Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"5-htp werkt echt geweldig tegen de depressieve dip/kater van mdma! maar het is wel gevaarlijk spul. Ik had namelijk een avondje goed gefeest op de xtc (pillen, 115mg, alleen mdma), en had de middag erna een kwartje van een 5htp pilletje genomen (100mg pilletje dus ongeveer 25mg). Niks aan de hand! ik voelde me prima, beetje kleffe handjes en dat soort dingen, maar verder alles prima! Toen die zelfde avond gingen we naar nog een feest waar ik een half pilletje xtc nam en heb 1 tot 1.5 uur lang (30 min. na inname) de grond op en neer zien deinzen, kon niet op m'n benen staan (evenwicht bestond even niet), kreeg er ook vrij snel hevige hoofdpijn bij en een zwaar brandend gevoel achter in mijn hoofd. Die ochtend was ik ook niet zoals normaal na een avond xtc, er is die ochtend een hoop gebeurt qua hele sterke bewustzijns-veranderingen en een soort hallucinaties (misschien nog een tripreport van maken) het komt er op neer dat ik nog goed de weg kwijt was en dat hield tot laat die middag aan. Nu weet ik dat een klap van een paar minuten normaal is als je mdma hebt genomen (bij de een natuurlijk meer als bij de ander) maar als je de avond daarvoor je hele serotonine voorraad hebt opgemaakt kan het niet zo zijn dat je een uur lang (of meer) zo hard zit te spacen. De pillen waren schoon, dat weet ik 100% zeker, oververhitting was het ook niet, want het begon precies 30 min na inname, en zat vrolijk aan het water Dus na het een en ander uitgezocht te hebben ben ik er achter gekomen dat het (hoogstwaarschijnlijk!) door de 5htp kwam. Ook de volgende dag had ik nog hele hevige koppijn wat na 2 a 3 dagen wel weg gevaagd was. Ik heb daardoor veel opgezocht over 5htp, en 5htp ligt heeeel dicht tegen serotonine (5-ht) aan, maar het verschil voor je lichaam is dat serotonine (5ht) niet door de bloed-hersenbarrière heen kan en 5htp wel. Dus zodra de 5htp opgenomen word gaat het direct naar je hersens waar het ontzettend snel omgezet wordt tot 5-ht, oftewel serotonine. Ook heb ik gevonden dat een 5htp pilletje 24 uur lang in je lichaam blijft tot het helemaal verwerkt is, neem dus nooit minder dan grofweg 24 uur voor een avondje M een leuke dosis 5htp! Hierbij ben je echt levensgevaarlijk bezig, en heb je kans op het Serotoninesyndroom. Bij die kleine dosis 5htp had ik het dus al flink te pakken en kan je vertellen dat t geen pretje is. op het moment voelde het natuurlijk allemaal heerlijk, maar mijn hoofd heeft het echt zwaarzwaar te verduren gehad en denk dat er wel flink wat beschadigt is. Achteraf (zeg na n halve dag) kan het innemen van 5htp geen kwaad, en als je last hebt van een dip verdwijnt dat als sneeuw voor de zon. 5htp is dus een antidepressiva en werkt ook heel goed tegen slaapstoornissen en hoofdpijn, dus wellicht dat het ook helpt om de slaapverlammingen te verminderen. Ik betaalde 30 euro voor 50 tabletten van 100mg, op de bijsluiter stond dat je er niet meer dan 3 per dag mocht nemen (300mg dus). Als het tegen depressies moet werken dien je het sochtends n half uur voor het ontbijt in te nemen, en als het tegen slaapstoornissen is moet je het een half uur voor het slapen innemen. Zelf neem ik het niet meer tenzij ik echt keihard sta te huilen om niks elke up heeft z'n down en je moet er maar van leren Laters"
"hey olijfboompje, ik heb al meerdere malen pure kristallen gedaan en het verschil met een pilletje (alleen mdmda) vind ik dat je er niet zo lijp van wordt. geen extreme last van trekkende kaken, en ook geen stuiterbal van hier tot ginder het is vooral het zweverige en love gevoel wat je in het begin van een pilletje hebt, maar dan de hele avond. Op een feestje vind ik alleen kristallen zelf niet zo chill, omdat je vooral in de hemel bent maar ergens thuis bij vrienden is het iideeaal! verder heb ik zelf dat ik meer moet nemen dan er in een pilletje (schijnt) te zitten, omdat het anders in vage vlagen komt en het niet constant aanhoud maar dat kan ook gewoon aan mij liggen, maar in dat geval kun je altijd beetjes bijnemen. ik snap dat sommige mensen zeggen dat je er 5x harden van gaat, vind ik zelf niet, maar ik denk dat die mensen het 'love' gevoel bedoelen, en niet hoe van de kaart je bent. t is in ieder geval wel een aanrader! geniet er van :P"
"en hoeist verlopen?"
"ik heb zelf ook ADD, het maakt niet zo veel uit zolang je niet te veel raare combie's gaat doen. heb laatst met mdma en andere dingen gecombineerd (speed, wiet en alcohol) en werd op een gegeven moment helemaal psychotisch de verhalen gingen van de hak op de tak, en als je iets aan het vertellen was bedacht je gelijk iets anders om te vertellen en nog geen 3 sec later was je het vorige al weer vergeten. best appart, maar achteraf gezien wel lache wat ik merk bij mensen met ADD of ADHD die xtc nemen is dat ze of de effecten heel goed merken dus vooral heel druk worden (lichamelijk) of het werkt idd kalmerend maar dan raad ik aan om niet stil te gaan zitten maar vooral druk te gaan doen, en dan word je je vanzelf bewust van hoe makkelijk alles eigenlijk gaat Arjen1888 zei: Ben van plan binnenkort voor het eerst een pilletje te nemen. Wil dit gewoon proberen en het lijkt me ook heerlijk. Klik om te vergroten... ondertussen al een tijdje geleden, hoe was het?"