"Hoi!
Na ongeveer een half jaar zonder account dit forum afgestruind te hebben om al mijn vragen beantwoord te krijgen heb ik toch maar besloten om zelf een account aan te maken en een topic te openen. Ik had er net al een uur over gedaan om deze beginpost met mijn ervaringen en vragen zo compleet en mooi mogelijk te maken. Helaas liep mijn telefoon vast, waardoor mijn prachtstuk (al zeg ik het zelf) verloren ging. Omdat ik niet weer een uur hetzelfde stukje wilde schrijven, heb ik het een beetje aangepast
Ondanks daf wordt niet het feit weggenomen dat dit geen lang verhaal. Daarom wil ik je nu alvast bedanken voor het doen van deze dappere poging. Oké, ik ben een meisje van ong 1.75cm lang en weeg 58kg. Ik ben 19jaar en ben sinds vorig jaar zomee het verkenningspad naar hard drugs opgelopen. Hierbij kwam ik al snel achter het feit dat drugs een rare/aparte werking heeft op me, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik heb hier verder nergens nog iets over gelezen en nog nooit heb ik iemand met een soortgelijk probleem gehoord.
Mijn geëxperimenteer begon op een dinsdag in de zomervakantie, 2014. Ik was toen zeventien en woonden ivm mijn stage samen met mijn twee beste vriendinnen. Een derde vriendin kwam gezellig een avondje langs waarbij we spontaan op het idee kwamen om Xtc te gaan gebruiken. Ik was de enige die dat nog nooit had gedaan, dus werd het mijn eerste keer. We hadden 3 witte domino's van als ik me niet vergis 220mg(?). Overigens nogsteeds mijn favoriet. In die periode sneed ik de pil nog in stukjes, want bijten was volgens de rest vies. Ik kreeg nog de tip om er niet op te 'wachten' want dan zou hij niet inklappen. Kwartje op, uurtje gewacht, ik voelde niks- de andere drie zaten al in een heerlijke space. Na driekwartjes gepakt te hebben em weer een uur te hebben gewacht, heb ik een laatste kwartje gepakt. Toen ik hier ook niks van voelde had ik mezelf erbij neergelegd en geaccepteerd dat drugs bij mij niet werkte. Uiteindelijke na een hele pil naar binnen gewerkt te hebben en 5,5 uur te hebben gewacht begon hij eindelijk te werken. Alles was mooi, alles was prachtig. Ik hield van alles en iedereen, ik voelde me géweldig.
Hierna is de ellende eigenlijk begonnen. Er ging geen maand voorbij dat we niet met zijn vieren zo'n spaceavond hielden. Soms gebruikten we zelfs iedere week. Van af dit tijd perk moest ik een schema bijhouden. Thuis, maar ook op feestjes. Stipt ieder uur moest een kwartje pakken, en daarna na anderhalf uur een halve- andera raakte ik abrupt uit mijn space. En als ik hem eenmaal kwijtben kan ik er alles aan doen, maar krijg ik hem nietmeer terug. Soms pas na anderhalve pil en soms ook al ma een halve. Als ik hem kwijt was werd ik down en depressief. Geen energie meer, nergens meer zin in hebben. Alsof het al de day-after al was
Ik heb álles geprobeerd, fruit eten, drinken, puntje coke- niks helpt. Omdat ik me tussen moment van inname en moment van inslaan zo verschrikkelijk druk ging maken om niks (slaat hij wel in, gaat hij wel goed werken, raak ik hem niet te snel kwijt etc) was het gebruiken van Xtc gewoon niet leuk meer en besloot ik te stoppen.
Heel veel feestjes daarna ben ik gewoon nuchter gebleven, af en toe een puntje Cocaine maar dat was het. Ook bij coke heeft mijn lichaam een rare werking, nog voordat de coke uberhaupt op is krijg ik een mega inkakker en wordt ik binnen no-time super moe. Nu klinkt dit alsof het gewoon slechte coke is, maar inmiddels weet ik wel welke puur en welke besneden is. Komt bij dat je het ook kunt proeven en andere gebruikers ook aangeven dat het goede shit. Mijn voorkeur gaat alleen niet echt uit naar coke op feestjes.
Omdat ik chronische rugproblemen heb houdt ik het niet vol om lang te staan, zo kwam een vriendin dus met volgens haar de oplossing: speed. Helaas laat ook dit oppeppende middel me weer in de steek. Ik moet minimaal een halve gram wegsnuiven voor ik er iets van ga voelen, daarna moet ik met als bij coke ieder half uur/uur twee grote punten bij pakken om in die speed-flow te blijven. Op Defqon had ik in mijn eentje 1,5 gram speed weggesnoven nog had ik niet echt een bijzonder gevoel. Ik voelde wel iets, maar was geen bron van energie en mistte dat WOW-gevoel. Zodra ik trouwens iets van de speed voel weet ik dat ik mijn nachtrust kan vergeten, pluspunt is wel dat je totaal niet moe bent en dus lekker kunt gaan liggen om zo toch een soort van tot rust te komen.
Dan nu hetgeen waar heel het verhaal om draait, Craft-festival 2015. Een vriend van mij beloofde dat ik van 4fmp hetzelfde effect zou krijgen als van speed, maar dan al na één capsule- zonder branderig gevoel in je neus en dan als extratje nog een vergelijkbaar gevoel als bij Xtc. Ik ben meteen op dit forum gegaan en heb reseach gedaan. Vrijwel meteen werd ik enthousiast door alle positIeve reacties. Wat ook het meest aansprak was geen kater, wel slapen en de 'space' duurt zo'n 5-6 uur. Ik stemde in met het voorstel en kocht twee capsules vam beiden 130-14mg. Eentje om bij te pakken. Voor het geval ik het niets zou vinden had ik een aantal zwarte nespresso's bij me van 130mg. Ondanks de bizar harde wind en de zeikende regen liet ike niet uit het veld slaan. Ik had er super veel zin in; Craft werd mijn festival. Voordat we uberhaupt op het terrein waren was zelfs de kleding onder mijm poncho doorweekt. Op het terrein was een grote loods geopend waar kon worden geschuild. Om 13:30 waren we op het terrein. Tot 15:30 hebben we in de loods gestaan. paa 1 vd 8 stages was open. Om 17uur zou de rest open gaan, als de regen en de storm geminderd zouden zijn. Om 16:00 besloot ik de eerste capsule in te nemen. Ondanks het weer had ik me echt verheugt op deze ervaring. Ik vroeg nog aan die vriend van mij hoelang het zou duren voor ik iets zou voelen. Hij zei dat het soms maar tien minuten duurde. Voor de zekerheid ging ik uit van een half uur/drie kwartier. Dus ging ik om 16:15 muntjes halen. Mijn benen voelde heel licht, alsof ze zweefden en ik werd er onwijs vrolijk. Nadat ik muntjes én drinken had gehaald, stond ik om 16:30 weer bij de main. Precies op dat moment kreeg ik super veel energie en echt heel veel zin om te feesten. Helaas kwam er vijf minuten later een van de organisatoren op het podium staan
80% van het festivalterrein was weggewaaid of verwoest. Het festival werd afgelast, iedereen moest het terrein verlaten. Shit, stond ik dan met mijn net-werkende-f'je. Al snel hadden we eem backup plan, de afterparty werd veranderd in een party en we zouden gaan feesten bij vrienden in Amsterdam. Mijn dag kon niet meer stuk. Ik heb in de plassen staan springen als een klein kind van een jaar of vier. Ik hield geen seconde mijn mond, voelde me geweldig, had bizar veel.energie én ik was gewoon aanspreekbaar
Mijn ogen schoten niet in het rond, mijn tanden deden geen zeEr, mijn kaak bleef gewoon bij me en ik zag er niet uit alsof ik overreden was door een vrachtwagen. Dit was echt ideaal, ik had mijne nieuwe partydrug gevonden en vond het geweldig! Ik vond het zelfs prachtig dat we een half uur in de zeikende regen naar onze parkeerplaats zochten en drie keer verkeerd waren gelopen. Helaas zat ik om 17:45 alweer met het gevoel alsof ik hem kwijt was. Ik voelde ook geen pep-gevoel, zoals anderen ervaren. Ik kakte niet in en werd niet moe, maar een speedgevoel was er echt niet. Tweede capsule van 130mg ingenomen, zelfde verhaal: Bizar veel energie, super vrolijk, mijn mond stond weer geen seconde stil en vond alles weer prachtig. Helaas was het na twee uur hetzelfde, weer was ik uit mijn space. Toen maar geprobeerd om een capsule van 180mg te pakken. Ik weet dat het niet slim is om zo te experimenteren, maar wilde echt gewoon een keer een oplossing. Ook deze was ik na twee uur weer kwijt, nog eentje van 180mg bijgepakt om 00:00, vlak voor het stappen- hier heb ik helaas niks meer van gevoeld.
Dus wie o wie heeft een geweldige oplossing/verklaring/ervaring?"
In: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diary)
1-1-2024