Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hej Mensen, Omdat ik al verschillende topics op verschillende fora heb gelezen over 5-htp en nog steeds geen echte duidelijkheid over dit middel had heb ik het gevraagd aan drugsinfo.nl . Ik las namelijk heel veel tegenstelde reacties van mensen, sommige beweerde dat het wel goed was om het van te voren te nemen andere niet. Weer andere vermelden dat je er een syndroom aan over kunt houden. Hier het antwoord wat ik kreeg. Ik zet het hier niet neer om iets aan te tonen of andermans reacties onderuit te halen. Het is gewoon een reactie van hun kant, wat ik niet voor me zelfde wilde houden. Doe er je voordeel mee (of niet ) de vraag Beste Drugsinfo, Ik had een vraagje wat betreft het gebruik van xtc in combinatie met 5-HTP. Op verschillende fora's heb ik gelezen dat het goed is om 5-htp te slikken nadat je een keer een avondje xtc hebt gebruikt. Echter zijn de meningen nogal verdeelt over de vraag of je dit er voor moet slikken. De een beweert dat het verstanding is omdat je zo alvast je serotine aanmaakt. De ander beweert dat dit uiterst gevaarlijk is en eventuele serotine vergifting kan oplopen. Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden. Mijn vraag is of het verstandig is om zowel voor als na de xtc je serotine aan te vullen door middel van 5-htp. Ik ben me er van bewust dat xtc schadelijke processen in werking stelt, daarom gebruik ik het ook niet meer als 1x per 2 maanden om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Ik ben 21 jaar. Mvg, W Klik om te vergroten... Het antwoord Beste W, Bedankt voor je e-mail. Je vraag is terecht gekomen bij de Drugs Infolijn. In je e-mail vraag je of het verstandig is om zowel voor als na XTC de stof 5-HTP te gebruiken. Over het gebruik van 5-HTP/ L-tryptofaan kunnen we het volgende zeggen: In rattenstudies zijn er aanwijzingen gevonden voor de werkzaamheid van deze middelen bij het herstel van het serotonineniveau in de hersenen. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat dit ook geldt bij de mens. We kunnen het gebruik van 5-HTP voor 贸f na XTC gebruik dus niet aanraden op grond van onderzoek. Theoretisch bestaat er kans op het serotonine syndroom (een teveel aan serotonine) bij gebruik van 5-HTP in combinatie met andere middelen die op het serotoninesysteem werken, zoals veel antidepressiva. Je zou daarom ook kunnen stellen dat gebruik van 5-HTP v贸贸r het gebruik van XTC ook risico's heeft. Maar verschillende onderzoeken hebben hiervoor geen bewijs gevonden. Conclusie: Er is helaas nog geen duidelijkheid over de beschermende en herstellende werking van 5-HTP bij XTC. Waarschijnlijk heeft het gebruik van 5-HTP geen zin. Mocht je het toch willen gebruiken, dan kun je er voor de zekerheid voor kiezen om het alleen n脿 het gebruik te doen zodat je niet het risico loopt op een teveel aan serotonine in je hersenen. Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb kunnen beantwoorden. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur bellen naar onderstaand nummer, om met 茅茅n van onze medewerkers te spreken. Met vriendelijke groeten, Een medewerker van de Drugs Infolijn 0900-1995 Klik om te vergroten..."
"Beste Mensen, Gister op thrillogy geweest waar ik eindelijk de blauwe ying yangs kon proberen waar met zoveel lof over werd gesproken. Ik heb een hele aparte XTC ervaring gehad, en wilde eigenlijk jullie vragen of dit nou de echte symptomen van MDMA zijn of niet. Zelf alleen ervaring met witte swirls, waar ik gewoon lekker energie, euphoria en het "love" gevoel bij kreeg. Een report van de avond: 12:00 Ik besluit te beginnen met innemen. Ik wilde heel graag met een halve beginnen omdat ze nogal sterk schijnen te zijn, maar omdat ik het op dat moment niet voor me kaar kreeg hem door midden te breken besloot ik gelijk een hele achterover te droppen. (wat ik ook altijd deed bij de swirls) 00.20 Ik voel het als een gek opkomen, zo snel is het nog nooit opgekomen en ik begon me al af te vragen of dit wel goed zou lopen. 00.45 Het stijgende wazige gevoel in me hoofd en lijf slaat op eens om in kots neigingen en voor ik het weet ligt mijn gehele maag inhoud op de vloer. 00.50 Eventjes gezeten, en zoals wel vaker bij kotsen, daarna voel je gewoon weer kip lekker. 00.55 Nog steeds in hele wazige rush. Kan niet goed zeggen of het nu juist fijn voelt of onaangenaam. Feit is wel dat ik zo lam als een toeter ben en amper mijn voeten van de vloer kan krijgen. 01.30 Geconcludeerd met een maat die ze ook had genomen, dat deze pillen wel heel anders waren dan de swirls. Energie was ver te zoeken, maar op zich voelde we ons wel aardig aangenaam. 02.00 ik besluit om de doseringen nu maar telkens met halve bij te vullen, aangezien ik nog zo'n rush als het begin graag wil voorkomen. 03.00 met vlagen heb ik af en toe energie om helemaal los te gaan op de muziek, voel me in principe prima alleen het feit dat ik niet kook van de energie staat me een beetje tegen. 04.00 Mijn maat begint te vertellen dat hij opeens geen verschil meer in diepte kan zien, en 5 minuten later begrijp ik helemaal wat hij bedoelt. Mensen om heen lijken op banken te staan, ik kan niet inschatten hoe ver de dj boot nou werkelijk is en licht schijnt op me neer alsof ik het middel punt van de zaal ben. Dit ging de rest van de avond nog wel een tijdje zo door, uiteindelijk 2,5 YY op 1 avond genomen, terwijl ik normaal 4 swirls op een avond neem. Mijn voornaamste vragen zijn? Zijn dit duidelijke kenmerken van MDMA? (want voor mij was het spacende gebeuren met diepte en lichten totaal nieuw). Word de energie boost van de swirls misschien veroorzaakt door eventuele aanwezigheid van speed in de pil? Is het bij een goede mdma ervaring logisch dat je juist helemaal geen zin hebt om te dansen maar gewoon een beetje weg wil dromen op de tribunes? Hoop dat ik het een beetje leesbaar heb gehouden voor jullie, Fijn weekend nog, Wietplant21"
"Ook ik heb het verhaal over Wendy in het andere topic stilletjes gevolgd en moet ook zeggen dat ik erg geschokt ben. Ik kan me niet voorstellen hoe je je nu voelt, maar ik wil jullie wel alle sterkte toewensen in de toekomst. Gecondoleerd."
"had je er ook bij gedronken Klik om te vergroten... Ik had 3 biertjes op daarna aan het water gegaan. dain zei: je maakt iets onverwacht mee dat iets te hard voor je gaat en je neemt nog 2,5 pillen? Klik om te vergroten... Aangezien het welzijns effect wel vergelijkbaar was met de swirls dacht ik er wel van overtuigd te zijn dat het goede dingen waren. Ik vond het om de 2 uur toe dienen van halfjes op zich wel redelijk verantwoordelijk. Het was in totaal 2,5 pil over de hele avond, dus nog 1,5 pil boven op de 1e verdeelt in 3x een halve. Bovendien wist ik bij de swirls me nog momenten te herrineren dat ik me ook nog een beetje te vaag voelde, en klein schepje daar boven op gaf meestal nog net even die push die ik nodig had. kunlan zei: Kreeg je ook last van koud/warmte schommelingen? Klik om te vergroten... Niet echt, wel af en toe bepaalde rillingen over mijn rug die wel aangenaam voelde. Moest je van Swirls of vorige MDMA ervaringen ook overgeven? Klik om te vergroten... Nee, had wel eens gelezen op internet dat mensen ervaringen hadden met kotsen bij een te hoge dosering. Vandaar dat ik me ook niet liet afschrikken door wat mij overkwam, omdat ik wist dat ik waarschijnlijk met (te)grote jongens te maken had. Had je wel een flinke bodem in de maag, 150mg op nuchtere maag kan aardig inklappen Klik om te vergroten... Niet buiten gewoon goed gegeten die avond. Dat moet ik wel erkennen ja."
"alcoholist zei: moest je niet lachen om alles?? echt ook om dingen die NIET grappig zijn? Klik om te vergroten... Niet echt meer als normaal nee. Ik weet dat je pillen onderling inderdaad niet met elkaar kunt vergelijken helemaal niet als je van beide niet precies weet wat de inhoud betreft. Voornaamste reden van dit topic was voor mij om er achter te komen of de verschijnselen en verloop van de avond als MDMA ervaring konden worden beschreven. Na ook verschillende reports op pill-reports te hebben gelezen, ben ik er wel van overtuigt dat het gewoon goede knallers zijn. Misschien gewoon iets "te" goed voor een beginner. Ik denk dat ik over een paar weken met wat maten deze is een keertje thuis probeer en dan rustig opbouw met halfjes en kwarten. Deze pil was mij gewoon iets te sterk voor een techno feest waardoor ik de helft van het feest gewoon heb gemist omdat ik zo waus was. Bedankt voor alle reacties in ieder geval !"
"hier groene olifanten. 154-174 MG Heerlijke knallers :P"
"Hej, Ik zit eigenlijk met een grote vraag. De laatste paar keren dat ik paddo's heb gebruikt was het voor mij heel lastig om in de goede trip te komen. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar het aan ligt maar ik zal beschrijven wat er de laatste keren is voor gevallen. Met wat maten in denemarken dronken we een lekkere paddo thee. Op een hele mooie zonnige dag in het park ervaarde ik ze weer precies zoals ik dat altijd had gedaan. Een super trip. Mooie visuals lekker weer en het ultieme, wat kan de wereld toch mooi zijn gevoel. 2 weken hierna deed ik het met een gast die ik nog niet zo heel goed kende. Het vreemde was dat ik totaal niks voelde. M;n maat liep al helemaal te spacen maar ik kwam er maar niet in. Het leek wel of ik gewoon champignons had gegeten. Ik had wel een beetje visuals maar daar moest ik echt me best voor doen om die eruit te krijgen. Heel vreemd, zo had ik het nog nooit ervaren. De keer daarna weer met de zelfde maten van het park, deze keer op het strand. Ook hier begon het weer zoals de laatste keer. Ik kon er maar niet inkomen. Toen ik uiteindelijk besloot om het maar op te geven en een kaartje te gaan leggen, kwam ik van het 1 op andere moment weer in de trip. Gelukkig maar. daarna ook weer een perfecte trip gehad. Vanaf dat moment dacht ik echt dat ik het door had. Gewoon nergens druk om maken, lekker je ding doen en goed voelen dan komt het vanzelf wel. Nu weer terug in nederland weer samen met een maat. Voor hem was het de 1e keer. De stemming was echt top. Ik legde hem uit wat er allemaal kon gebeuren en we hadden al de grootste lol voordat we ze in hadden genomen. Nadat we ze in namen. kwam ik er weer langzaam in.. maar ook hier opeens het gevoel helemaal weg. Wel visuals. maar gewoon niet dat lekkere gevoel. Ik snap het gewoon niet. Ik dacht echt dat ik me die avond top voelde. Maakte me nergens druk om. Maar blijkbaar toch wel. want hoe hard ik ook probeerde gewoon te doen waar ik zin in had.. het kwam niet tot het gevoel wat ik eerder heb ervaren. Ik had deze keer ook extra rekening gehouden met alles. Ik had een nuchtere maag.. en ik heb een heel pakje hawaaise paddo's op, normaal neem ik altijd maar een halve. (BTW ik neem altijd hawaaise, nooit anderen) Hebben jullie misschien tips of suggesties. Komt het door de verwachtingen van andere keren dat ik daar te snel in wil komen of zo. Ik weet het niet meer.. op 1 of andere manier is het voor mij heel lastig om weer in een trip te komen terwijl ik toch echt wel lekker in me vel zit. Alvast bedankt"
"Hej, Zaterdag is het weer zover... qlimax 2008. Ik vroeg me af of er hier meer mensen gaan en of zij wat meenemen. Ben al 3 jaar geweest en weet dat ze altijd vrij streng zijn in arnhem. Voorheen nam ik nooit wat mee, maar wilde deze keer 3 pilletjes meenemen. Wat zeggen jullie, is dit af te raden of stappen jullie gewoon vol vertrouwen daar binnen ?"
"Hej Hej, Ik was er ook bij. Heb me uitstekend vermaakt. Voor mij was het hoogtepunt de set van technoboy, en dan niet zo zeer omdat hij zo super draaide, maar meer omdat ik toen echt over wolken liep. Show was wel supervet, alhoewel ik meestal wel gewend was dat de show steeds vetter werd, maar ik vond de shows rond 2 en 3 wel het vetst. Voor de rest was de set van zany en vince natuurlijk super vet. Al met al een super qlimax gehad. Wat jullie..."
"Hier de groene olifant. Vielen erg goed. laten testen bij jellinek op 171 mg."