Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswietverslaving die opnieuw begint

wietverslaving die opnieuw begint

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
v
viciousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ewa's

Even een situatieschets; ik heb drie jaar lang bijna iedere dag wiet gerookt, waarvan ik het tweede jaar doordeweeks niet gesmoked heb. Tijdes het begin van het huidige jaar begon ik te minderen, zodat ik doordeweeks clean bleef, wat lukte. Welnu ben ik drie weken gestopt, omdat ik wist dat het slecht voor me was qua hersens en shit die blijft hangen zonder dat er progressie geboekt wordt. Nu ben ik van plan om morgen es mee te gaan teugen aan een jonko, omdat ik daar zin in heb (mind u ik was niet van plan om definitief te stoppen, maar om gewoon te minderen en drie weken heb ik geen drang gehad + voor de rest van dit weekend zal ik ook clean blijven)

Nu is mijn vraag; is na die drie weken de THC al gefilterd uit mijn bloed? Zoja, als ik weer een joint zou opsteken, zou dan de verslaving weer helemaal opnieuw beginnen?

Peace
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
jij beslist zelf of die verslaving terug begint of niet.
als je in die 3weke geen drang had om te blowen ben je niet echt verslaafd lijkt me hoor.
thc zal wss wel uit je bloed zijn denk ik al kan dat met dagelijkse blowers wel langer dan 3 weken duren.

grts
v
viciousLid
01-01-2024, 00:00
#3
mandragora zei:
jij beslist zelf of die verslaving terug begint of niet.
als je in die 3weke geen drang had om te blowen ben je niet echt verslaafd lijkt me hoor.
thc zal wss wel uit je bloed zijn denk ik al kan dat met dagelijkse blowers wel langer dan 3 weken duren.

grts
Klik om te vergroten...
Sorry dat had ik duidelijker moeten formuleren; in het begin voelde ik me kut, maar dat kwam door de omstandigheden waar ik me in bevond + ik was een beetje grieperig etc etc, had ook wel last van ontwenningsverschijnselen, maar door dat proces had ik juist minder behoefte om weer te gaan smoken. Het interesseert me vrij weinig of ik smoke of niet, zolang ik maar die verslaving domineer ipv dat het mij domineert.
P
Pim070Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zou hem als ik jou was zonder nicotine roken. dan heb je minder craving....
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pim070 zei:
ik zou hem als ik jou was zonder nicotine roken. dan heb je minder craving....
Klik om te vergroten...

Gelijk heb je, wiet opzich is niet zo verslavend als iedereen denkt het is door de toevoeging van die tabak dat je sneller denkt verslaafd te raken. Je zal onbewust meer hunkeren naar de tabak dan naar de wiet denk ik.
v
viciousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, want de wiet is juist waarmee ik wil minderen. Daarbij rook ik tabak als gewoonte en dat vind ik niet zo'n erge verslaving, omdat het mij geestelijk stimuleert ipv beïnvloedt. Wiet is juist een 'gevaarlijke' drug bij regelmatig gebruik, omdat het jouw wereldbeeld vertroebelt. In het begin is het een mooie wereld die je instapt, alles wordt verheerlijkt, eten en drinken smaken veel beter en alles wordt als intenser ervaren. Maar na verloop van tijd komt de gewenning en voor mij persoonlijk (want ik kan immers niet voor anderen spreken) raak ik steeds meer paranoide en shit. De mooie wereld verandert langzaamaan in een wereld waar iedereen je wil nakken.

Daarom wil ik minderen tot 1 keer per maand (of gewoon helemaal stoppen), maar mijn vraag is dus als je weer een joint rookt na zeg een maand, begint dan het effect opnieuw zoals je hebt ervaren bij je eerste joint?
K
Kevin van VlaanderenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nu al vele malen proberen stoppen vanaf het middelbaar, wat nooit gelukt was door combinaties van andere drugs.. tot ik begon af te bouwen en begin 2011 met alles gestopt was (zelfs alcohol en sigaretten)

Sigaretten zijn fysiek meer verslavend dan wiet bij het eerste gebruik, maar stoppen met roken is enkel de eerste dagen voelbaar en daarna zit het gewoon nog in je hersenen als gewoonte om die sigaret na het eten op te steken.. vooral gewone kauwgom heeft me hierbij geholpen ..lol..

Wiet is iets anders, je kunt regelmatig blowen zonder verslaafd te raken.. zoals jij wiet gebruikt zie ik geen enkel probleem.. pas als je het dagelijks nodig hebt, heb je een serieus probleem.. dan pas ga je je geheugen en lichaam omzeep helpen.. dan spreken we niet meer over vreetbuien en happy times, maar heb je wiet nodig om te kunnen eten, om te kunnen slapen, om te kunnen leven elk uur van de dag..

De 4,5 tot 5,5 liter bloed (afhankelijk van de persoon) die zich in je lichaam bevind ververst zich om de 3 maanden.. wat in principe betekend dat alles ook uit je bloed verdwenen is.. maar niet uit je lichaam natuurlijk, THC hecht zich vast aan vetcellen in je lichaam en kan daar nog jarenlang blijven zitten (de nieren, lever en hersenen).
Een roes als je eerste keer ga je nooit meer meemaken.. maar als je dan toch wilt blijven blowen, lijkt me enkel in het weekend niet echt een probleem.. ook gemakkelijker om met alles te stoppen als je het beu bent of moet stoppen (je creeërd geen problematische verslaving en geeft het lichaam meer tijd om te herstellen dan de schade die het gebruik aanricht)

^_^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."