tweede geval speelde toen ik voor de tweede keer moest onderkennen, dat je ook de alcohol niet zomaar naast je neer kunt zetten en ik zat weer voor een week of 3 in een kliniek om een detox periode aan te gaan. (En deze keer lukte het wél, tot aan vandaag toe)
Wij hoorden (cliënten in deze kliniek,) dat er op de crisis afdeling drie vrij jonge kerels waren opgenomen.
Alledrie zouden zij de afkick aangaan onder een soort van narcose achtige toestand.
Hier bleek overigens weinig van de waarheid te zijn, wat er gebeurde was veel meer een afkick van ca. 1 dag lang, die werkelijk vreselijk moest zijn geweest, en hierna gingen deze drie een natraject van zorg en behandeling in.
Deze mensen kregen injecties met Naltrexon, hetgeen in een kort tijdsbestek alle opiaatreceptoren reinigt.
Maar hierna moet je dus wel een dag lang door de hel. Want dat is het. Je moet daar doorheen. Want anders schijnt het niet mogelijk te zijn.
Twee dagen later zag ik een van Deze mensen.
Hij vertelde dat junk zijn van heroïne toch wel heel ellendig was.
Hij onderging deze behandeling nu voor de derde !! keer, omdat hij na een wisselend tijdstip toch weer teruggevallen was in het gebruiken van die rotzooi.

Ik heb dus kunnen meemaken, wat zo'n behandeling inhoudt.
Dat je er zo makkelijk vanaf komt, is dus kolder.
Naast de lichamelijke ontwenningsverschijnselen blijft er nog een heel traject van ontwennen van het geestelijk afhankelijk zijn, over en daarvoor is lange, zeg maar heel erg veel tijd nodig.

Deze ervaring maakt wel, dat ik ondanks de rugpijn, het wél uit mijn hoofd zal laten om Hier voor naar het bruin te grijpen.
Want deze ellende, nee. Dank u beleefd, ik sla deze ronde over...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klinkt als een shot cut en met zoiets als afkicken lijkt me dit niet handig. Tenzij er teveel lichamelijke risico's zijn.

Maar die hel van afkicken hoort er een beetje bij, ook bij het hele proces.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."