Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ewa's Even een situatieschets; ik heb drie jaar lang bijna iedere dag wiet gerookt, waarvan ik het tweede jaar doordeweeks niet gesmoked heb. Tijdes het begin van het huidige jaar begon ik te minderen, zodat ik doordeweeks clean bleef, wat lukte. Welnu ben ik drie weken gestopt, omdat ik wist dat het slecht voor me was qua hersens en shit die blijft hangen zonder dat er progressie geboekt wordt. Nu ben ik van plan om morgen es mee te gaan teugen aan een jonko, omdat ik daar zin in heb (mind u ik was niet van plan om definitief te stoppen, maar om gewoon te minderen en drie weken heb ik geen drang gehad + voor de rest van dit weekend zal ik ook clean blijven) Nu is mijn vraag; is na die drie weken de THC al gefilterd uit mijn bloed? Zoja, als ik weer een joint zou opsteken, zou dan de verslaving weer helemaal opnieuw beginnen? Peace"
"mandragora zei: jij beslist zelf of die verslaving terug begint of niet. als je in die 3weke geen drang had om te blowen ben je niet echt verslaafd lijkt me hoor. thc zal wss wel uit je bloed zijn denk ik al kan dat met dagelijkse blowers wel langer dan 3 weken duren. grts Klik om te vergroten... Sorry dat had ik duidelijker moeten formuleren; in het begin voelde ik me kut, maar dat kwam door de omstandigheden waar ik me in bevond + ik was een beetje grieperig etc etc, had ook wel last van ontwenningsverschijnselen, maar door dat proces had ik juist minder behoefte om weer te gaan smoken. Het interesseert me vrij weinig of ik smoke of niet, zolang ik maar die verslaving domineer ipv dat het mij domineert."
"Nee, want de wiet is juist waarmee ik wil minderen. Daarbij rook ik tabak als gewoonte en dat vind ik niet zo'n erge verslaving, omdat het mij geestelijk stimuleert ipv beïnvloedt. Wiet is juist een 'gevaarlijke' drug bij regelmatig gebruik, omdat het jouw wereldbeeld vertroebelt. In het begin is het een mooie wereld die je instapt, alles wordt verheerlijkt, eten en drinken smaken veel beter en alles wordt als intenser ervaren. Maar na verloop van tijd komt de gewenning en voor mij persoonlijk (want ik kan immers niet voor anderen spreken) raak ik steeds meer paranoide en shit. De mooie wereld verandert langzaamaan in een wereld waar iedereen je wil nakken. Daarom wil ik minderen tot 1 keer per maand (of gewoon helemaal stoppen), maar mijn vraag is dus als je weer een joint rookt na zeg een maand, begint dan het effect opnieuw zoals je hebt ervaren bij je eerste joint?"