Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Mijn broer is verslaafd aan de heroine. Ik wil hem heel graag helpen om er weer vanaf te komen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Hebben jullie tips en trucs in het omgaan met heroineverslaafden? Ook vraag ik me af of jullie misschien een forum weten waar ik kan "kletsen' met andere mensen waarvan een familielid/partner etc. verslaafd is. Groet! Zusje"
"Ach tja.........niet echt tactisch van Vaporizer. Kan het wel hebben hoor....hij zal wel onder invloed zijn geweest ....beetje wazig?! Ha ha.... Maarrrr, daar ben ik weer eens. Mijn broer is aan de methadon. Helaas kan ik hem al 5 dagen niet meer bereiken. Ik maak me wel zorgen. Hij wilde op eigen houtje stoppen met de methadon en zonder dus gaan afkicken. Hmmmm, ik weet niet of dat zo verstandig is. Ik heb hem geadviseerd om dat eerst te overleggen met de arts/methadonverstrekker. Heb hem nu dus al dagen niet gesproken. Hij neemt zijn telefoon niet meer op. Ik heb het gevoel dat het niet goed gaat! Ik heb gisterenavond de politie van de stad waar hij verblijft gebeld.....niks. Verder nog 1 ziekenhuis gebeld....niks. Nou ja, hij zal wel weer opduiken? Vraagje; kun je heroine roken gewoon door shag heen ofzo? Misschien een beetje rare vraag hoor. Mijn broer was laatst bij mij en ging ff roken buiten. Ik kon hem wel zien, maar met zijn rug naar me toe. Naar mijn idee kwam hij stoned weer terug. Misschien niet belangrijk.....maar als zus hou je alles in de gaten uit bezorgdheid. Fijne jaarwisseling iedereen en gebruik verstandig (of niet natuurlijk) ps. Heb vroeger rond mijn 21-24 ste ook het een en ander genuttigd hoor. (xtc, speed, lsd, coke, wiet, paddo's)...ben ook wel eens bij CAD langs geweest. Ben er gelukkig op eigen kracht vanaf gekomen. Heb wel al jaren de nodige psychische ondersteuning voor mezelf (moeilijk mens ben ik) ...en gebruik anti-depressiva....dus helemaal clean ben ik niet!"
"Hallo, Daar was ik weer..................... Mijn broer (39 jaar) is inmiddels dakloos. Heeft een daklozen-uitkering en verblijft 's avond en 's nachts in een nachtopvang in de stad waar hij woonde. Hij zegt dat hij niet meer gebruikt, maar eigenlijk geloof ik er niks van. Hij gebruikt nog wel methadon....dat zegt hij. Hij haalt het in ieder geval wel. Ik heb een aantal vragen; - Kun je methadon en heroine samen gebruiken? - Ben je na het chinezen echt helemaal van de kaart of kun je je gelijk weer onder de mensen begeven? - Hoe kun je zien dat iemand heeft gebruikt. Uiterlijke kenmerken...gedrag? - Hoe kun je zien als het uitwerkt of uitgewerkt is? - Wat kost heroine en hoeveel gebruikt men gemiddeld op een dag (roken)? - Hoe zit dat met de verstrekking (legaal)van methadon in een stad (noem liever niet de naam van de betreffende stad). - Hoe gaat een urine controle bij de methadonverstrekking in zijn werk? Hoe lang blijft hero-gebruik in je urine zichtbaar? Ik vraag me dus eigenlijk af of je de boel bij de hulpverlening (methadonverstrekkers etc.) in de maling kan nemen. Ik heb zo veel vragen. Ik wil gewoon weten of mijn broer liegt. Hij zegt dat het best goed gaat. Hij wordt geholpen met zijn financiën en dat soort zaakjes op orde te krijgen. Hij heeft schulden en moest laatst voorkomen en heeft een werkstraf gekregen. Ik vraag me af of het echt zo goed gaat als dat hij zegt. Zal hij nog gebruiken??? Laatst was hij bij mijn moeder en dan gaat hij zomaar plots ff weg. Dat moet ie ff wat doen en komt later weer terug om bv. wat te eten. Zal het ooit nog goed komen? Dakloos...............sjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesis! Hoe krijgt ie het voor elkaar. KUTZOOI!!!"
"Dank jullie voor de reakties. Ik hoop dat hij nu ook gaat inzien dat dit geen leven is. We zullen wel zien.....ik moet me er niet te veel mee bezig houden. De hele familie gaat er aan onder door. Hij heeft veel beloftes gedaan, veel gelogen en bedrogen, gestolen en veel gemanipuleerd. Hij moet het ZELF doen!!! Maar ik wil hem graag helpen en steunen. Een verslaving is een ziekte en je gaat niet ff zomaar aan de hero. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Het is niet zo van eigen schuld, had ie er maar niet aan moeten beginnen. Mensen die dat zeggen snappen er helemaal nix van! Maar uiteindelijk moet hij zelf WILLEN en DOEN!!! We zien wel weer..........hopen op een betere toekomst. Ik brand mijn kaarsje voor hoop......"